czwartek, 30 grudnia 2010

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

   Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego. 
   Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki. 
   Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...
  Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘKAWICZKI Z PIĘCIOMA PALCAMI
Materiały:
-  około 100 g włóczki (w moim przypadku była to BAŚKA 70 % akryl 30% Wool, 100 g /300m, rękawiczki  wykonałam nitką podwójną),
- druty o odpowiedniej grubości (ja wybrałam druty pończosznicze 4 mm),
- 8 agrafek,
- gruba igła, 

Wykonanie: 

1. Dokonujemy pomiarów naszej dłoni.  
2. Wykonujemy ściągacz. Należy więc zwrócić uwagę na kilka rzeczy:
- oczka nabieramy najpierw na jeden drut i wykonujemy to na podstawie wcześniej wykonanej próbki,
- liczba oczek przez nas nabrana pownna być podzielna przez 4, aby można je było umieścić równomiernie na czterech drutach,

- wykonując pierwszy rząd rozkładamy oczka równomiernie na czterech drutach,
- do pierwszego oczka na pierwszym drucie można przypiąć agrefkę, która pozwoli orientować się w położeniu naszej robótki, 
- na pierwszym i drugim drucie znajdują się oczka wierzchniej części rękawiczki, a na trzecim i czwartym oczka spodniej strony.

 W przypadku tych rękawiczek nabrałam 36 oczek czyli na każdy drut przypadło po 9 oczek. Przerobiłam 17 okrążeń ściągaczem.

3.Tworzymy klin dla kciuka.
- Klin dla rękawiczki prawej znajduje się na trzecim drucie, a dla rekawiczki lewej na czwartym,
- wyrabia się go zaraz po zakończeniu ściągacza,
- aby wyrobić klin (w przypadku lewej rękawiczki) należy przerobić wszystkie oczka na drucie czwartym  oprócz ostatniego, a nastepnie  przed nim i po nim dodać oczko przez co liczba oczek na drucie zwiększa się o dwa, 
- po tym jak dodamy oczka przerabiamy 3-4 okrężenia bez dodawania oczek,
- kolejne oczko dodajemy po wykonaniu tych okrężeń przed trzema oczkami i po nich itd., 
- zwiększamy liczbę oczek aż do podstawy kciuka,

SCHEMAT TWORZENIA KLINA DLA KCIUKA  
przed dodaniem oczek na drucie znajduje się 9 oczek

-  po osiągnięciu podstawy kciuka przerabiamy okrężenie aż do oczek klina (w moim przypadku przerabiam 8 oczek, 11 oczek stanowią oczka klina), oczka klina przekładamy na dwie agrafki ( na jednej agrafce znajduje się 5 oczek, a na drugiej 6), a nad tymi oczkami nabieramy nieparzystą liczbę oczek, których jest o połowe mniej niż oczek klina (w moim przypadku nabieram 5 oczek),

 - pierwsze okrężenie przerabiamy bez zmian,a w kolejnych gubimy oczka przerabiając razem dwa oczka na brzegach otworów w co drugim rzędzie, aż do momentu gdy na drucie będziemy mieć tyle samo oczek co na innych ( w moim przypadku dąże do osiągnięciu 9 oczek).

3. Rozliczanie oczek na palce.    W książce z której korzystałam był to długi, skomlikowany, matematyczny opis. Korzystając z niego często musiałam pruć palce i ostatecznie korzystać z własnych przemyśleń. Prezentuję więc własny pomysł.
- Oczka staramy się rozliczyć równomiernie na palec wskazujący, serdeczny i środkowy, najmniej oczek przypada na palec mały,
- pomiędzy oczkami sąsiednich palców należy nabrać oczka, które tworzą przegrody.

SCHEMAT  PODZIAŁU OCZEK NA POSZCZEGÓLNE PALCE 

4. Wyrabianie otworu na mały palec.
- Oczka małego palca znajdują się na końcu drugiego i początku trzeciego drutu,
- kiedy osiągniemy wysokość małego palca należy przenieść 8 nie przerobionych oczek na dwie agrafki (po 4 na każdą), a nad nimi nabrać dwa oczka, dokończyć okrążenie.

Po wykonaniu otworu na mały palec należy przerobić okrążenia. aż zostanie osągnieta podstawa palca wskazującego.

5. Wyrabianie palca wskazującego. 
  - Oczka poszczególnych palców należy przenieść na agrafki, a na drutach pozostawić jedynie oczka palca wskazującego,  

- na palec wskazujący przypada 12 oczek, które należy rozmieścić równomiernie na trzy druty, 2 oczka wole będą stanowiły przegrodę,
- przerabiamy oczka do połowy paznokcia po czy gubimy oczka, przerabiając dwa razem na końcu każdego drutu do momentu, gdy na każdym drucie pozostają 2 oczka, odcinamy włóczkę i przeciągamy przez wolne oczka, mocno zaciągamy.

6. Wyrabianie pozostałych palców.
 - Palec środkowy przerabiamy w podobny sposób jak wskazujący z tą różnicą, że musimy nabrać oczka przegród z dwóch stron palca, oczka jednej z nich należy nabrać z przegrody przy palcu wskazującym,

- palec serdeczny
- palec mały

- w przypadku kciuka na dwa druty przekładamy oczka z agrafek, a na trzeci nabieramy oczka z wierzchniego brzegu otworu.

Gorąco polecam książke z której korzystałam przy opracowywaniu tego zagadnienia. Mam nadzieję, że kiedyś stworzę włóczkowe arcydzieło.

Literatura:
Maksimowa M. W.  1990 Dziewiarstwo ręczne dla każdego Wydawnictwo Naukowo - Techniczne Warszawa: 153-155.

66 komentarzy:

  1. Podziwiam ja takich nie zrobiłam nigdy jeszcze. Może dzięki Tobie kiedyś spróbuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Warto próbować, mam nadzieję że ten opis będzie dla Ciebie pomocny i spodoba Ci się tworzenie rękawiczek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo! A może i ja spróbuję, z takim dokładnym opisem może mi coś wyjdzie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny opis zrobiłaś bardzo czytelny :)
    ja też robię podobnie ;)
    Aurelia :-]

    OdpowiedzUsuń
  5. Aurelio, dziękuję za tak pozytywną ocenę mojej instrukcji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. podałam link do Twojego wpisu na moim blogu tu:
    http://myszkaszara.blox.pl/2010/08/rekawiczki-na-drutach.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, mam nadzieje, że komuś się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mam pytanie, jak już nabrałam te oczka po 8 na kazdy drut to jak teraz rozpoczynam prace?zeby koło sie zamkneło?

    OdpowiedzUsuń
  9. Anno, najpierw należy nabrać 32 oczka na jeden drut, który ma taki sam numer jak Twoje druty ponczosznicze i przerabiając pierwszy rząd rozkładamy oczka na cztery druty, czyli w Twoim przypadku będzie to po 8 oczek. Przyczep do pierwszego drutu agrafkę pomoże Ci się orientować w robótce. Gdy będziesz już na czwartym drucie sprawdz, czy oczka się nie przekręciły i zaczynaj przerabiać w okrążeniach ponownie od drutu z agrafką. Mam nadzieję, że moja objaśnienia będą dla Ciebie pomocne, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Marzę o rękawiczkach...ale podchodzę do tej roboty jak do jeża - tak fajnie opisałaś krok po kroku, że może uda mi się. Obawiam się jednak syndromu jednej skarpetki ;-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Janola, nie poddawaj się jak przebrniesz przez pierwszą parę rękawiczek, nie będziesz mogła się doczekać, kiedy zabierzesz się za kolejną. W razie pytań śmiało pisz. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajnie opisane te rękawiczki, zwłaszcza podobna mi się pomysł klina na kciuk. Takiego rozwiązania nie znałem :)
    Ha, widzę, że u Ciebie również robótka się lekko skręca jak jest robiona na drutach pończoszniczych! Kiedyś robiłem ściągacz skarpetki i jak zobaczyłem takie skręcenie, to zrezygnowałem i sprułem wszystko. Może to dobra okazja żeby wrócić do pięciu drutów i np. rękawiczek :]
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. @Daniel@
    Jesteś pierwszym mężczyzną, którego znam i który robi na drutach. Naprawde jestem pod wrażeniem :) Ściągacz robótki zawsze mi się skręca, ale kiedy zakładam rękawiczki wszystko wygląda dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z tym ściągaczem, to faktycznie zauważyłem przy czapce. Jak już ją skończyłem i próbowałem (wyszła mi za krótka) założyć na głowę, ścieg ściągacza rozprostował się :O
    Po prostu przy skarpetkach za szybko zrezygnowałem.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. @Daniel@
    Nie poddawaj się, ja nie wiedziałam czy dam sobie radę z dutami ponczoszniczymi, dlatego na poczatek odcięłam żyłki od dwóch par drutów (zyskałam tym sposobem 4 krótkie druty), jako piatego używałam długiego prostego drutu, przy którym zgubiłam końcową kuleczkę. Całość przy pracy wyglądała komicznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyobrażam sobie te poobcinane druty :) Trochę szkoda, ale co zrobić..
    Kiedyś, gdy w ogóle nie miałem pod ręką drutów, chciałem spróbować dziergać na długich patykach do szaszłyków. To dopiero było szalone. Swoja drogą, patyki średnio się sprawdzają ;)
    Ludzie to jednak są pomysłowi..

    OdpowiedzUsuń
  17. @Daniel@
    Drutów rzeczywiście było szkoda, ale od czegoś trzeba zacząć. A jeśli chodzi o krótkie wykałaczki, to próbowałam zrobić na nich włóczkowe kwiatki, ale jako druty też się nie sprawdziły :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Do takich drobiazgów nie miałbym cierpliwości :)
    Ale gdyby się uprzeć, to wykałaczki, czy patyki szaszłykowe można spróbować trochę stępić pilnikiem i pomalować je jakimś lakierem do drewna. Wtedy nie powinny "kaleczyć" włókna wełnianego, byś bardziej gładkie i trochę twardsze... Może ktoś spróbuje? :D

    OdpowiedzUsuń
  19. @daniel@
    Ja po moich przygodach z wykałaczkami, pozostanę jednak przy drutach :) Ale Twoje pomysły są warte wykorzystania :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziekuje za bardzo szczegolowy opis wykonania rekawiczek

    OdpowiedzUsuń
  21. @Anonimowy@
    Polecam się na przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam pytanie :)
    Czy można by w ten sposób zrobić skarpetki z palcami? A może najpierw robić wg wzoru skarpetkowego a potem gdy zostaną palce to stosować ten schemat ?? Pomoccy :)

    OdpowiedzUsuń
  23. @Anonimowy@
    Bardzo ciekawe pytanie :) Proponuję zrobić wzorem skarpetkowym, a wszystkie palce, nawet duży palec, zrobić według wzoru, który zamieściłam. Jeszcze nigdy nie robiłam skarpetek z palcami, a uwielbiam je, ze względu na niesamowite ciepło, które dają.
    Jeśli masz jakieś skarpetki z palcami, zakupione w sklepie, czyli jeśli posiadasz tak zwanego "gotowca" to przyjrzyj się jak wykonane są tam palce. Jeśli takich nie posiadasz, poszperaj w internecie. Zawsze łatwiej wykonywać jakąś robótkę, gdy mamy wzór przed sobą. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  24. Super tutorial:) Ja już kilka razy zabierałam się za rękawiczki ale kończyłam zazwyczaj zaraz za ściągaczem:) Może tym razem dotrwam do końca:)

    OdpowiedzUsuń
  25. @Monia@
    Życzę Ci powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  26. A ja robie wszystkie palce (te górne znaczy) na jednym poziomie. Roboty mniej, a ciepło tak samo :)

    Pozdrawiam, Ania

    OdpowiedzUsuń
  27. @Anonimowa Ania@
    Każdy sposób dobry - byle skuteczny :)

    OdpowiedzUsuń
  28. witam, pięknie to opracowałaś!:)
    ja z 5 palcami jeszcze nie robiłam ale na pewno spróbuję.
    zapraszam też do siebie - od niedawna prowadzę bloga również dzierganego.

    http://firletkadoskonala.blogspot.com/

    pozdrawiam, Ewa

    OdpowiedzUsuń
  29. @Ewa@
    Na pewno zajrzę do Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Czytelnie, zdjęcia są na każdym kroku...może wreszcie mi sie uda...
    Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  31. @Deilephila@
    Napewno się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  32. A ja w końcu spróbowałam i chyba mi się udało:) Efekty na moim blogu http://tworczyzakatekmoni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. @Monia@
    Zanim zobaczyłam Twój komentarz byłam na Twoim blogu i pięknie wyszły Ci rękawiczki. Cieszę się, że mój opis okazał się pomocny. Aż sama nabrałam ochoty na zrobienie kolejnych rękawiczek :)

    OdpowiedzUsuń
  34. ja przez srodek rekawiczki zrobilam warkocz dziurka na kciuka juz mam ale nie wiem jak z tymi pozostalymi palcami sobie poradzic

    OdpowiedzUsuń
  35. @Anonimowy@
    Teraz musisz zrobić otwór na mały palec. Zakładamy, że przypadnie na niego 8 oczek z przerobionej już części rękawiczki. Musisz przerobić 4 oczka wierzchniej strony rękawiczki, 4 oczka spodniej strony i nabrać 2 dodatkowe oczka tzw. mostek. Tym sposobem na mały palec przypadnie 10 oczek. Na pozostałe palce oczka możesz obliczyć dowolnie, na każdy może przypadać taka sama liczba oczek, pamiętaj o mostkach pomiędzy palcami. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Świetny artykuł!
    Właśnie szukałam materiałów, aby zrobić rękawiczki na drutach i z wielu informacji, które znalazłam, Twój artykuł jest najsensowniejszy i posiada bardzo dużo przydatnych i praktycznych wskazówek.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mój wpis jest dla Ciebie pomocny. Życzę sukcesu przy tworzeniu rękawiczek i czekam na efekty. Pozdrawiam

      Usuń
    2. Oto i efekty: http://druting.blogspot.com/2012/02/rekawiczki-gloves.html

      Pozdrawiam!

      Usuń
  37. Rękawiczki na 5 paluszków - świetna sprawa. Jestem pod wrażeniem i co najważniejsze nie wydaje sie to trudne za bardzo. Bardzo dobrze Pani to przedstawiła. Muszę spróbować koniecznie. Zapraszam też na mojego bloga http://www.anetagnr.bloog.pl/
    Jeszcze raz dziękuję za opis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam wykonanie rękawiczek, daje to ogromną satysfakcję :)

      Usuń
  38. piękne, w mojej książce jest całkiem inaczej i teraz jush wiem dlaczego nie mogłam tego zrobić Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są dwie wersje: rękawiczki są robione od palców, albo od mankietów.

      Usuń
  39. Muszę napisać, gdyż w zeszłym roku na podstawie Twojego tutorialu zrobiłam dwie pary rękawiczek ;) I nosiłam je calusieńką zimę! W tym roku również zrobię ze 2 pary, jeszcze tylko nie wiem jakiej włóczki użyć ;) Dodam jeszcze, że mimo iż na codzień bardzo rzadko coś robię na drutach, to w ciągu 2 dni mam piękne oryginalne rękawiczki ;) Jeszcze raz bardzo dziękuję za opis! Pozdrawiam, fi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już dawno nie zrobiłam żadnej pary rękawiczek, ale w tym roku powstanie co najmniej jedna :):):):)Zrobienie pary rękawiczek zajmuje mi również dwa dni :)

      Usuń
  40. dziekuje za opis!!! zrobilam!!! udalo sie!!! nic strasznego!!!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  41. Mam problem. Stanęłam przy klinie. Zrobiłam go całego przerobiłam osiem oczek, na agrafki nałożyłam 5 i 6 oczek i teraz nie wiem co dalej. Skąd mam nabrać pięć oczek? z drutu pierwszego? Czy może tam jakoś dorobić mam te pięć oczek? Dziękuję za odpowiedź :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 5 oczak nabierasz z wolnej nitki, tej którą nawijasz na lewy palec. Jest to zupełnie 5 nowych oczek, które powstają nad oczkami, które nabrałas na agrafki. W ten sposób utworzy się otwór pomiędzy oczkami nabranymi na agrafki, a pięcioma nowymi oczkami. W razie dalszych pytań pisz śmiało. Pozdrawiam Kokotek.

      Usuń
  42. Jestem laikiem jeśli chodzi o robótki na drutach pojęłam ostatnio najważniejsze rodzaje oczek jak i podstawowe sploty. Twój tutorial sprawił że mam ogromne chęci by zrobić te rękawiczki jednak mam pewien problem...nie rozumiem chyba do końca tego schematu :( a mianowicie nie wiem o co chodzi z pustymi oczkami :( oznacza to że mam jakieś oczka przepuszczać na prawy drut bez przerabiania? proszę o pomoc. Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kasiu, już śpieszę z pomocą, oczka pustego nie ma. Dziwnie to brzmi. Luka pomiędzy oczka rękawiczki, a oczkami klina kciuka na schemacie wynika z tego, że tak rysuje się schemat. Jeśli zabierasz się za wyrabianie klina potraktuj wolne kratki schematu jakby ich nie było. Mam nadzieje, że moja odpowiedź będzie pomocna. W razie pytań pisz śmiało. Pozdrawiam Kokotek

      Usuń
    2. Bardzo baaardzo dziękuje za odpowiedź okazała się pomocna :) teraz już wiem na czym stoję i mogę zabrać się za dalsze dłubanie przy rękawiczkach mam nadzieję że się uda to mój pierwszy raz :)jeśli będę czegoś niepewna napiszę :) Pozdrawiam! Kasia

      Usuń
    3. Kasiu, zobaczysz, że się uda. Kiedy skończysz swoje pierwsze rękawiczki poczujesz satysfakcje. Trzymam za ciebie kciuki :) Pozdrawiam Kokotek

      Usuń
  43. hmm, mam pytanie. Mimo tego iż schemat jest przejrzysty i dokładny, a pierwsza (lewa) rękawiczka wyszła mi nawet-nawet (szczególnie uwzględniając moje zdolności) to problemy pojawiły się przy prawej rękawiczce, klin do kciuka robimy na 3 drucie, ale z którego drutu zbieramy oczka na mały palec?

    OdpowiedzUsuń
  44. Witam i śpieszę z odpowiedzią. Na mały palec, prawej rękawiczki, oczka znajdują się na końcu czwartego i początku pierwszego drutu. Pozdrawiam Kokotek

    OdpowiedzUsuń
  45. Od dluzszego juz czasu chcialam zrobic sobie rekawiczki z piecioma palcami, ale nie wiedzialam jak. Po przeczytaniu Twojego bardzo dokladnego opisu wykonania postanowilam sprobowac. Rekawiczki zrobilam bez jakichkolwiek problemow. DZIEKUJE!!!
    Pozdrawiam Irena G.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, cieszę się, że się udało :)

      Usuń
  46. dzięki pani nareszcie znalazłam pomoc w wykonaniu 5-cio palczastych rękawiczek. cudeńko:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  47. Dobry Wieczór! Proszę wyjaśnić jak mam zrobic sciagacz taki jaki jest pokazany na obrazku :( 1x1 to nie to samo ....dziękiuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, ściągacz stworzyłam przerabiając oczka przekręcane w okrążeniach. Rzeczywiście wygląda on inaczej niż ściagacz z oczek prawych i lewych i według mnie wygląda dekoracyjnie. Pozdrawiam

      Usuń
  48. Droga Pani Kokotek :) tak ten sciagacz jest bardzo dekoracyjny! Bardzo mi się podoba, tylko jak ja mam go wykonać? Oczka przekręcane? Czyli? Moglaby Pani mi pomóc? Ja juz probowalam i nic mi nie wychodzi, szczególnie na 4 drutach ;/ Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam ponownie, na poczatek nabierz oczka na drut prosty, a następnie przerabiając pierwszy rząd, rozłóż oczka na cztery druty pończosznicze. Gdy już będziesz na etapie czterech drutów i zamkniesz oczka w okrążeniach, Twoje oczka są już przekręcone. Przerabiaj je teraz normalnie jak oczka prawe i lewe. Jeśli moja odpowiedź nie jest wystarczająca zajrzyj tutaj http://www.hypermail.pl/abc_robotek_na_drutach/str/odmiany_oczek.html Pozdrawiam Iwona

      Usuń
  49. Pani Iwona kochana, dziękuję i przepraszam za kłopot, ale już znalazłam na youtube oczka prawe lewe przekręcone, jak ich dokładnie przerabiać a stronka od Pani też się przyda :-) Pani rękawiczki są bardzo ładne, odrazu mi się spodobały i postanowiłam ich wykonać :) mam nadzieję że to nie takie trudne jak wydawać by się mogło. Jak będę miała jakikolwiek problem to zwrócę się do Pani :) jeszcze raz przepraszam i uciekam do roboty :-) Miłego dzionka.

    OdpowiedzUsuń
  50. Jesteś NIESAMOWITA. Nawet nie chcę wiedzieć, ile czasu zajęło Ci dojście to tej wiedzy, którą teraz masz. Ja zakochałam się ww wszelakim dzierganiu, póki co mam za sobą dwa szaliki, jestem w trakcie trzeciego, z czego już się gotuję na czwarty, a ten pierwszy próję i chcę zrobić inaczej ;D bardzo bym chciała nauczyć się jeszcze robić rękawiczki,taki komplet z szalikiem i czapką to ekstra prezent chociażby :D ale wydaje mi się to póki co są czarną magią, mimo, że na pewno wylałaś siódme poty, żeby tak dokładnie opisać i wyjaśnić łopatologicznie ;) Twoje prace mnie zachwycają, już nie raz, nie dwa i nie dziesięć tu byłam. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  51. Rękawiczki bardzo mi się podobały i nabrałam ochoty by je zrobić. Nigdy nie robiłam rękawiczek z pięcioma palcami . Opis jest dokładny więc idzie mi nieżle. doszłam do małego palca i mam nadzieję , że dalej też sobie poradzę. Pozdrawiam i dzięki wielkie :)

    OdpowiedzUsuń
  52. własnie robię rękawiczki według twego opisu,jest przejrzysty i zrozumiały ,dziekuje

    OdpowiedzUsuń

Blogging tips