czwartek, 20 stycznia 2011

Szalik warkocz


   Od dłuższego czasu pracowałam nad jesiennym szalikiem, który odkryłam na Włóczkomani. Włóczkę na niego zdobyłam dzięki koleżance, która robiąc gruntowne porządki w domu, odkryła całe zapasy różnych rodzajów włóczek i postanowiła mnie nimi obdarować. Przyznam, że taka koleżanka to skarb. 
  Myślałam, że jesień będzie długa i złota, i  jeszcze zdąże się  przespacerować w szalu po usianych barwami chodnikach. Niestety zima nagle zaskoczyła nie tylko drogowców, ale również mnie. Widząc śnieg za oknem wiedziałam, że muszę poczekać do wiosny, kiedy wszystko zacznie odżywać na nowo, aby przywdziać warkocz. 
   Troche zniechęcona tym, że plan się nie powiódł, odłożyłam prace jesienne i skupiłam się na tych typowo zimowych. Wielokrotnie chciałam powrócił do mojego warkoczowego szalika, ale zawsze znalazło się coś ważniejszego. Ale "co się odwlecze to nie uciecze"
  Zimowe ocieplenie i chwilowy brak śniegu, przypomniały mi jesień i wróciła chęć do pracy. Wczoraj zakończyłam mój szalik, który osiągnął długość 206 cm. Został zrobiony potrójną nitką z nieznanej mi z nazwy i parametrów włóczki, ponieważ nie miałam etykietek :(. Z moich obliczeń wynika, że przerobiłam 708 rzędów. Jeśli ktoś chce się skusić na wykonanie takiego szalika to odsyłam do bloga Włóczkomania, gdzie znajduje się opis wykonania.

Tak posuwały się prace przy szaliku. 


 Sposoby noszenia warkoczowego szalika.

 1. Swobodnie 



2. Tradycyjnie 


3. Fantazyjnie



5 komentarzy:

  1. Podoba mi się wykonanie, kolor i pomysł! Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale ekstra ten warkoczowy szalik. Świetny efekt

    OdpowiedzUsuń
  3. Mimo, że zima powróciła, to mam zamiar już dziś zadebiutować w warkoczowym szalu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, Próbowałam zrobić ten szal wg schematu i coś mi nie wychodzi. Pierwsze przełożenie na drut pomocniczy jest w 13 tym rzędzie a następne? wg wzoru zrozumiałam że w 25 ale takie jakieś krótkie odstępy mam między tymi ściągaczami. Pomocy proszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, dobrze odczytałaś schemat. Zauważ, że w moim szaliku są krótsze odstępy niż w szaliku prezentowanym na blogu Włóczkomania. Wszystko zależy od włóczki jakiej się używa i od rodzaju drutów. Jeśli marzysz o większych odstępach, zwiększ liczbę rzędów przed krzyżowaniem oczek na warkocz. Pozdrawiam.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips