wtorek, 12 kwietnia 2011

Jak zrobić czapkę worek?

  Wprawdzie wiosna już nadeszła, ale ja nadal biegam w czapce i czapki na zamówienie produkuję. Jest to już druga czapka, która została wykonana z wielobarwnej włóczki. 
   Włóczka niby ta sama, ale wzory które z niej powstały różne. Tym sposobem cały zapas tej włóczki został wykorzystany.


CZAPKA WOREK 

Materiały:
  •  100 g włóczki,
  •  druty proste 4 mm,
  •  igła, 
Wykonanie: 

1. Czapkę wykonuję nitką podwójną, dzięki czemu jest ciepła. 

2. Na druty proste nabieram 85 oczek i przerabiam 13 rzędów pojedynczym ściągaczem.
3.Od 14 rzędu przerabiam ściegiem dżersejowym prawym do momentu osiągnięcia wymaganej długości. 

4.  Następnie zaczynamy odejmowanie oczek. Zamykamy 6 oczek w co drugim rzędzie.

5. Gdy pozostanie nam kilka oczek na drucie, odcinamy nitkę. Wolne oczka nabieramy na igłę z nitką i mocno zaciągamy. Całość zszywamy i gotowe.




24 komentarze:

  1. super czapka! :) chyba moja ciotka bedzie musiala zrobic mi tez taka czape ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ŚWIETNA JEST!Kolory bomba:)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna czapa! ale zrobiłaś profesjonalny opis do niej, super!
    Pozdrawiam słonecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiosna może i nadeszła, ale nocami i rano są nawet przymrozki.Tak że czapka napewno przydatna. A do tego jeszcze bardzo ładna.Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapewniam, że wiosna TAK nadeszła, ale rano bardzo marznę. Chciałabym zająć się robieniem czegoś innego, ale poranne temperatury nie pozwalają mi na to :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam pytanie, bo czapka super i opis tez, tylko zastanawiam sie nad zamykaniem tych 6 oczek w co drugim rzędzie, czy mam je zamykać jedne po drugich z brzegu od razu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pod terminem zamykanie 6 oczek w co drugim rzędzie kryje się taka historia: musisz zamykać 6 oczek, ale nie 6 z rzędu np. masz 60 oczek na drutach, więc przerabiasz *8 oczek,a 2 następne przerabiasz razem*-czyli jedno oczko już zgubiłaś i tak do końca rzędu. Po tym zabiegu na drucie zostanie Ci 54 oczka (6 zgubiłaś). Kolejny rząd przerób bez zmian, a w następny, w którym masz gubić oczka przerób *7 oczek, a kolejne 2 razem* i tak dalej. Jeśli ten opis nie jest dla ciebie wystarczający pisz śmiało dalej. Pozdrawiam Kokotek

      Usuń
  7. Dziękuje kokotek za pomoc, teraz zrozumiałam :) pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dziękuje :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam:)
    Wlasnie zrobilam szalik, zabieram sie za czapke ale tez mam problem z tym zamykaniem oczek:)
    Jak do tego podejsc jesli mam 80 oczek w rzedzie?
    Jest jakis wzor na to?:) kiedy mam zaczac zamykac, tak np po przerobieniu 2/3 dlugosci czapki?
    Serdecznie pozdrawiam:)
    Joanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Joasiu, rozumiem że masz 80 oczek razem z oczkami brzegowymi. Ja obliczam to tak. Omijam oczka brzegowe w liczeniu. Ponieważ chcę gubić 6 oczek to dzielę 78 na 6. Otrzymany wynik to 13. Ponieważ będę przerabiać dwa oczka razem to przerabiam 11 oczek, a 12 i 13 przerabiam razem. Tak kontynuuję pracę do końca rzędu. W kolejnym rzędzie w którym wypada gubienie oczek nie mam już wielokrotności 13 oczek, ale wielokrotność 12 oczek (6 oczek zgubiłam, a na drutach pozostało 72 oczka) wtedy przerabiam 10 oczek, a 11 i 12 przerabiam razem i tak dalej.

      Jesli chodzi o czapke worek to jej długość jest dowolna i gubienie oczek można zaczać, gdy uznasz, ze wymagana długość jest dla Ciebie odpowiednia. Zauważ, że gubiąc oczka w co drugim rzędzie, bedziesz musiała przerobic jeszcze około 20 rzędów robótki. Możesz się również wzorowac na gotowych czapkach. Pozdrawiam w razie pytan pisz śmiało Kokotek

      Usuń
  10. Dzieki Kokotek:)
    Problem w tym ze oczek mam 80 plus 1 brzegowe (co moze jest bledem?) a 80 nijak nie chce sie podzielic przez 6 zeby wyszla licza cala:)
    Swoja czapke planowalam zrobic sciegiem sciagaczowym, tak jak Ty swoja (tylko troche krotsza) http://eksperymentyzdrutami.blogspot.ie/2012/07/woczka-od-gugineli-i-nowa-czapka.html
    Tutaj znalazlam dokladny opis jak zrobic wzorem 3 prawe 1 lewe, po ok 20 centymetrach zamykac oczka. Jest to czapka meska ale ladnie opisane wiec mozna wykorzystac do wzorow bardziej damskich:)
    http://www.pickles.no/quick-kit-for-gents
    Pozdrawiam.
    Joanna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Joasiu, to nic, że w czasie dzielenia, nie możesz otrzymać liczb całkowitych. Możesz zrobić tak: pierwsze i ostatnie odejmowanie oczka w rzędzie zrób po przerobieniu 12 oczek, wtedy 13 i 14 przerób razem, pozostałe odejmowanie oczek zrób po tym jak przerobisz 11 oczek, a 12 i 13 oczko przerób razem.

      We wzorze , który przesłałaś oczka gubione są częściej niż u mnie. W każdym miejscu, gdzie występują trzy oczka prawe, dwa przerobione są razem (pierwsze okrążenie gdzie gubimy oczka). Potem przez 3 rzędy oczka przerabiasz jak powstają. W 5 okrążeniu znów przerabiasz dwa oczka razem. Do 8 okrążenia przerabiasz oczka jak powstają. Opis z tej strony pozwala na szybsze zakończenie czapki. Pozdrawiam Kokotek

      Usuń
  11. Dzieki Kokotku:)
    Przerobilam ten opis z mpjego linka i niestety wzor w rzedach gdzie zaczelam zamykac oczka jakby lekko sie zmienil...:)
    Musze sprobowac Twojego przepisu (czy nada sie do sciegu sciagaczowego? Bardzo mi sie podoba ta Twoja turkusowa czapka:)
    Jeszcze raz dziekuje za pomoc:)
    Pozdrawiam
    Joanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Joasiu, przy czapce ściągaczowej gubie oczka w bardzo podobny sposób z tym że na poczatku robie to tam, gdzie są oczka lewe. Wzór mojej czapki to 2 oczka prawe na 2 lewe. Czyli gdybym miała 80 oczek to przerabiam 11 oczek i jesli kolejne dwa oczka są lewe to przerabiam je razem, jesli nie, ide do najblizszych lewych oczek. Gdy po kilku okrążeniach gubienia oczek będę miała wzór 1 oczko lewe na 2 prawe, zaczynam redukować oczka prawe. Mozesz też zrobić w inny sposób. Np w miejscu gdzie chcesz gubic oczka zacznij przerabiać same oczka prawe na każdej stronie i gub oczka jak opisałam wcześniej. Pozdrawiam, pisz śmiało w razie pytań. Kokotek

      Usuń
  12. Dzieki Kokotku:)
    W razie pytan bede pisac.
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku:)
    Joanna.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki Twojemu opisowi wykonałam pierwszą czapkę-worek dla córci :-) (tylko ściągacz podwójny). Bardzo Ci dziękuję za czytelny opis i korzystając z okazji pierwszego komentarza gratuluję wspaniałych umiejętności i dodam, że jestem pod ogromnym wrażeniem Twoich prac.
    Patrzyłam jeszcze na Twój opis zrobienia rękawiczek, ale totalnie, na chwilę obecną, dla mnie wygląda to na czarną magię (choć Twój opis jest super, tylko moja wiedza dziewiarska jeszcze jest pewnie za mała)... Żałuję bardzo, bo wizję na rękawiczki do czapki mam, tylko umiejętności brak :-)
    Tak czy siak pozdrawiam i wpisuję się do grona wiernych fanów Twoich robótek.
    Marzena.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam kiedys marzenie, zrobić rekawiczki na drutach, wydawało sie nierealne. Ale z czasem sie spełniło i zobaczysz, że Twoje też się spełni. Życze dalszych sukcesów dziewiarskich. Pozdrawiam Kokotek

      Usuń
  14. Dopiero zaczynam i totalnie nie wiem jak to jest z tą podwójną nitką? czyli, że co? Są dwie nitki włóczki czy co? Proszę wytłumacz mi to w miarę jasno.
    Emi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Emi. Podwójna nitka oznacza, że dzielisz sobie motek na pół i wtedy łączysz dwie nitki i masz nitkę podwójną. Jeśli nie chcesz dzielić motka na pół to wystarczy, że połaczysz nitki z dwóch motków i tak otrzymasz nitke podwójną. W razie pytań pisz śmiało. Pozdrawiam

      Usuń
  15. Kokotku, chciałam żebys wiedziała że podglądają Cię ludzie z drugiej częsci Globu. Miszakam w Australii i właśnie zabieram się za robienie czapeczki dla mojej córeczki - dzięki Tobie i Twoim opisom praca stała się przyjemna. Dziękuję i przesyłam wyrazy podziwu nad Twoimi dziełami. Ale jestes zdolna! Tak trzymać ;-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips