czwartek, 29 września 2011

Szalik na kilka sposobów

  Wzór, który zastosowałam przy tworzeniu szalika, znajduje się na stronie www.berroco.com/exclusives/lambe/lambe.html. Torebka, którą znalazłam na wyżej wymienionej stronie zachwyciła mnie także kolorem. Póki co zrezygnowałam jednak z tworzenia torebki, a skusiłam się na szalik.  

   Schemat zamieszczony na stronie jest po angielsku (brrrrrrrrrr cienko u mnie z tym językiem), ale przy odrobinie wysiłku i dobrych chęci można sobie poradzić z jego tłumaczeniem.  Poniżej zamieściłam tłumaczenia kilku zwrotów, które pomogą w rozpracowaniu wzoru. Angielski nie jest moją mocną stroną, ale musiałam się przełamać, jeśli chciałam stworzyć ten szalik. Pokonywanie samego siebie ma swoje mocne strony. Ktoś kiedyś powiedział, że "kto nie dąży do rzeczy niemożliwych, nigdy ich nie osiągnie". Wzór zmodyfikowałam tak, aby pasował do mojego szalika.  






TŁUMACZENIA ZWROTÓW POMOCNE PRZY ROZSZYFROWANIU WZORU Z

K - oczko prawe,
P- oczko lewe,
CB4 - 2 o. p.  przełożyć na drut pomocniczy z tyłu roboty, 2 o.p., 2 o. z drutu pomocniczego przerobić na prawo,
CF4 - 2 o. p.  przełożyć na drut pomocniczy z przodu roboty, 2 o.p., 2 o. z drutu pomocniczego przerobić na prawo,
CB6 - 3 o. p.  przełożyć na drut pomocniczy z tyłu roboty, 3 o.p., 3 o. z drutu pomocniczego przerobić na prawo,
CF6 - 3 o. p.  przełożyć na drut pomocniczy z przodu roboty, 3 o.p., 3 o. z drutu pomocniczego przerobić na prawo,


 
Wzór powtórzyłam 40 razy, czyli wykonałam 320 rzędów.

PLECIONKA (powtarzać rzędy 1-8) 

1 rząd: 15 o.p, 
2 rząd i wszystkie parzyste: przerobić oczka jak powstają,
3 rząd: 3 o. p., *  3 o. p.  przełożyć na drut pomocniczy z przodu roboty, 3 o.p., 3 o. z drutu pomocniczego przerobić na prawo* powtórzyć 2 razy od *,
5 rząd: jak 1,
7 rząd: *3 o. p. przełożyć na drut pomocniczy z tyłu roboty, 3 o.p., 3 o. z drutu pomocniczego przerobić na prawo* , powtórzyć 2 razy od *, 3 o. p., 


 






17 komentarzy:

  1. Śliczny,lubię takie przeplatanki

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne warkocze ,szalik jest taki grubiutki i widać że bardzo miły w dotyku

    OdpowiedzUsuń
  3. toż to prawdziwe szaliszcze a nie jakiś tam zwykły szalik! Bardzo pięknie wykonany!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładny i jaki ma piękny wzór

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię wzory z warkoczami, piękny szal !

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale się naprzeplatałaś tych warkoczy..misterny i bardzo dopracowany szalik.Naprawdę fajny. Ja tez uwielbiam warkocze!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepięknie wyglądają te warkocze.Śliczny szal.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. @Anka@, @iwona150@, @eve-jank@, @agawu@, @agadzieje@, @Lucynka@, @juta@
    Plecionki, warkocze to moja miłość, gdybym mogła to wszędzie bym je wplatała.

    @kpkacha@
    Rzeczywiście duży ten szalik :):):)Ale na mroźną zimę jestem już przygotowana, co nie oznacza oczywiście, że czekam na nią z utęsknieniem :):):)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem i jest mi niezmiernie miło, że w końcu mogłam dotrzeć do Ciebie:) Przepiękny szal, bardzo mi się podobają warkocze! Fajnie, że dzielisz się wzorkiem i to jeszcze tak dokładnie rozpisanym:)Chyba się skuszę i też taki zrobię:) Pozdrawiam Cię Kokotku najserdeczniej i najcieplej jak tylko potrafię, pa!

    OdpowiedzUsuń
  10. @guga@
    Bardzo się cieszę, że na Twoim blogu wszystko ponownie działa. Jeśli masz tylko ochotę to skuś się na taki szalik. Lubię rozpisywać wzory, bo są również podpowiedzią dla mnie :):):)

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialny! Nic tylko się otulić! :*

    OdpowiedzUsuń
  12. @AiraArt@
    Zimą napewno będę się nim otulać ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Warkocze sa swietne!! powoli ucze sie je wykonywac. To prawda, ze tlumaczenie z angielskiego jest czasochlonne, ale sie oplaca

    OdpowiedzUsuń
  14. @Katarzyna@
    Początki z warkoczami są trudne, ale opłaca się ich nauczyć, potem wiele innych wzorów przychodzi łatwiej. A jeśli chodzi o angielski to rzeczywiście tłumaczenie zajmuje sporo czasu. Człowiek ma już ochotę zabrać się do pracy, a tu jednak hamuje brak tego tłumaczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. a jak ktoś potrafi tylko prawo lewo:-) i pojęcia niema co to druty pomocnicze :-) ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli umiesz robic prawe i lewe oczka, to już dużo. A jako drutu pomocniczego możesz uzywać drutu krótkiego obustronnie zakończonego.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips