środa, 26 stycznia 2011

Chomikowanie

    "W domu jest miejsce tylko na rzeczy potrzebne, piękne lub o dużym znaczeniu sentymentalnym"
    Anthea Turner "Perfekcyjna Pani domu

    W ramach pozytywnego myślenia, pozbywania się niepotrzebnych rzeczy i rozbierania choinki dokonałam przeglądu stosu bombek, starych kartek i reklamowek z wizerunkiem mikołaja. To przerażające ile niepotrzebnych rzeczy kryje mój dom. Chomikuje wszystko i wszędzie z nadzieją, że przecież kiedyś się przyda. 
    W rzeczywistości, kiedy naprawde potrzebuje czegoś "zachomikowanego", to nawet nie pamiętam, że w szarym kartonie pod trzecim pudełkiem z swetrami sprzed dwudziestu lat, TO się właśnie znajduje. Jakie są tego konsekwencje? 
    Kupuje! W ten sposób rośnie lista rzeczy przechowywanych z etykietką "przyda się" i sterta typu "musiałam kupić, bo nie miałam". 
     A co się dzieje, kiedy pełne zapału, zasiadam do przeglądania Moich Skarbów z zamiarem ich uprzątnięcia? Powracające wspomnienia nie pozwalają nic wyrzucić. Ale biorę się za siebie i zaopatrzona w zasady "Perfekcyjnej Pani domu", przedzieram się przez strych.
     Sprzedaje, Oddaje, odzyskuje i wyrzucam... I wciąż postanawiam nie gromadzić...
    

6 komentarzy:

  1. Oj! Skąd ja to znam...jakbym teraz musiała się przeprowadzać to chyba osobna ciężarówka byłaby na moje przeróżne szpargały ;)pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Guga ja ciągle się przeprowadzam i ciężko pożegnać się z niektórymi zachomikowanymi Skarbami :)

    Eve-Jank nie znam osoby która nie chomikuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wczoraj odchomikowałam zagracony pokój. Było ciężko, ale jestem niesamowicie zadowolona z efektów pracy. Ciężko rozstać się z przeszłością, ale daje to duże siły na przyszłość :):):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Powiem szczerze, że właśnie lektura książki "Perfekcyjna Pani Domu" swego czasu doprowadziła mnie do identycznych wniosków. Do tego doszła jeszcze przeprowadzka i okazało isę ,że po dwóch larach mieszkania w jednym miejscu byłam w stanie spakować 6 kartonów rzeczy niepotrzebnych mi w danej chwili i wyrzucić kilkanaście wielkich worków ze śmieciami. To było jakiś czas temu - teraz widzę, że znów włącza mi ise tryb magazyniera, więc trzeba się będzie zabrać za siebie po raz kolejny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. @Yadis@
    Chomikowanie wciąga i ja też chomikuję chociaż staram się uważać na to co chcę zachować. Po czterech przeprowadzkach jestem coraz lepsza w pozbywaniu się niepotrzebnych rzeczy :) Jeśli chodzi o Panią Turner to jestem jej fanką i czekam z utęsknieniem na drugi sezon "Perfekcyjnej Pani Domu" na DVD :)

    OdpowiedzUsuń