wtorek, 4 stycznia 2011

Dwa w jednym czyli bransoletka i szkatułka

   Spodobało mi się robienie tych ekologicznych bransoletek. Do tego stopinia jestem nimi zafascynowana, że teraz żadna plastikowa butelka już się w moim domu nie marnuje, a wręcz cierpię na ciągły brak surowca. Gdyby to było lato i gdyby żar lał się z nieba, to każdy z domowników spożywałby litry napojów, dzięki czemu przyczyniłby się do mojej twórczości. Niestety pora nie ta, a na ciepłe miesiace przyjdzie mi jeszcze poczekać. Nie zrażam się jednak, mogę przecież przenieść mój zapał na inny front.
  Plastikowe butelki, a raczej pierścienie, które z nich wycinam, służą mi jako rusztowanie dla włóczkowego motywu. Można też posłużyś się gotowymi drewnanianymi lub plastikowymi bransoletkami (widziałam kiedyś zestaw trzech bransoletek jako dodatek do gazety, do dziś nie moge sobie wybaczyć, że ich wtedy nie nabyłam).
   Jak bransoletki stały się szkatułkami? Jak to zwykle bywa przez przypadek. Robiąc porządki zastanawiałam się, gdzie mogę znaleść choćby mały skrawek pokoju, gdzie moje nowe dzieła będą miały swoje miejsce i nie niepokojone przez nikogo będą cieszyć moje oko. I tak przestawiając je z półki na półkę, z ławy na biurko, opadłam na sofę pozbawiona pomysłów. 
   Pewnie bym już zrezygnowała z swoich planów, gdyby mój wzrok nie spoczął na półce z biżuterią. Z miną wyrażającą zaciekawienie, zbliżyłam się pewnym krokiem i szybkim ruchem postawiłam dwie bransoletki. To było już coś, ale jeszcze nie w pełni. Jeszcze czegoś brakowało, znów zaczęłam się rozgladać i tak moja ręka sięgnęła po dekoracyjne ciasteczka. Okazały się idealnymi wieczkami.  Ot i cała historia. 
  Moje dwufunkcyjne bransoletki wykonałam z końcówek włóczek i jestem pewna, że nadal będę przeszukiwała  swoje zbiory w celu odnalezienia włóczki w kolorze, ktory istnieje tylko w mojej głowie.
   Inne bransoletki, które już wykonałam to:  eko - bransoletka z motywem warkocza  i  eko - bransoletka z podwójnym motywem cukierka. 

 BRANSOLETKA "WARKOCZ W WARKOCZU"


SCHEMAT - WARKOCZ W WARKOCZU 


 BRANSOLETKA "PLECIONAKA"



BRANSOLETKA - SZKATUŁKA

CIASTECZKOWE WIECZKA




3 komentarze:

  1. Bransoletki znalazły już nowego właściciela, ale z przyjemnością wspominam chwile, gdy były jeszcze w moim posiadaniu :)

    OdpowiedzUsuń