Przejdź do głównej zawartości

Pudełko na włóczkowe robótki

   Nie widzę przeszkód, a jedynie możliwości. Lubię wszystko ubierać we włóczkę i nie mam w tym zahamowań. Czego ta ja już nie obdziergałam...
    Tym razem zabrałam się za smutne, szare pudełko z pokrywą, które było już trochę nadszarpnięte przez ząb czasu. Najbardziej czasochłonne było zaplanowanie każdego elementu pudełka: motywu, koloru włóczki, rodzaju splotu. Mój projekt w trakcie pracy był na bierząco modyfikowany, ponieważ wciąż miałam nowe pomysły, a jedno duże pudło, okazało się jednak zbyt małe, żeby je wszystkie pomieścić. Marzyłam, aby moje pudełko wyglądało jak skrzynia z skarbami. To się nie udało, bo zabrakło wypukłego wieka :) ale efekt mnie zadawala. 
    Dzięki pudełku unikam bałaganu i rozrzucania moich dział po wszystkich kątach pokoju. Aby mieć w nim więcej miejsca, rozdaję niektóre robótki. W ten spozób pożegnałam się ze wszystkimi aniołkami. 
    Pudełko ozdobiła motywami zwierząt, które z całego świata przyrody najbardziej mnie fascynują

Pokrywa pudełka  






 

Komentarze

  1. Swietne pudelko, bardzo mi sie podoba. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się podoba, ale miałaś fajny pomysł! Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Doskonały pomysł!
    I równie doskonałe wykonanie.
    Pozdrawiam pełna podziwu i uznania:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie i bardzo podoba mi się Twój pudełkowy pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł. Bardzo fajnie to wygląda.Pozdrawia

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziekuję za wszystkie komentarze i zbieram siły do stworzenia kolejnych pudełek.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…