czwartek, 20 stycznia 2011

W pośpiechu na urodziny

   Uknułam z Pracowitą Duszą plan, który zakładał stworzenie kominowego szala, pasującego do granatowego płaszcza Niebieskiej Duszy. Wszystko odbyło się w tajemnicy przed Anielską (Niebieską) Duszą, która wprawdzie mówiła, że chciałaby taki wyrób posiadać, ale nie spodziewała się, że go dostanie. 
   Czasu było mało. Wiedziałam, że sama nie dam rady. Wezwałam na pomoc Zieloną Duszę, a ta ochoczo zaoferowała, że szybko wydzierga mój projekt. Nastawiona optymistycznie, zakupiłam odpowiednie materiały, ale wtedy jeszcze nie wiedziałam, że kupiłam za mało włóczki. Cała filozofia projektu, z którego również wyniknęły potem problemy, zakładała stworzenie szala z podwójnej nitki, przy czym kazda nitka prezentowała inny odcień szarości. Efekt był niesamowity, ponieważ kolor, który powstał przez połączenie tych włóczek dawał wrażenie błyszczacego srebra (niestety zdjęcia tego nie oddają). Precyzując mój opis, włóczki na szal wystarczyło, ale w międzyczasie postanowiłam dorobić rękawiczki do kompletu.
    Dziergałam tak, nieświadoma zagrożenia wynikajacego z kończacej się włóczki. W pewnym momencie zdałam sobie jednak sprawe, że włóczka z ciemniejszego motka jest dużo krótsza niż ta z jasnego. Po zrobieniu jednej całej i drugiej w połowie rękawiczki, ciemna włóczka się skończyła. Rozpoczęło się bieganie po pasmaneriach, a tam zero pomocy. Nie było odzewu na moje poszukiwania włóczki Baśki. Ale...
   Zielona Dusza nie bez powodu została tak nazwana. Dała mi nadzieje. Okazało się, że rok wczesniej wykonywała sweter z takiej ciemnej włóczki i stwierdziła, że chyba jeszcze gdzieś ma końcówkę włóczki. I tak! Hura, udało się wyszperać włóczke i dokończyć rękawiczkę dzień przed urodzinami :).
   Niebieska Dusza, niczego się niespodziewająca, była bardzo mile zaskoczona. A ja sama zapragnęłam takiego kompletu :) 

 Szal wykonany przez Zieloną Duszę i rękawiczki mojego autorstwa. 

4 komentarze:

  1. Cudny komplet!
    Ja też lubię łączyć dwie nitki o bardzo podobnym kolorze. I też mi to daje efekt połysku.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. prezent świetny :) i farta miałaś z tą brakującą włóczką ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczny komplet. Obdarowana osoba na pewno jest przeszczęśliwa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z ostatnich doniesień: Obdarowana osoba - Niebieska Dusza - komplet nosi i jest z niego bardzo zadowolona.

    OdpowiedzUsuń