Przejdź do głównej zawartości

Metamorfoza kurczaka i zakupy

   Mała zmiana, a duży efekt. Odwiedzając pasmanterię w celu zakupu włóczki zwróciłam uwagę na ruchome oczka i tak mi się spodobały, że zrobiłam małe zapasy. Podobno można je przyklejać, albo zamocować na szpilkach. Mój wielki kurczak ożył i podziwia teraz świat szeroko otwartymi oczami. 

  Ruchome oczy przydadzą mi się do mojego nowego projektu, ale o tym będzie innym razem. 

  Ostatnio zainwestowałam w włóczkę i gazetki o robótkach ręcznych. Pierwsza z zakupionych włóczek tak bardzo mi się podoba, że nie mogę się zdecydować na co ją przeznaczyć. Jednocześnie wiem, że ilość, którą dysponuję wystarczy na krótki  szalik, rękawiczki lub czapkę. 

   Z drugiej pary zakupionych włóczek ma powstać czapka worek na specjalne zamówienie. Możliwe, że wystarczy materiału na zrobienie rękawiczek.

    Wahałam się co do zakupu zestawu gazetek, ale kiedy przyszła już zapłacona paczka, nie mogłam się zdecydować w której z nich są ciekawsze pomysły :). Zakupy uznaję za udane i mam mocne postanowienie nic więcej nie kupować...chyba :)

Komentarze

  1. Kurczak super się prezentuje! Zakupy wyszły nieliche, ale mam to samo i w pasmanterii zawsze wypatrzę coś, bez czego absolutnie nie mogę się obejść! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zakupy bardzo fajne. Ciekawa jestem jak będzie się prezentowała w wyrobie ta włóczka, z której nie wiadomo Ci jeszcze co powstanie, ma bardzo fajne kolorki. Tak, kurczak ożył, widzi świat :)))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. AiraArt, pasmanteria to skarbnica pomysłów i materiałów :)

    Guga, mam zamiar szybko się zdecydować, ale napewno będzie to trudna decyzja.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne zakupy. Kurczak słodki. Jakie ma fajne łapki

    OdpowiedzUsuń
  5. No kochana taki front prac przygotowany że tylko
    brać się do dziergania.Kurczaczek ładniusi.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurczaczek śliczny i zachęca do dziergania... pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Eve-jank, z łapkami miałam największe kłopoty, ale ostateczny efekt mnie zadawala.

    juta, już się nawet zabrałam za jedną robótkę. Nie będę jeszcze jednak wspominać cóż to takiego, bo znając życie, zanim osiągnę efekt ostateczny, kilka razy nastąpi sprucie :)

    IQ7, właśnie siedzi ze mną ten kurczak i dziwi się, dlaczego nie dziergam, tylko śledzę blogi :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…