Przejdź do głównej zawartości

Długa historia krótkiego szalika

 
Zaczęło się to pewnego piątkowego popołudnia, gdy natłok pomysłów odwrócił moją uwagę od dotychczasowej robótki i skierował myśli do kremowego szalika. Jak człowiek opętany porzuciłam dotychczasową pracę i niczym w amoku podążyłam do "dębowej szafy". Kto w tym momencie przechodził obok mnie, kto zadawał jakieś pytania, nie jestem w stanie odpowiedzieć,  w tej jednej chwili byłam pochłonięta niecnym i odrobinę ryzykownym planem.  


 
Powstał prawdziwy galimatias. Zaczęłam skrupulatnie mierzyć szalik, dokonywać przymiarek, zapisywać pomysły w tempie błyskawicy. W tym całym zamieszaniu, nadszedł czas podjęcia decyzji czy warto? Nie myślałam zbyt długo, obawiałam się, że im więcej czasu upłynie tym więcej nadciągnie burzowych chmur wątpliwości. Wykrzyknęłam w myślach głośne TAK !?! i zabrałam się do pracy.

KAPTUR - złóż na pół i zszyj 




ETAP I - SZYBKIE CIĘCIE

   
 Nożyczki poszły w ruch.  "Rozdarty" na dwie części szalik miał się stać częścią nowego pomysłu. Tym razem dałam sobie czas i był to czas potrzebny, który uchronił mnie przed całkowitym spruciem jednej z części. 
  Noc uspokoiła myśli i podpowiedziała nowe rozwiązania. Najbardziej ucieszyło mnie, że warkoczowe wzory zostały ocalone, nie ma co ukrywać,  ich wykonanie zajęło mi trochę czasu i kosztowało dużo cierpliwości. Z drugiej strony czasem warto coś obrócić w popioły, aby stworzyć coś piękniejszego. A czy tym razem ryzyko się opłaciło?
  Dłuższa część szalika została przeznaczona na stworzenie kaptura, a druga, krótsza czekała na wykończenie jako szalik.
  

ETAP II - FUTERKO

 A jak to było z futerkiem? Przyznam, że aby ograniczyć ryzyko zniszczenia szalika w nieodwracalny sposób, wykonałam najpierw futerkową plisę na długości przeznaczonej na kaptur. Dopiero po wykonaniu plisy, podzieliłam szalik na dwie części, przecinając go kilka rzędów poniżej plisy.
  Początkowo plisa miała mieć kolor szalika, ale postanowiłam poszperać trochę po moich materiałach, aby stworzyć ciekawe, najlepiej kontrastowe wykończenie. Odnalazłam nawet bordowe futerko, które niestety  nie pasowało do całości. 
  Postanowiłam wykorzystać włóczkę, którą już dawno zakupiłam w sh i której nie cierpiałam skrycie. Nie czułam do niej sympatii, najchętniej bym się jej pozbyła. Ale po tym jak zaczęłam wykonywać plisę zakochałam się w niej miłością nie odwracalną.
  Nie przyszłoby mi do głowy, że tego rodzaju włóczka stworzy tak miłą i przytulną imitację futerka. Byłam zachwycona i zauroczona. Na całą plisę zużyłam jeden motek tej włóczki (ok 50 g), niestety nie wiem co zrobiłam z etykietką, szukam jej już kilka dni i mam nadzieje, że nareszcie się odnajdzie. 
  Zawsze omijałam  "futerkowe" włóczki szerokim łukiem, a teraz wiem, że będą je namiętnie kupować.
  Na plisę nabrałam 150 oczek i przerobiłam 18 rzędów.


ETAP III - PROSTA SPRAWA - SZNUREK

  Niestety nie u mnie :(. Byłam przekonana, że mam jeszcze zapas włóczki, z której robiłam szalik, ale przeglądając zapasy okazało się, że byłam w błędzie. Zmartwiłam się, bo nie chciałam, aby ten detal zepsuł mój misterny plan. Ale pomyślałam, że trudno, jak się to mówi "buta nie zjem". Uruchomiłam plan B, łącząc białą włóczkę z beżową. Zaczęłam robić sznureczek i nawet nie wygladał źle, kolor odbiegał wprawdzie od koloru szalika, ale zawsze mogło być gorzej, chociaż wolałabym żeby było lepiej. 
  Ponieważ praca nad sznureczkiem okazała się monotonna, postanowiłam zrobić krótki przerywnik i dokonać przeglądu moich włóczkowych zbiorów. I nie uwierzycie, nie upłynęło nawet 5 minut jak odnalazłam kremową włóczkę, z której robiłam szalik, ach te zawodne oczy. 
   Najśmieszniejszy był fakt, że prawie kończyłam beżowo-biały sznureczek. Zacisnęłam jednak zęby i zabrałam się za tworzenie sznureczka od początku, bo przecież marzyłam, aby miał taki sam kolor jak szalik :). 

ETAP IV - POMPONY

  Poszło łatwo, dwa na trzy pompony udały się znakomicie.




SZALIK

ETAP V - WYKOŃCZENIE SZALIKA

 Nareszcie bez problemów wykończyłam krótki szalik. Postanowiłam, że będzie on zapinany na kremowe guziki. Można go nosić osobno, albo razem z kapturem. Przy okazji nauczyłam się ładnie wyrabiać plisę i robić dziurki na guziki.



 

 Na tym zakończyła się metamorfoza szalika, dzięki której wiele się nauczyłam i zrozumiałam, że ryzyko się czasem opłaci.


Komentarze

  1. Komplet robi wrażenie !! WOW !!!
    Kiedyś też pałałam namiętnością do kapturów, ale nigdy nie przyszło mi do głowy dorobić "futerkowe" wykończenie, super pomysł :)
    Miłego noszenia :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł, nic się nie zmarnowało i komplecik wygląda fantastycznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjny! Gratulujemy pomysłu! Też nas zainteresowało "futerkowe" wykończenie, wszystko świetnie do siebie pasuje!

    OdpowiedzUsuń
  4. No rewelacyjny pomysł, a jak fajnie go zaprezentowałaś, uśmiech nie schodził mi z pyszczka! Pięknie to zrobiłaś!!! Urocze zdjęcia, ma się to poczucie humoru:), prawda? Pozdrawiam cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudo! Rewelacja. Uwielbiam takie pozytywnie zakręcone pomysły :)Swietnosci

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł. Bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie to wymyśliłaś!!!!Bardzo mi się podoba ten pomysł!!! Naprawdę ciekawy zestawik powstał!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny pomysł :) świetnie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  9. oj podoba mi się i to bardzo ...poprosze o "przepis na taki komplecik :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dość ciekawy pomysł.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Super komplecik!! Ja tez chce miec takie pomysly!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiesz, prawdę pisząc nie wiem co bardziej mnie zachwyca. Czy to co zrobiłaś, czy sposób w jaki nam to przedstawiłaś:))))) Jedno i drugie wspaniałe:))))
    Pozdrawiam Ciebie i Twoją cudowną wyobraźnię:)

    OdpowiedzUsuń
  13. no powiem CI, że powaliłaś mnie na kolana..pomysłem, wykonaniem i sposobem wykonania:) bomba

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny pomysł! bardzo ładne i pomysłowe ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. @Joanna@, @Mrs. Knitters@, @AnnaElizabeth@, @malaala@, @eve-jank@, @Ewa@, @Katarzyna@, @agadzieje@, @nevermorrqueen@,
    Pomysły często przychodzą do głowy w trakcie tworzenia projektu. Wszystko się czasem zmienia jak w kalejdoskopie :)

    @Antosia@
    Lubię wykorzystywać włóczkę do ostatniej nitki :)

    @Magiczna Fabryka@
    Niestety nie odnalazłam etykietki z danymi do futerkowej włóczki :( Pozostaje mi mieć nadzieje, że jeszcze kiedyś taką spotkam :)

    @guga@
    Trzeba mieć poczucie humoru, żeby przejść przez to nasze ziemskie życie :)

    @iwona150@
    Jeśli chodzi o konkretne dane dotyczące kompetu to większość informacji zawarłam w tym wpisie. Wzór, który wykorzystałam przy robieniu kompletu znajdziesz na stronie http://www.berroco.com/exclusives/lambe/lambe.html Jak powstawał szalik, z którego powstał kompet znajdziesz na http://eksperymentyzdrutami.blogspot.com/2011/09/szalik-na-kilka-sposobow.html

    @juta@
    Moja wyobraźnia szalej już od dzieciństwa, ma to swoje mocne strony, ale nie brakuje też tych negatywnych ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny pomysł na szalik, pozdrawiam i podziwiam ciekawie pisanego bloga :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…