Przejdź do głównej zawartości

Organizer na druty


   Gdy przybywa drutów w kolekcji i koszyk nie wystarcza jako miejsce ich przechowywania, trzeba stworzyć miejsce, gdzie druty będą zawsze uporządkowane i łatwo dostępne. Do tej pory moje druty stały w szklanych, wysokich flakonach, niestety po tym jak moja ręka przeżyła bliskie spotkanie z ostrym i grubym szkłem, potłuczonego pojemnika, zdecydowałam się na zmiany.
  W mojej kolekcji posiadam dwa organizery. W jednym przechowuję wszystkie druty, a w drugim druty, które aktualnie używam oraz długopisy, markery, nożyczki itp. Tym sposobem wszystko co jest mi potrzebne mam zawsze pod ręką.
  Czy u Was też spadł dzisiaj duży śnieg??? Pozdrawiam i życzę Wam udanego weekendu :)


WSZYSTKO CZEGO POTRZEBUJESZ TO:



ZABIERAMY SIĘ DO PRACY










Komentarze

  1. Super pomysl!! A u nas sniegu ani widac ani slychac (Kraków)

    OdpowiedzUsuń
  2. O rany Julek, coś fantastycznego!!! Kokotku, ale Twoja głowa pracuje...kapitalna sprawa... mieszkanko dla drutów i innych bardzo potrzebnych rzeczy:) Fajny kursik!!! U mnie śniegu nie ma, ale za to strasznie wieje:) Pozdrawiam cieplutko:))))

    OdpowiedzUsuń
  3. @Katarzyna@
    Moje okolice Rzeszowa zabieliły się od śniegu, zobaczymy co reszta dnia przyniesie.

    @guga@
    Taki organizer naprawde ułatwia życie. Również pozdrawiam cieplutko w ten zimny dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No, fajny pomysł, a walają się u mnie tuby po alkoholowe... Dzięki :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. @Janola@
    Moje tuby przeleżały kilka lat na strychu zanim je wykorzystałam. Dobrze, że nikt ich nie wyrzucił :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na Dolnym Śląsku śniegu nie ma. Za to mocno wieje. Pomysł fajny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. @tonka@, @ankaskakanka@
    Pomysły są jak śnieg, czasem gwałtownie spadają, czasem długo zalegają, a czasem topnieją.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale super to wykombinowałaś :) Jeszcze do puszki można powkładać np. pasmanterię. I fajnie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Usunęłam post wyżej niechcący. Przechowujesz druty pionowo? Spotkałam się w wielu książkach i z wieloma opiniami, że tak nie powinno się robić. Druty powinny przechowywane w poziomie. W pionie wypaczają się, tzn. ulegają wygięciu/ wyboczeniu i tępią się końcówki.

    OdpowiedzUsuń
  10. @hobbytka@
    Dokładnie, do środka tuby można powkładać wiele rzeczy.

    @Wełniana Skarpetka@
    Nie znałam takich opiniach. Pomyślę o jakimś poziomym organizerze. Poki co ten musi mi wystarczyć. Od dłuższego czasu przechowuję tak druty i jeszcze nie zauważyłam żadnych defektów. Czas pokaże co będzie dalej. Pozdrawiam :):):)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi też przydałby się taki organizer na druty, bo co prawda leżą poziomo, ale w zupełnym bezładzie w jednej szufladzie. Potwierdzam dolnośląskie bez śniegu a nawet słońce przebija się. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super pomysł, bardzo lubię takie proste patenty :) A śniegu u mnie nie widać, co więcej pogoda nawet jesieni za bardzo nie przypomina.

    OdpowiedzUsuń
  13. @Wioletta G.@
    Moje druty były wszędzie i na każdych kiedyś usiadłam, przez co zawsze były powyginane. Odkąd mam druty bambusowe, bałam się, że podzielą los innych i zostaną zniszczone, czego bym nie zniosła. Teraz jestem już o nie spokojna.

    @Lusija@, @agawu@
    Organizer robi się w ekspresowym tempie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Organizer fantastyczny.Bardzo mi się podoba:))
    Z tym śniegiem najpierw pomyślałam,że to żart:)))Bo u mnie na Mazowszu wczoraj zobaczyłam w ogródeczku kwitnącego bratka:))Dzisiaj od rana pada deszcz.A temperatura +5 stopni:))
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  15. @juta@
    U mnie śnieg już stopnił, ale na pagórkach można odszukać jego ślady :)

    OdpowiedzUsuń
  16. powinnaś mieć w nazwie bloga "pomysłowy Dobromir " a nie eksperymenty z drutami hihihi
    A tak serio to bardzo fajny pomysł

    OdpowiedzUsuń
  17. @Magiczna Fabryka@
    Dziekuję za Wasze częste odwiedziny i komentarze :)

    @iwona150@
    Może pomyślę nad zmianą nazwy bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bombowy ten pomysł, na pewno wykorzystam muszę tylko zastanowić się jak przystosować do drutów z żyłką, ale pomysł genialny

    OdpowiedzUsuń
  19. @chmurka@
    Ja mam tylko jedne druty z żyłką i przechowuję je w środku tuby :)

    OdpowiedzUsuń
  20. @malaala@
    Właśnie w tym momencie realizuję kolejny pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. @eve-jank@
    Cieszy mnie, że organizer przypadł Ci do gustu :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…