czwartek, 29 grudnia 2011

Różowe nauszniki i igła w "stogu włóczki"

   Miały być różowe nauszniki i nareszcie są. Praca szybka czyli wystarczyły dwa odcinki serialu "Sędzia Anna Maria Wesołowska". Górę nauszników zdobi warkocz, którym ozdobiłam też BRZEGI OTWORÓW NA ŁAPKI (ZAJRZYJ TUTAJ) przy pracy na ponchem.


Jak stworzyłam takie nauszniki? Najlepiej jak zajrzycie do alicjahandmade.blogspot.com. Ja przedstawię Wam jak stworzyć warkocz do nauszników.

Na początku wydziergałam długi prostokąt, na który nabrałam 10 oczek + 2 oczka brzegowe. 


Schemat wzoru jest bardzo prosty: oczko brzegowe, 2 oczka lewe, 6 oczek prawych, 2 oczka lewe, oczko brzegowe.  Przerabiamy rzędy 1-26.


W 3, 11 i 19 rzędzie tworzymy warkocz, tzn. przerabiamy nastepująco: oczko brzegowe, 2 oczka lewe, 3 oczka prawe przekładamy na drut pomocniczy z przodu robótki, 3 oczka prawe, 3 oczka z drutu pomocniczego przerabiamy na prawo, 2 oczka lewe, oczko brzegowe.


Prostokąt tworzymy do osiągnięcia wymarzonej długości i zszywamy dłuższe boki, obszywając opaskę (stara opaska do włosów jest niezbędna do tego projektu).




Więcej na temat nauszników.
POST O TWORZENIU NAUSZNIKÓW
FUTRZANE NAUSZNIKI

 A to niespodzianka, jaką znalazłam w włóczce zakupionej w sh.  W trakcie robótki i ubywania włóczki wyłoniła się igła. Cieszę się niezmiernie, bo straciłam jedną z moich bezcennych igieł, pisząc wprost złamała się  - sama  :). Jeśli chodzi o poncho to jest skończone, czeka tylko na sfotografowanie. Mam nadzieję, że najpóźniej w Nowym Roku ukaże się wpis. Pozdrawiam Wszystkich serdecznie :)

12 komentarzy:

  1. Dziękuję za odwiedziny i komentarz, chociaż teraz jak zobaczyłam Twoje dzieła, to aż mi głupio zamieszczac zdjęcia tych moich 3 podstawowych wzorów, które powielam wszędzie:)
    Pozdrawiam sylwestrowo-noworocznie

    OdpowiedzUsuń
  2. @Deilephila@
    Tworzysz piękne rzeczy i dlatego do Ciebie zaglądam i zaglądać będę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajne nauszniki,na pewno nie zmarzną:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. @ogrodniczka@
    Cieplutkie są :), a ja zawsze marzyłam o nausznikach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Są niesamowite! Pięknie wymyśliłaś z tym warkoczem, po prostu pięknie! Dzięki za przepis, może skuszę się i małej zrobię coś w podobie... A na ponczo bardzo czekam, bo na pewno jest boskie.

    OdpowiedzUsuń
  6. @AnnaElizabeth@
    Dziękuję :)

    @KasiaN@
    Polecam, praca nad nausznikami idzie szybko :) A poncho postaram się opublikować jak najszybciej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale piękne nauszniki, jak fantastycznie wszystko dopasowałaś, warkocz idealnie pasuje! super! Ja też jestem ciekawa jak prezentuje się ponczo, na pewno jest przepiękne!!! pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. @guga@
    Umówiłam się w sobotę na zdjęcia i mam nadzieję, że tym razem nic nie zniszczy moich planów :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ha ha ha! A mowiłam, że będą też różowe :)
    Kokotek, Twój blog jest dla mnie nr 1. Tutaj po prostu nie można się nudzić :)
    Sżczęśliwego-drutowego Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  10. @Zocha@
    Przyznam, że zmotywowałaś mnie do pracy i z chęcią zasiadłam do pracy nad nausznikami :)

    @iwona150@
    Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń