sobota, 11 lutego 2012

Jak wykorzystać wzory z haftu krzyżykowego do robótek na drutach?



   Przyznam, że pierwszy raz współpracowałam z wzorami do haftu krzyżykowego przy tworzeniu zoologicznego pudełka (zajrzyj tutaj). Wtedy gotowe wzory odnalazłam w sieci, ponieważ nie każdy wymarzony wrabiany wzór można tam odszukać, postanowiłam zacząć je sama przerabiać. "Sama" to może zbyt duże słowo, bo tak naprawdę przerabia je za mnie program przeznaczony do haftu krzyżykowego - Haftix (zajrzyj tutaj). Jego zadaniem jest przerobienie zdjęcia lub obrazka na wzór krzyżyków. 
  Jak pracuję z tym programem? Wybieram obraz, który mnie interesuje w sieci. W moim przypadku poszukuje obrazów dwukolorowych z jednolitym tłem. Ponieważ chcę użyć przerobionego obrazka do robótki na drutach, a nie do haftu krzyżykowego, wybieram obrazek o minimalnej liczbie kolorów, tak aby program mógł go przerobić do dwóch kolorów krzyżyków. Nie wyobrażam sobie pracy na drutach z wzorami wrabianymi, przy której musiałabym użyć kilkudziesięciu różnych rodzajów włóczki. Umówmy się taka różnorodność kolorów zostawiam dla haftu krzyżykowego.

 Orka z filmu Uwolnić orkę (Free Willy)

http://www.kolorowankimalowanki.pl/kolorowanka-orka_277.html
Zdjęcie po przerobieniu




Motyl monarch

Zdjęcie po przerobieniu





10 komentarzy:

  1. No super. Aż nabrałam ochoty na krzyżyki. Lubię tę technikę. Wrabianie wzorów tak nie za bardzo. Dzięki za pokazanie programu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krzyżyki dla mnie to wyższa szkoła jazdy, wolę wzory wrabiane :)

      Usuń
  2. O kurczę -ale przydatny bajer!!!!Piękne wzory swoją drogą!!!:) Fajnie się czegoś nowego dowiedzieć :) Dzięki!!!!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że ten program przyniesie ciekawe rozwiązania.

      Usuń
  3. Dzięki za info:) bardzo przydatne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wrabiane wzory są bardzo fajne, ale dość pracochłonne. Ja czasem zamiast wrabiania posługuję się haftem na gotowym już sweterku.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałam haftować, ale niestety to nie dla mnie, ale wierzę, że kiedys mi się to uda :)

      Usuń