poniedziałek, 26 marca 2012

Kurs - jak wykonać pisankę na drutach

WŁÓCZKOWA PISANKA Z MOTYWEM WARKOCZA

CO BĘDZIE NAM POTRZEBNE?
- styropianowe jajo lub stara pisanka,
- końcówki włóczki,
- igła,
- nożyczki

1 okrążenie: nabieramy 12 oczek, przerabiając pierwszy rząd oczek prawych, rozkładamy oczka na trzy druty pończosznicze (po 4 oczka na każdym drucie),

2 okrążenie:* dodajemy jedno oczko lewe, 4 oczka prawe, dodajemy jedno oczko lewe* powtarzamy do końca okrążenia od * (na każdym drucie mamy po 6 oczek),
W TEN SAM SPOSÓB DODAJEMY OCZKA W OKRĄŻENIACH: 2, 4, 6 i 8.




3 okrązenie: * 1 o. l., 2 oczka prawe przełożyć na drut pomocniczy z przodu robótki, 2 o. p., oczka z drutu pomocniczego przerobić na prawo, 1 o. l.,* powtórzyć do końca okrążenia od *
W TEN SAM SPOSÓB OCZKA KRZYŻUJEMY W OKRĄŻENIACH: 3, 9, 15, 21, 27 i 33.



30 okrężenie: zaczynamy redukcję liczby oczek przerabiając dwa oczka razem na lewo z każdego boku warkocza w okrążeniach 30, 32, 33, 34, 35. Pozostałe oczka nawlekamy na igłę i mocno zaciągamy.



SCHEMAT WYKONYWANIA PISANKI
(NALEŻY GO POWTÓRZYĆ 3 RAZY W KAŻDYM OKRĄŻENIU - SZCZEGÓŁOWY OPIS ZAMIESZCZONO POWYŻEJ)

24 komentarze:

  1. Z takim super opracowanym kursikiem to prościzna!!! Dziękuję Ci, pozdrawiam cieplutko:)))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmiało więc zachęcam do pracy :):):) uwielbiam przygotowywać takie kursy :):):)

      Usuń
  2. No fajnie Ci wyszło to jajko. Podoba mi się. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przygotowaniu jest już kolejna pisanka :):):)

      Usuń
  3. Nie to jest niesamowite! Choć mam nadzieję, ze nie będzie tak zimno, żeby moje pisanki potrzebowały sweterków... :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapowiadają powrót zimy na Świeta, ale ja też mam nadzieje, że będzie piekna pogoda :)

      Usuń
  4. pierwszy raz widze pisankę na drutach ! świetna sprawa :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już w minionym roku chciałam zrobić taką pisankę, niestety zabrakło czasu, ale w tym roku wszystko się udało :):):)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Warkoczyki - mój ukochany motyw na drutach.

      Usuń
  6. Myślę, że warto wypróbować ten sposób nabierania oczek: http://fleeglesblog.blogspot.com/2007/08/simple-ring-beginning-for-circular.html
    Początkowo żonglerka wyślizgującymi się drutami może doprowadzić do szału, ale opanowani tej metody mocno ułatwia życie. Można wtedy uniknąć 'sutka' lub 'ogonka cytryny' w takim jaju czy innej dzierganej bombce.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest śliczna.I ten super kolorek.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie wyszło to jajo!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, myślę już o kolejnych ozdobach.

      Usuń
  9. Ależ cudna pisanka! Ogromnie nam się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Dziewczyny, zawsze można na Was liczyć.

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) jego wykonanie zajmuje jedynie 3 godziny. Jest to więc robótka ekspresowa.

      Usuń
  11. A po Świętach może być cytrynka. Bo wiesz, ja mam zapędy włóczkowo kulinarne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmutowana cytrynka z warkoczami. Oj zdecydowanie masz zapedy włóczkowo kulinarne za co Ciebie podziwiam.

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. Zachęcam do wykonania. Z Twoimi zdolnościami zrobisz ją szybciej niż w trzy godziny.

      Usuń