środa, 21 marca 2012

Kwiaty na drutach czyli włóczkowa Wielkanoc - instrukcja

Jak zrobić kwiat-dzwonek? 
Na podstawie "Czapki na drutach" autorstwa Gwen Steege


  W książce kwiaty są dekoracją czapki, a ja zdecydowałam się  wykorzystać je do wielkanocnych celów. We wzorze wprowadziłam dwie zmiany: dodałam oczka brzegowe i drewniane pręciki zamiast włóczkowych. Wielkość kwiatów można regulować dodając mniejszą lub większą ilość oczek niż we wzorze.


Potrzebne materiały:



- żółta włóczka,
- igła i nitka,
- krótkie wykałaczki,
- taśma dwustronna,
- nożyczki,




Kwiaty
rząd 1: nabieramy 4 oczka + 2 oczka brzegowe i przerabiamy na prawo,
rząd 2 i wszystkie parzyste*: oczka lewe,
* w przypadku 16 rzędu mozna przerobić oczka na prawo lub na lewo. W książce zalecane jest przerobienie na prawo, a ja przerabiałam na lewo, dzieki czemu brzeg jest wywijany.
rząd 3: oczka prawe,
rząd 5: dodajemy równomiernie 4 oczka (razem mamy 8 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 7: oczka prawe
rząd 9: dodajemy równomiernie 8 oczek (razem mamy 16 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 11:  oczka prawe,
rząd 13: oczka prawe,
rząd 15: dodajemy 16 oczek (mamy 32 oczka + 2 oczka brzegowe)
rząd 17: zamykamy oczka i  zszywamy wolne brzegi.


SCHEMAT - DZWONEK NA DRUTACH
(powiększ obrazek, aby schemat był bardziej wyraźny) 


 OBJAŚNIENIA DO SCHEMATU


Pręciki
1. Wykałaczkę obklejamy taśmą dwustronną.
2. Całość oplatamy nitką i umieszczamy w środku kwiatka, mocująć dodatkową nitką.








KOSZYCZKI NA PISANKI - SZABLON Z "TRENDY NA WIOSNĘ I WIELKANOC" 1/2009




18 komentarzy:

  1. Jak wesoło i kolorowo! Pięknie wyglądają kwiatki na drutach, jakoś ciężko mi wyobrazić sobie, ze można na drutach, bo jestem przyzwyczajona do szydełka:) Kurczak niesamowity!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, większość pięknych kwiatów można zrobić na szydełku. Nie spotkałam sie z obszernymi publikacjami na temat kwiatów na drutach. Marzę jednak o książce "Piękne kwiaty. 100 modnych wzorów. Ozdoby na szydełku i drutach". Jesli ktoś korzystał z tej publikacji chętnie poznam opinię. A tu link, gdzie w korzystnej cenie można kupić dwie książki http://www.kdc.pl/pakiet-piekne-kwiaty-ptaki-motyle-i-inne-zwierzeta-100-75-modnych-wzorow_p11542644.html

      Usuń
  2. fajne kwiatuszki, a kurczak i tak wymiata!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczak to spadek z minionego roku ;)

      Usuń
  3. Noramlnie cudo-Twórca z Ciebie!!!
    Niesamowite:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy jestem Cudotwórcą, ale Włóczkotwórca na pewno ;)

      Usuń
  4. Kokotku, jak jak dawno nie zostawiałam komentarzy...ale już mogę:) Prawdziwie wiosennie u Ciebie, kwiatek śliczny, pięknie prezentuje się z całością (ale mój aniołek i tak najpiękniejszy) Pomysły opakowaniowe rewelacyjne, zdolne z Ciebie dziewczę:) Pozdrowienia wiosenne ślę:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Blogger wreszcie przestał szaleć :) Gdybym mogła, dawałabym Ci aniołki każdego dnia :):):)

      Usuń
  5. Super dekoracje,bardzo mi się podobają kwiaty a kurczak jest odlotowy :))Sorry,nie mogłam się jakoś wziąć za ten wzorek na czapkę ale obiecuję że się przyłożę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawde nie musisz się tłumaczyć ;), chętnie skorzystam z Twoich rad, gdy będziesz miała nadmiar wolnego czasu. Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Już mi się podoba... jestem po zajęciach z plastyki z trzylatkami... miła odskocznia wzwyż.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzylatki - moja ulubiona grupa wiekowa ;)

      Usuń
  7. Niesamowite, jestem pod wrażeniem, od dawna marzyły mi sie drutowe kwiatuchy i prosze u Ciebie je znalazłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo. Szukam wzorów na inne kwiaty, ale na razie znalazłam jedynie opis wykonania róży i dzwonka. Mam nadzieję, że z czasem poznam więcej wzorów i się nimi z Wami podzielę.

      Usuń
  8. Jakie to kolorowe i radosne. Wiosna przybyła do Ciebie szczególnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, zdecydowanie poczułam juz wiosnę. Czekam już tylko aż się trawa żywo zazieleni i kwiaty zakwitną.

      Usuń
  9. Fantastyczny pomysł i za pozwoleniem :) zapożyczam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do wykonania. Proszę się częstować przepisem.

      Usuń