wtorek, 13 marca 2012

Zakochana w czapce


  Zakochałam się w  czapce (zajrzyj tutaj). Starałam się tłumaczyć opis jej wykonania (zajrzyj tutaj) jednak moja znajomość języka niemieckiego nie jest wystarczajaca (chyba). Przez trzy dni wybierałam różne warianty pracy nad nią i każdy dzień kończył się porażką (nie lubię tego słowa). Nie chciałam się jednak poddać  i obecnie wykonuję  czapkę kolejny raz, tym razem  według własnego pomysłu.

  Podoba mi się ukośny splot tej czapki  i kolory, które zostały do niej dobrane. Ja kombinuję z kolorami zieleni i fioletu. Przyznam, że przydałaby się jeszcze odrobina różu. Robię czapkę wzorem patentowym i mam świadomość, że odbiegłam całkiem od wzoru. Ale czasem trzeba porzucić reguły i działać instynktownie.


Moja inspiracja
http://www.jolie.de/artikel/beanie-muetze-selber-stricken-in-nur-zwei-stunden-783337.html

der Umschlag
Hasła, które wpisywałam, żeby uzyskać pomoc:
  • der Umschlag - narzut. Narzuty to moja słaba strona, jedyne co rozumiem bez żadnych problemów, to fakt, że służą one stworzeniu wzoru patentowego.
  • in Runden stricken - robić na drutach w okrażeniach
  • die Masche - oczko
  • rechts zusammenstricken - przerobić razem na prawo

26 komentarzy:

  1. Jejku, dziękuję! Jest mi bardzo miło, zwłaszcza, że jesteś osobą, która często zostawia u mnie słówko. Podziwiam Cię za nieustanne poszukiwania i nowe pomysły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że wyróżnienie sprawiło Tobie radość.

      Usuń
  2. Jesteś niesamowita:D
    Fantastyczna ta czapka:D I gratuluję wyróżnienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę o kolejnej czapce, ale zadaję sobie pytanie: po co mi kolejna?

      Usuń
  3. Gratuluję wyróżnienia i jednocześnie dziękuję za wyróżnienie :))Jest mi bardzo miło :)Ta czapka też mi wpadła w oko i nawet zrobiłam na jej postawie beret i kominek (tu możesz zobaczyć co mi wyszło : http://takietamrozne-tonka.blogspot.com/2011/09/do-czapki.html ).Coś z tym opisem było nie tak na początku ale już nie pamiętam co,musiałabym znów go przerobić,w każdym razie pokombinowałam trochę i w końcu wzór wyszedł :)Jak Ci zależy to spróbuję znów w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę wdzięczna za wszelkie rady.

      Usuń
  4. Dziękuję za wyróżnienie. Czapka na pewno wyjdzie, już jest śliczna.
    Przedmówczynie mają racje. Poszukujesz nowych rozwiązań i super Ci to wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję za tak miłe słowa. Dodajecie mi sił do działania.

      Usuń
  5. świetna czapka ja to chyba mam dwie lewe ręce do drutów, ostatnio nic mi nie wychodziło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja myślę, że to wiosna odciaga od drutów.

      Usuń
  6. Bardzo dziękuję za wyróżnienie.Jest mi ogromnie miło, że odwiedzasz mój blog i doceniasz moje robótki. Fajna czapeczka Ci wyszła. Ja czapek nie lubię i zawsze szukam zamienników. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czapki polubiłam dwa lata temu i nie potrafię się bez nich obejść.

      Usuń
  7. Serdecznie dziękuję za wyróżnienie!
    Śliczna czapa. Patrzę i pytam: jak? :D Nie odpowiadaj, bo jak wiesz, ja zupełnie niedrutowa jestem ;-)
    Bardzo fajna jest ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Kasiu, Ty jesteś mistrzynią szydełka na którym ja nie umiem robić :)

      Usuń
  8. Czapka udała się fantastycznie, a że już powstaje następna to z niecierpliwością czekamy na efekty!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale czapa nie przyda się juz w tym roku i wcale mnie to nie martwi :)

      Usuń
  9. Super czapka, gratuluje wyróżenienia

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna czapka. O takiej właśnie marzę!

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapoznalam sie z opisem wykonania czapki.
    Czapke nalezy robic na okraglo. Na 4 druty nabrac 64 oczek tj. 16 na kazdy drut. Przerobic 4 cm sciagacza (1 o.prawe, 1 o.lewe)i nastepnie przelozyc robotke na drut z zylka. Zaznaczyc markerem rozpoczecie pierwszego rzedu.
    Pierwszy rzad: 1 narzut, 2 o.prawe (powtarzac do konca rzedu)
    Drugi rzad nalezy rozpoczac narzutem tj. 1 narzut, 2 o. razem na prawo ( tzn. narzut z poprzedniego rzedu i oczko prawe przerobic razem)- powtarzac do konca rzedu
    Te 2 rzedy nalezy powtarzac na przemian. Wykonac 21 okrazen.
    Nastepnie nalezy zmniejszyc liczbe oczek. Teraz przerabiamy po 2 oczka razem na prawo tzn. w pierwszym rzedzie liczba oczek zostala zmniejszona o polowe (32 oczka). W drugim i 3 rzedzie przerabiamy wszystkie oczka na prawo. W czwartym rzedzie robotke nalezy ponownie przelozyc na 4 druty i nastepujaco zmniejszac: na 1 drucie (= 8 oczek) przerobic 2 o.prawe, 2 o.razem na prawo, 2 o.razem na prawo, 2 o.prawe.
    Tym sposobem na drucie pozostalo 6 oczek.
    Tak samo nalezy przerobic oczka na pozostalych trzech drutach. Pozostalo nam w sumie 24 oczek, ktore w piatym rzedzie nalezy przerobic na prawo. W rzedzie szostym: 1 o.prawe, 2 o.razem na prawo, 2 o.razem na prawo, 1 o.prawe (Pozostaje po 4 oczka na kazdym drucie = 16 oczek.
    W rzedzie 7 po 2 oczka razem na prawo. Przez ostatnie 8 oczek przeciagnac nitke i zakonczyc czapke.

    Pozdrawiam Irena G

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo ci dziekuję. Trochę sama prztłumaczyłam, ale nie mogłam tego złożyć składnie w całość. Twoja pomoc jet nieoceniona. Dzięki blogowi poznałam wiele osób i to jest fantastyczne, że mozna na Was zawsze polegać. Czy prowadzisz może bloga? Chętnie bym do ciebie zajrzała. Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz dziękuję :):):)

      Usuń
  12. Cieszy mnie ze moglam Ci pomoc i polecam sie na przyszlosc. Bloga nie prowadze.
    Pozdrawiam Irena G.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze raz dziękuję, że mogłam liczyć na Twoje rady. Pozdrawiam

      Usuń
  13. Odpowiedzi
    1. Dziekuję. Schowam ją na przszły sezon.

      Usuń