środa, 4 kwietnia 2012

Wielkanocny królik część 2 i Pisanki - dzierganki z przypadku

  Przygoda z królikiem zakończona. Sukienka powstała na podstawie wzoru z książki "Włóczkowe przytulanki", której autorką jest Fiona McTague. Kolory i wzorek wrabiany wybrałam sama. Wprawdzie wydłużyło to znacząco pracę, ale uważam, że końcowy efekt zasługiwał na ten wysiłek.

  Postanowiłam zrobić sukienkę w takich kolorach jakich użyłam do stworzenia całego królika. Mamy więc połączenie różu i szarości. Nie wiem, czy są to typowe kolory Wielkanocy, ale w tym roku takie kolory będą gościć w moim domu. Wzorek, który wybrałam jest bardzo prosty: *3 o.p. w np. różowe i 1 o. p. szare* powtarzamy ten schemat do końca rzędu. Sukienka jest zapinana z tyłu na perłowy guzik. W każdej chwili można ją ściągnąć i zastąpić nowym ubraniem, co u mnie na pewno nie nastapi tej wiosny.

  A dlaczego pisanki z przypadku. Jak już wiecie sezon pisankowy zakończyłam, ale na trzy godzinki został ponownie otwarty. W tym czasie stworzyłąm pisanki nie kierując się żadnym wzorem i dlatego są z przypadku.
















WSZYSTKIM, KTÓRZY DO MNIE ZAGLADAJĄ ŻYCZĘ SPOKOJNYCH I WESOŁYCH ŚWIĄT.

56 komentarzy:

  1. O MATKO!!!!!!!! JEST GENIALNY!!!! JESTEM CHOLERCIA TAK ZDOLNA, ŻE OSZALEJE ZARAZ:D NIesamowity królik i pisanki, a sukienka? Boska:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sukienka była czasochłonna, ale ostateczny efekt był warty zachodu. Nic tak nie cieszy jak odrobina własnejinwencji twórczej. Książka "Włóczkowe przytulanki" to mój prawdziwy ulubieniec.

      Usuń
  2. Królik w sukience po prostu rewelacja:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz brakuje mi czasu na całkowite oddanie się włóczkowym robótkom. Ale każdego dnia muszę chociaż jeden rządek wydziergać, musze bo inaczej się uduszę.

      Usuń
  3. Ale życzenia już??
    Tobie też wszystkiego dobrego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niesamowite!!!
    Nigdy nie widziałam takiego superanckeo królisia. Podbił moje serdeucho!!!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórzy twierdzą, że wygląda jak mysza, a wszystko przez jego uszy :):):)

      Usuń
  5. rewelacja! królik z jajami (jak to brzmi:) wyszedł świetnie, tzn. i królik i jaja..niesamowite

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinna być chyba kura z jajami, ale u mnie zawsze wszystko wychodzi inaczej, bo tak na logikę, co ma królik wspólnego z pisankami?

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. W przyszłym roku postaram się o inną kolorystykę lub powiększenie rodziny królika.

      Usuń
  7. Cudowny zajączek, czy króliczek, no i to ubranko...
    Pozdrawiam świątecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Umówmy się, że może to być i królik, i zając.

      Usuń
  8. Kokotku, ten królik jest cudny! Chyba trzeba mi było spojrzeć dziś na coś optymistycznego:) Śliczności po prostu, zdolniacha z Ciebie i nie wiem co Ty jeszcze na tych drutach wyczarujesz. Wszystkiego, co naj! Wesołych i pogodnych:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli ten królik działa na Ciebie optymistycznie to jest mi bardzo miło. To chyba przez jego oczy :):):)

      Usuń
  9. Efekt końcowy rewelacyjny!! Kokotku, gdzie kupujesz oczka??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te konkretne oczka to pozostałość po starym misiu. Zbieram takie skarby, bo zawsze się przydają.

      Usuń
  10. Hello,

    wath a lovely easterprotjekt.
    So sweet.

    hugs Conny

    OdpowiedzUsuń
  11. No i bardzo dobrze, nareszcie nie chodzi goły/a:))) Przecudną zrobiłaś sukieneczkę. Jaja bardzo oryginalne w swoich kolorach, super!!! Pozdrawiam, buziolki przesyłam:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ubranka można mu zmieniać co roku. Może na kolejne świeta pomyslę nad nową garderobą.

      Usuń
  12. Piękny! Chyba poszukam tej książki w necie :) Jeśli reszta zawartości jest równie interesująca to warto zainwestować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem posadaczką tej książki od trzech lat i nadal ją uwielbiam. Wszystkie projekty w niej zamieszczone wykonuje się na drutach. Polecam serdecznie.

      Usuń
  13. Ale precyzyjna robótka. A jak piękna. Boski ten zajączek. Sukienka genialna. Zazdroszczę umiejętności. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Umiejętności nabywa się z czasem :):):) Jeśli chodzi o druty to moje umiejętności rozwinęły się w znacznym stopniu w ciagu ostatnicz czterech lat.

      Usuń
  14. Odpowiedzi
    1. Ja ciągle piszę, że to królik, a to właściwie jest pani królikowa :)

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. Pisanki to czysty przypadek, wystarczył długi film i odrobina pomysłu.

      Usuń
  16. Jedyny niepowtarzalny i piękny.Mogłabym tak jeszcze długo się nad nim zachwycać:))))Powinno raczej być jedyna, niepowtarzalna i piękna:))))
    Pozdrawiam serdecznie i pragnę Życzyć Ci Wspaniałych,Radosnych,Rodzinnych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sądziłam, że zrobię go tak szybko, ale zabawki małych rozmiarów robi się w tempie ekspresowym czyli w ciagu trzech dni :):):)

      Usuń
  17. O rany! Jest boski!!! Pozdrawiamy i życzymy spokojnych i radosnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  18. W tak piękną rocznicę życzę Wam dużo Miłości, Przyjaźni, Radości Z Bycia Z Sobą, Zrozumienia, Cierpliwości...i mogłabym tak wymieniać, ale chyba te co wymieniłam to podstawa dobrego życia w małżeństwie:) Przesyłam Wam moc buziaków:))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  19. Zdrowych, spokojnych świąt!!

    OdpowiedzUsuń
  20. jeszcze raz WOW! spokojnych Świąt ;))) pozdrawiam serdecznie A.

    OdpowiedzUsuń
  21. Wesołych i pogodnych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Zakochałam się w tym króliczku :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Zakochałam się w tym twoim króliczku i jego (jej?) genialnej sukience

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz tworzę lalę na drutach i już nie mogę się doczekać etepu tworzenia sukienki, jestem pewna, że będzie to wzorzysta sukienka, nie mam jeszcze dopracowanego pomysłu, ale wierzę, że pewnej nocy przyśni mi się rozwiązanie.

      Usuń
  24. Króliczek jest prześliczny. Ja nie mam talentu do takich rzeczy. Podziwiam Cię za to!
    pozdrawiam
    ruda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, wierzę, że umiejętności przychodzą z czasem.

      Usuń
  25. Cudny :)
    gratuluję talentu, ale i kreatywności :)
    i czekam żęby zobaczyć tą lalę, którą teraz dziergasz
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lala jest w trakcie tworzenia i praca nad nią jeszcze potrwa. Ale jestem na dobrej drodze :):):)

      Usuń
  26. Ów zacny królik godnie prezentuje się za granicami Polski w chłodnej Szkocji ubarwia moje dni ;) podziękowania Kuzynka KAsia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga mej pamięci Kasiu, miło mi to czytać, już za kilka dni biorę się za pracę nad Twoją bransoletką :):):)

      Usuń
  27. Witam serdecznie :) Czy gdzieś na blogu pojawił się opis jak zrobić tą cudną sukienkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z przykrością muszę stwierdzić, że sukienka nie doczekała się opisu.

      Usuń