wtorek, 29 maja 2012

Instrukcja - Bożonarodzeniowe skarpetki


  Witajcie w ten słoneczny, majowy dzień. Muszę przyznać, że nasza ojczysta pogoda nie jest łaskawa dla mojego poncha (zajrzyj TUTAJ i  TUTAJ). Niestety zima przechodzi za szybko w lato, a lato w zimę. Brakuje mi okresu przejściowego, dlatego poncho wisi w szafie i czeka na premierę. 
  Ostatnio skupiłam się na skarpetkach, do których instrukcję znajdziecie pod tym linkiem http://littlecottonrabbits.typepad.co.uk/free_knitting_patterns/2007/06/knitted_mini_ch.html. Wprawdzie jest ona w języku angielskim, ale jest przedstawiona w prosty i jasny sposób, dzięki czemu nawet tacy laicy jak ja poradzą sobie z tłumaczeniem tekstu. Poniżej kilka słówek pomocnych w tłumaczeniu.  
  Takie skarpetki (w moim przypadku robione na drutach 2,5) to świetny pomysł na dekoracje domu, dodatkowo można w nich schować małe słodkie podarunki. Świetny efekt daje zrobienie pięty i palców w kontrastowym kolorze.








row - rząd
cast on -  nabieranie oczek
right side - prawa strona robótki
k - knit - prawe oczko
p - purl - lewe oczko
s - slip - przełożyć

Wzór serduszek pochodzi ze strony http://droppedastitch.blogspot.com/.
Pozostałe wzory pochodzą ze strony http://littlecottonrabbits.typepad.co.uk/free_knitting_patterns/2007/06/knitted_mini_ch.html

14 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Wyczerpałam zapasy włóczki i marzę teraz o bombkach z inicjałami.

      Usuń
  2. Skarpeteczki są śliczniusie:)A z ponczami mam tak samo,leżą 4 w szafie i nie ma kiedy tego włożyć ale zapowiedzieli ochłodzenie to może nam się uda :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie ochłodzenie ma się rozpocząć od soboty. Możliwe, że na niedzielny spacer poncho będzie jak znalazł.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Praca nad nimi była czystą przyjemnością, a tłumaczenie tekstu, nie było aż tak trudne jak przypuszczałam na początku.

      Usuń
  4. Ale słodziaki, te skarpeteczki:))))U mnie właśnie się ochłodziło i to tak na "noszenie poncza":)))
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie pogoda nadal słoneczna i upalna, i niestety poncho nadal wisi w szafie.

      Usuń
  5. Śliczne, wydaja się pracochłonne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najtrudniejszy i zarazem czasochłonny jest mankiet z wzorem wrabianym. Po pokonaniu tej bariery, praca idzie ekspresowo.

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Na niemowlaka pasowałyby idealnie. W przypadku tych skarpetek nie wciągam wolnych końców nitek, ponieważ jest to dekoracja. Dodatkowo wolne końce wypychają delikatnie skarpetkę.

      Usuń
  7. Są urocze, aż żałuję, że jakoś w mojej tradycji rodzinnej nie wiąże się skarpetek z Bożym Narodzeniem:) Podziwiam twoją cierpliwość i że ci się chciało jak jest tak ciepło i wiosennie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W mojej rodzinie też nie ma tradycji wieszania skarpetek na choince, ale zawsze uważałam, że można wprowadzić nowe zwyczaje. Myślę, że takie skarpetki będą świetnie prezentować się na świątecznym wieńcu. Mogą też stanowić ciekawy dodatek do stroików. Jest wiele możliwości. W tym roku będę miała nową choinkę i mam nadzieję wprowadzić do jej dekorowania odrobinę świeżości.

      Usuń