Przejdź do głównej zawartości

Jak wykonać włosy dla włóczkowej lali


Potrzebne materiały:
  • włóczka,
  • szydełko,

1. Składamy razem pięć nitek. Ich długość musi być dwa razy dłuższa niż planowana długość włosów plus 2-3 cm.


2. Składamy nitki na pół.


3. Na kolejnym etapie będzie nam potrzebne szydełko przy pomocy którego przeciągamy nitki złożone na pół tak jak jest to pokazane na zdjęciach.


"Łapiemy" nitki szydełkiem ...

  ... i przeciągamy przez wybrane oczko.

Odkładamy szydełko...

... i przeciągamy wolne końce przez pętelkę.


  W zależności od tego jak gęste chcemy uzyskać włosy tak dużo włóczki zużyjemy. Włosy tworzymy dookoła głowy. Jesli chcemy uzyskać asymetryczny przedziałek, musimy przygotować dłuższe pasma włóczki niż standardowe, które używamy na cała główke.  Miłej pracy.

Czekam na Wasze efekty i pytania.

Jeśli chodzi o buźkę lalki to stworzyłam jedną brew.



Komentarze

  1. Niby proste, ale wpaść na ten sposób trzeba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robi się je podobnie jak frędzle.

      Usuń
  2. No i kto by pomyślał, że to taki prosty sposób:) tylko jeszcze trzeba na niego wpaść:))) pozdrawiam cieplutko:)))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł jest bardzo prosty, a fryzura wygląda naturalnie.

      Usuń
  3. No właśnie tego mi trzeba było, ten post to balsam na mą duszę. Sposobu na owłosienie co prawda użyję do szydełkowej panny ale wielkie dzięki. Trafiłam tutaj przypadkiem. Zostaję, jesteś w ulubionych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie w Naszym gronie.

      Usuń
    2. dzięki za podpowiedż - niebawem pomysł wykorzystam :)

      Usuń
  4. Bardzo profesjonalnie wykonana praca. Efekt jet niesamowity. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włosy miałam wykonać zupełnie innym sposobem, ale na samym początku pracy ten "frędzlowy" pomysł wpadł mi do głowy.

      Usuń
  5. Super! Właśnie się ostatnio zastanowiałam, jak to zrobić, żeby lalkowe włosy jakoś porzadnie wyglądały, teraz już wiem :)
    Bardzo przydatny post, dzięki :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Znana mi ta metoda.Wymaga co prawda pracy,ale za to efekty są jak widać bardzo fajne.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. ooooo, juz coraz blizej i sie zdecyduje wykonac wlasnoreczna lale, doskonaly patent!

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo fajny sposób na włoski (a z tą 1 brwią wygląda lala obecnie bardzo zawadiacko) :)

    OdpowiedzUsuń
  9. No i proszę, korzystamy z tego samego patentu, tylko przyznać muszę, że nigdy nie przeplatałam więcej niż jednej nitki na raz :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musisz się charakteryzować dużą cierpliwością :). Gdyby moja lalka była mniejsza to mogłabym się bawić z pojedyńczymi włosami, ale w moim przypadku, gdy lalka ma 50 cm, trwałoby to za długo.

      Usuń
  10. A ja przeszywam pasma włóczki maszyną, i tworzą mi się części tak jakby peruki. następnie te pasma włosków wszywam w lale:)

    Twój sposób tez fajny, ale bardzo pracochłonny:):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, że mój sposób jest pracochłonny. Tworzenie włosów zajęło mi około 1,5 godziny. Jednak dla osoby, która nie przepada za szyciem, jest idealny. Droga Ago Twój sposób jest zdecydowanie szybszy i gdy tylko nabędę wymarzoną maszynę, postaram się go przetestować.

      Usuń
    2. Oj..Kokotku...ile czasu ja marzyłam o maszynie:) alę ja lubię szyć:) Mnóstwo prób, błędów i czasu mnie to kosztowało:) Twoje włoski są piękne i bardzo trwałe:) można ciągnąc lale za "kudełki":):) nie mogę się doczekać efektu końcowego:)

      buziaki
      Aga

      Usuń
    3. Efekt końcowy jeszcze wymaga czasu :) Ale już jestem na dobrej drodze. A marzę o maszynie i małym kąciku dla moich robótek :):):) Jak wiadomo marzenia się spełniają tylko wymagają czasu i wytrwałości.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…