wtorek, 15 maja 2012

Jak wykonać włosy dla włóczkowej lali


Potrzebne materiały:
  • włóczka,
  • szydełko,

1. Składamy razem pięć nitek. Ich długość musi być dwa razy dłuższa niż planowana długość włosów plus 2-3 cm.


2. Składamy nitki na pół.


3. Na kolejnym etapie będzie nam potrzebne szydełko przy pomocy którego przeciągamy nitki złożone na pół tak jak jest to pokazane na zdjęciach.


"Łapiemy" nitki szydełkiem ...

  ... i przeciągamy przez wybrane oczko.

Odkładamy szydełko...

... i przeciągamy wolne końce przez pętelkę.


  W zależności od tego jak gęste chcemy uzyskać włosy tak dużo włóczki zużyjemy. Włosy tworzymy dookoła głowy. Jesli chcemy uzyskać asymetryczny przedziałek, musimy przygotować dłuższe pasma włóczki niż standardowe, które używamy na cała główke.  Miłej pracy.

Czekam na Wasze efekty i pytania.

Jeśli chodzi o buźkę lalki to stworzyłam jedną brew.



24 komentarze:

  1. Niby proste, ale wpaść na ten sposób trzeba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robi się je podobnie jak frędzle.

      Usuń
  2. No i kto by pomyślał, że to taki prosty sposób:) tylko jeszcze trzeba na niego wpaść:))) pozdrawiam cieplutko:)))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł jest bardzo prosty, a fryzura wygląda naturalnie.

      Usuń
  3. No właśnie tego mi trzeba było, ten post to balsam na mą duszę. Sposobu na owłosienie co prawda użyję do szydełkowej panny ale wielkie dzięki. Trafiłam tutaj przypadkiem. Zostaję, jesteś w ulubionych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie w Naszym gronie.

      Usuń
    2. dzięki za podpowiedż - niebawem pomysł wykorzystam :)

      Usuń
  4. Bardzo profesjonalnie wykonana praca. Efekt jet niesamowity. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włosy miałam wykonać zupełnie innym sposobem, ale na samym początku pracy ten "frędzlowy" pomysł wpadł mi do głowy.

      Usuń
  5. Super! Właśnie się ostatnio zastanowiałam, jak to zrobić, żeby lalkowe włosy jakoś porzadnie wyglądały, teraz już wiem :)
    Bardzo przydatny post, dzięki :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Znana mi ta metoda.Wymaga co prawda pracy,ale za to efekty są jak widać bardzo fajne.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. ooooo, juz coraz blizej i sie zdecyduje wykonac wlasnoreczna lale, doskonaly patent!

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo fajny sposób na włoski (a z tą 1 brwią wygląda lala obecnie bardzo zawadiacko) :)

    OdpowiedzUsuń
  9. No i proszę, korzystamy z tego samego patentu, tylko przyznać muszę, że nigdy nie przeplatałam więcej niż jednej nitki na raz :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musisz się charakteryzować dużą cierpliwością :). Gdyby moja lalka była mniejsza to mogłabym się bawić z pojedyńczymi włosami, ale w moim przypadku, gdy lalka ma 50 cm, trwałoby to za długo.

      Usuń
  10. A ja przeszywam pasma włóczki maszyną, i tworzą mi się części tak jakby peruki. następnie te pasma włosków wszywam w lale:)

    Twój sposób tez fajny, ale bardzo pracochłonny:):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, że mój sposób jest pracochłonny. Tworzenie włosów zajęło mi około 1,5 godziny. Jednak dla osoby, która nie przepada za szyciem, jest idealny. Droga Ago Twój sposób jest zdecydowanie szybszy i gdy tylko nabędę wymarzoną maszynę, postaram się go przetestować.

      Usuń
    2. Oj..Kokotku...ile czasu ja marzyłam o maszynie:) alę ja lubię szyć:) Mnóstwo prób, błędów i czasu mnie to kosztowało:) Twoje włoski są piękne i bardzo trwałe:) można ciągnąc lale za "kudełki":):) nie mogę się doczekać efektu końcowego:)

      buziaki
      Aga

      Usuń
    3. Efekt końcowy jeszcze wymaga czasu :) Ale już jestem na dobrej drodze. A marzę o maszynie i małym kąciku dla moich robótek :):):) Jak wiadomo marzenia się spełniają tylko wymagają czasu i wytrwałości.

      Usuń