Przejdź do głównej zawartości

Aktualności czyli co Kokotek ma na drutach


  Przygotowuję kolejną recenzję na moim blogu. Tym razem od sklepu motki.com.pl (ZAJRZYJ TUTAJ) dostałam do przetestowania włóczkę ALIZE Puffy Seazon kolory: 188 (Acik Yesil) i 143 (Pudra). Postanowiłam zrobić z niej torebkę z motywem warkoczowym (uwielbiam warkocze). Torebkę wykonuję nitką podwójną na drutach 4 mm. 



  Moje pierwsze wrażenie na temat tej włóczki.

  Pierwsze co wykrzyknęłam na jej widok to "MILUSIA". Włóczka wygląda jakby była pokryta delikatnym meszkiem i pod tym wzgledem przypomina mi puder bambusowy, który niczym mgiełka okrywa twarz. Gdy dotyka się pojedynczą nitkę tej włóczki, to wydaje się, że nie jest ona w ogóle rozciągliwa, czyli nazwijmy ją roboczo sztywną. Ale po wykonaniu fragmentu robótki, okazuje się, że splot jest bardzo elastyczny. 

Dane techniczne włóczki ALIZE Puffy Seazon:


Dane techniczne mojej torebki:
  • numer drutów: 4 mm
  • wzór: warkoczowo-ryżowy
  • podwójna nitka


Sprawa fotela
  Skończyła się włóczka na fotel, ale można powiedzieć, że prawie skończyłam dzierganie siedzenia Pozostaje mi jeszcze wykonać ściagacze (iinym kolorem włóczki, prawdopodobnie będzie to czarna włóczka) i wszystko ładnie zamocować. Jeśli chcecie się dowiedzieć czegoś więcej o pracy nad tapicerką zapraszam TUTU





Chyba mocno trzymaliście kciuki, bo wszystko idzie prawie zgodnie z planem :) Pozdrawiam Wasz Kokotek

Komentarze

  1. Bardzo mi się podoba ta włóczka, śliczne kolory, takie letnie, kojarzą mi się (nie wiem dlaczego:)) z tęczą! Piękny wzór, też uwielbiam warkocze:) Pokrowiec superancki, mistrzostwo świata!!!!!! Pozdrawiam cieplutko:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybrałam kolory pastelowe, bo bardzo przypadły mi do gustu. Zobaczymy jak będą się komponować w torebce :. Z fotela jestem bardzo zadowolona.

      Usuń
  2. Jestem bardzo ciekawa jak będzei wyglądała ta torebka :)
    A co do fotela to naprawdę fantastyczny pomysł i gratuluję cierpliwości. Ja też uwielbiam wzory warkoczowwe, ale brak mi do nich cierpliwości...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy jestem cierpliwa, ale lubię jak w robótce coś się dzieje, dlatego szaleję za wszystkimi wzorami warkoczowymi. Druty mnie uspokajaja i przy nich odzyskuję cierpliwość. Pamiętam jak relaksowałam się przed jednym z egzaminów. Zamiast nauki postawiłam na prucie swetra. Co dziwne teraz nie mam cierpliwości do prucia swetrów. Jak to wszystko się zmienia :):):)

      Usuń
  3. No i krzesło dostało ubranko. Ślicznie wyszło. A tę Alizee chyba nawet mam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Projekt krzesło prawie zakończony. Na początku obawiałam się, że te warkocze będą wyczuwalne w czasie siedzenia, ale całe szczęście tak nie jest. Siedzi się bardzo wygodnie. Krzesło też wygląda ciekawiej i przytulniej. Gdy dokończę projekt w 100 % pokażę efekty. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Włoczka ok, ale muszę napisać, ze zachwyca mnie wzór z 1 zdjęcia - te ryżowe "oka" w warkoczach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W środka warkocza mozna umieścić wzór perłowy lub ryżowa. Za każdym razem powstaje świetny efekt.

      Usuń
  5. Slicznie wygląda ten zwór na fotel, napewno miło będzie się siedziało

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siedzenie jest bardzo wygodne i ciekawie ociepla wnetrze.

      Usuń
  6. O tak, Puffy Season jest bardzo miękka i miła :)
    Bardzo podoba mi się wzór, który z niej wydziergałaś. Już sobie wyobrażam go w dotyku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie jest to bardzo miła włóczka. Powstanie z niej mała torebka. Projekt wykonania jest już prawie dopracowany. Ponieważ u mnie wszystko się zmienia jak w kalejdoskopie nigdy nie wiadomo jakich efektów można się spodziewać :)

      Usuń
    2. Na pewno będzie wyglądać fantastycznie :)

      Usuń
  7. A czy juz byla sprawdzona robotka w praniu?-czy sie nie rozciagnela czy zachowala swoj pierwotny ksztalt? Bo tez kupilam na sweter i nie wiem,jak sie zachowa po praniu...Dziekuje za odpowiedz:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam, obie robótki były prane i nie straciły swojego kształtu :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy mogłabyś napisać dokładnie jak wykonać ten wzor z torebki, bardzo proszę i z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) w tym wpisie przedstawiłam szczegóły dotyczace torebki http://eksperymentyzdrutami.blogspot.com/2012/07/mieta-i-puder-torebka-w-letnim-wydaniu.html pozdrawiam.

      Usuń
  10. Pięknie dziękuję

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…