poniedziałek, 25 czerwca 2012

Chcieć znaczy móc

Witajcie Kochani,
dziś początek nowego, dużego projektu. Zainspirował mnie wzór z narzuty zamieszczonej na zdjęciu poniżej. Poszperałam w sieci i odnalazłam podobny wzór na DROPS Designe (ZAJRZYJ TUTAJ). Po małych przeróbkach dostosowałam wzór do swoich potrzeb.
   Nie będę dziergała narzuty (chociaż nie ukrywam, że bardzo bym chciała), ale stworzę coś o czym od dawna marzyłam. Nie mogę jeszcze zdradzić, co to będzie, ponieważ obawiam się, że zabraknie mi włóczki. Podpowiem jednak, że będzie to kolejna metamorfoza. W przypadku niepowodzenia szykuję już projekt zastępczy.

FRAGMENT ROBÓTKI PO WYKONANIU 38 RZĘDÓW



DANE TECHNICZNE
Nowy projekt tworzę na moich ulubionych bambusowych drutach 5,5. Zaczęłam od wykonania 4 rzędów ściągaczem podwójnym. Motyw, który dziergam ma 24 oczka, a pierwszą część, którą mam teraz na drutach wykonuję na 86 oczkach ( w tym 2 oczka brzegowe).




INSPIRACJA
http://pandorkaa.blogspot.com/2012/02/to-co-mne-kreci.html


MOJA WIZJA WZORU


Względem  wzoru, zamieszczonego na stronie DROPS Design (zajrzyj tutaj), wprowadziłam dwie zmiany:
  1. odległość pomiędzy warkoczami wynosi 4 oczka ( w projekcie jest to jedno oczko),
  2. w węższym warkoczu, oczka krzyżuję dwa razy w 1 i 9 rzędzie (w projekcie oczka są krzyżowane trzy razy w 1, 5 i 9 rzędzie)

 Trzymajcie kciuki za powodzenie projektu :):) O postępach w pracy będę Was informować. Pozdrawiam Wasz Kokotek







22 komentarze:

  1. Wow szykuje się cudo. To na zdjęciu przepiękne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie narzuta jest fantastyczna. Najważniejsze, że zastosowany wzór warkoczowy jest bardzo elastyczny.

      Usuń
  2. śliczny wzór.Fajna będzie taka narzuta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie robię narzutki :(:(:( Ale jest ona moim marzeniem :):):)

      Usuń
  3. Prawie cierpliwie czekam na ciąg dalszy ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Aniu, już dziś uchylam kawałek tajemniczego projektu.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Zajrzyj do mnie już dziś, a zobaczysz co stworzyłam :)

      Usuń
  5. Narzuta na tym zdjęciu jest naprawdę piękna, więc trzymam kciuki by Twoja była co najmniej taka sama, choć podejrzewam, że będzie jeszcze piękniejsza. Sprawdziłam w książce z której korzystam (400 splotów na drutach) i podobny "warkocz" znalazłam, ale motyw ma 20 oczek.

    Pozdrawiam!
    Liadan

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam niestety pozycji książkowej wymienionej przez Ciebie. Ale wzory można przecież dowolnie zmieniać. Zachęcam ciebie do eksperymentowania. Już dziś pierwsza odsłona na moim blogu nowego projektu.

      Usuń
  6. o żesz!!! to jest przecudne idę do pasmanterii kupić druty i włóczkę!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja odwiedziłam wczoraj pasmanterię i nie wyszłam z pustymi rękami :)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Mam już połowę zaplanowanego projektu. Właśnie dziergam drugą część i mam nadzieję, że wszystko się uda.

      Usuń
  8. o zapowiada się bardzo ale to bardzo ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pracuję mi się nad tym projektem bardzo przyjemnie i o dziwo wzór jeszcze mi się nie znudził.

      Usuń
  9. No to i ja grzecznie czekam na ciąg dalszy "POMYSŁOWY DOBROMIRZE":)))
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Pomysłowy Dobromir" już dziś uchyla rąbek tajemnicy.

      Usuń
  10. Nasz Kokotku tworzysz coś pięknego i bardzo ciekawego! Już nie mogę się doczekać...cóż to będzie? Podoba mi się forma Twoich postów, zawsze tak dokładnie wszystko piszesz, aż mi również zachciało się coś takiego stworzyć:) Pozdrowienia i buziaki:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Ewo, zagadka niebawem się rozwiąże. Już dziś pierwsza odsłona na moim blogu. Przyznam, że lubię zamieszczać instrukcje, które też dla mnie są pomocne.

      Usuń
  11. No kochana szalejesz, jestem strasznie ciekawa co to bedzie, powiem Ci że narzuta którą pokazałaś jest imponująca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta narzuta też bardzo mi się podoba, marzę o takiej na łóżko. Muszę jedynie założyć specjalny fundusz na włóczkę, bo obawiam się, że narzutka wymaga dużych nakładów włóczki :):):).

      Usuń