piątek, 15 czerwca 2012

Sukienka dla małego aniołka część 2

  Witajcie Kochani. Dziś ostatni post z cyklu dwóch dotyczących sukienki dla aniołka. Część pierwszą znajdziecie TUTAJ. Dziś  zajmiemy się "ryżową" górą sukienki, białym kołnierzykiem i rękawkami wrabianymi od góry.
  Zielony przód i tył sukienki wykonujemy od tego momentu osobno.

Góra sukienki wzorem ryżowym - przód 



rząd 46: pomiędzy oczkami brzegowymi przerabiamy * 1 o. p., 1 o. l. *
rząd 47: pomiędzy oczkami brzegowymi przerabiamy oczka w układzie odwrotnym, czyli tam gdzie mamy oczko lewe, przerabiamy prawe, a tam, gdzie prawe, lewe,
rząd 48: o. brzegowe, 2 oczka razem zgodnie ze wzorem, przerabiamy wzór ryżowy do dwóch ostatnich oczek, 2 oczka razem zgodnie ze wzorem, oczko brzegowe,
rząd 49: pomiędzy oczkami brzegowymi wzór ryżowy,
rząd 50:  o. brzegowe, 2 oczka razem zgodnie ze wzorem, przerabiamy wzór ryżowy do dwóch ostatnich oczek, 2 oczka razem zgodnie ze wzorem, oczko brzegowe,
rzędy 51-61:  pomiędzy oczkami brzegowymi wzór ryżowy,

Po zamknięciu oczek na dekolt, oczka prawej i lewej części przodu przerabiamy oddzielnie

rząd 62:  zakończyć 6 środkowych oczek, pozostałe oczka przerobić zgodnie ze wzorem, oczka boków dekoltu przerobić oddzielnie,
rzędy 63-65: pomiędzy oczkami brzegowymi wzór ryżowy,
Zakończyć oczka

Góra sukienki wzorem ryżowym - tył
 Przerobić tak jak przód, tylko w dwóch częściach, dwoma kłębkami włóczki, dzięki czemu będziemy wykonywać obie części równocześnie.  W tak wykonanej górze sukienki powstanie nam rozcięcie.

Biały kołnierzyk

  Będzie wywijany na zewnątrz, dlatego należy nabrać oczka z brzegów dekoltu tak, aby po wywinięciu szew znajdował się pod kołnierzykiem. W słowie "szew" rozumiem "ślady" nabierania oczek białą włóczką.

  Kołnierzyk przerabiamy w dwóch częściach, nabierając oczka od środka przodu dekoltu do rozcięcia z tyłu. Nabieramy 11 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 12 rzędów wzorem ryżowym. Ilość rzędów można modyfikować w zależności od potrzeb.

Rękawy - zielone z białymi mankietami i subtelnym wzorkiem

   To mój debiut w dziedzinie rękawów wrabianych od góry. Jak zabrać się za tą metodę znajdziecie na blogu drut pomocniczy (ZAJRZYJ TUTAJ), gdzie wszystko zostało dokładnie opisane.
 Jeden mały szczegół, o którym Wam jeszcze nie wspomniałam to sprawa moich drutów z żyłką na których robiłam te rękawy. Otóż wyżej wymienione druty, mocno ucierpiały na tej nauce. Są całe pogięte i nie wiem czy się jeszcze do czegoś nadają. W każdym razie wrabianie rękawów od góry to świetna metoda i eliminuje potrzebę szycia.
  Nie zamieszczę tu szczegółowego opisu wykonania rękawów, udzielę jednak kilka wskazówek. Po nabraniu oczek na rękaw, zaczęłam pracę od 7 oczek, a dalej postępowałam zgodnie z instrukcja zamieszczoną na blogu drut pomocniczy (ZAJRZYJ TUTAJ). Robiąc mankiety wykonałam 3 rzędy oczkami prawymi. Dwa ostatnie rzędy przed mankietem ozdobiłam delikatnym wzorkiem przerabiając na zmianę oczko prawe zielone i oczko prawe białe.
  Mam nadzieję, że mój wpis będzie dla Was pomocny i owocny. Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i zachęcam do pracy. Wasz Kokotek

15 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Jak już kiedyś pisałam, pozostało mi zrobienie aniołka. Do grudnia jeszcze dużo czasu więc mam nadzieję, że zdążę.

      Usuń
  2. Niesamowicie słodko wygląda:) Czy to na małą laleczkę? Bo na tych zdjęciach wygląda na mikroskopijnie wręcz maleńką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sukienka jest dla aniołka, który ma siedzieć na szczycie choinki :) Aniołka jeszcze nie zrobiłam, ale to tylko kwestia czasu :)

      Usuń
  3. Piękna!!!! Urocze takie maleństwa:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mała sukienka powstała szybko, jedynie co na tym ucierpiało to druty z żyłką. Nadal nie jestem ich fanką.

      Usuń
  4. Jakaż ona śliczna!!!!Te serduszka słodkie!!!Chyba muszę ten wzór wykorzystać :)Pozdrawiam serdecznie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzór tych serduszek zauroczył mnie również i przyznam, że po wrobieniu świetnie wygląda w dzianinie.

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Myślę teraz o zrobieniu bombek z tym wzorem.

      Usuń
  6. Kokotku Drogi, u Ciebie można się tyle nauczyć, fajnie:)Śliczne sukieneczka!!! Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do eksperymentów z projektami.

      Usuń
  7. Czy aniołek w tej pięknej sukience zasiadł już na ubiegłorocznej choince albo zasiądzie w tym roku? Chętnie zobaczyłabym zdjęcie...
    Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam tutaj http://eksperymentyzdrutami.blogspot.com/2012/12/fina-dekorowania-domu-i-zyczenia.html Pozdrawiam Kokotek

      Usuń
    2. Dzięki za podpowiedź, znalazlam. Aniołek imponujący a zielona sukienka współgra z zielenią choinki. Całość bardzo mi się podoba.
      Beata

      Usuń