Przejdź do głównej zawartości

Delikatnie ciężki orzech do zgryzienia czyli czapka w stylu Ville Valo



Witajcie Kochani
  Dostałam zadanie specjalne dzięki któremu  poczułam się jak w programie "Misja Martyna". W mojej misji chodziło o wykonanie czapki w stylu wokalisty zespołu HIM.
  Zastanawiałam się jak ugryść ten problem i rozpoczęłam pracę od poszukiwania zdjęć i teledysków zespołu HIM. Niestety nikt nie robi zdjęć z szczególnym zwróceniem uwagi na czapkę, a przynajmniej nie są to zdjęcia, które by mnie zadowoliły i okazały się pomocnymi. :) Najbardziej zależało mi na dostrzeżeniu w jaki sposób czapka jest zakończona. I tak szukałam, i szukałam, i właściwie szukam do dziś, kiedy czapka jest już ukończona.

  Każdą czapkę robię nitką podwójną lub potrójną, ale tym razem musiałam zweryfikować swoje przyzwyczajenia. Analizując zdjęcia stwierdziłam, że czapkę trzeba zrobić nitką pojedynczą i na cienkich drutach. Oznaczało to też znaczne wydłużenie pracy z powodu dużej liczby nabranych oczek. W moim przypadku tych oczek było aż 108 (+2 oczka brzegowe). Do tego projektu wybrałam druty 2,5 mm. Są to moje najstarsze druty, mocno już nadwyrężone przez czas. Jeden z drutów zgubił kuleczkę końcową i kiedy robię na tych drutach, przekładam jedyną kuleczkę z drutu lewego na prawy. Chronię się tym sposobem przed ucieczką oczek z drutu.


  Do wykonania czapki wybrałam "ścieg telewizyjny", jak nazwała go jedna z blogerek, który pozwala spokojnie skupić się na interesujacym filmie ( w moim przypadku był to Armageddon z 1998 roku, co nie oznacza, że czapkę wykonałam w trakcie ogladania jednego filmu, aby tego dokonać musiałam przeglądnąć jeszcze kilka innych mniej lub bardziej interesujących filmów).
  Teraz zajmę głos w sprawie znikania blogów. Pierwszego bloga założyłam 2 lata temu na innym portalu. Po czterech misiącach coś zjadło mojego bloga z całą zawartością. Straciłam chęci do dalszego blogowania, ale po kilku dniach założyłam mojego obecnego bloga i nie żałuję tej decyzji. Podobne problemy z blogiem ma teraz guga, która straciła swojego bloga guga-skarbczyk.blogspot.com, założyła kolejnego skarbczyk-guga.blogspot.com, ale chyba nadal borykała się z problemami. I tym spososbem zapraszam na jej obecnego bloga http://jadzidka.blogspot.com/, gdzie guga powrca z odświeżoną odsłoną swojego bloga.

Dane techniczne czapki:
  Na czapke zużyłam 100 g włóczki Polo NATURA 100g/200 m, 50% akryl, 50% wełna.
Czapkę można nosić z wywiniętm do środka lub na zewnątrz ściagaczem. Nie wiem czy czapka nie jest za długa, ale nie będę tego zmieniać. Podoba mi się zakończenie czapki, które powstało w trakcie zmniejszania liczby oczek. Przy kazdej czapce staram się zrobić to jak najlepiej, ale tym razem jestem bardzo zadowolona z efektu.



Wytyczne, które sama nakreśliłam po analizie zdjęć i teledysków:
  • kolor: czarny,
  • wzór: podwójny ściągacz, kocham patenty, ale tym razem musze go sobie odpuścić,
  • ściągacz wywijany,
  • zakończenie czapki stożek,
  • czapka ma zachodzić aż na skronie,
  • nitka pojedyncza na cienkich drutach
Czapka jest już gotowa i czeka na wysyłkę :):):):) Pozdrawiam Was bardzo serdecznie Wasz Kokotek

http://www.freewebs.com/endlessdark666/villevalo.htm

Komentarze

  1. Super :-)
    Według mnie idealna - wywiązałaś się z zadania w 100%.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że osoba, dla której jest ta czapka też tak pomyśli :)

      Usuń
  2. Wcale się nie dziwię, że jesteś zadowolona, czapka wyszła Ci rewelacyjnie!!!!!!!! na takich cieniutkich drutach (za bardzo się nie znam na rozmiarach drutów...o rany, na ilu rzeczach ja się nie znam)cieniutką włóczką...musi być bardzo delikatna:)
    Dziękuję Ci z całego serca Kokotku i pozdrowienia ślę:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też na wielu rzeczach się nie znam, ale człowiek uczy się całe życie. Czapka jest bardzo lekka i lejąca i o taki efekt mi chodziło :) Ja dziekuję Tobie za częste odwiedziny :):):):)

      Usuń
  3. Super pomyślane. Fajnie w niej wyglądasz. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze myślałam, że czarny nie jest moim kolorem, bo blado w nim wygladam :)

      Usuń
  4. Śliczna czapka wywiązałaś się suuper z misji

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczna czapka , wywiazałaś się z misji w 100%

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że obdarowanej osobie też się spodoba.

      Usuń
  6. Czapka super. Zamiast przekładać kulkę z końca drutu, wkłuj drut w krążek korka (utnij korek np. z wina) i przeciągnij niemal do końca, może to też być kawałek gumki do mazania. Są to sprawdzone domowe ograniczniki, zawsze takie nakładam np. na druty rękawiczkowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak się składa, że zbieram korki, mam dopiero 3, ale wiedziałam, że kiedyś się przydadzą. Bardzo dziękuję za poradę :):):):)

      Usuń
  7. Dla mnie bomba!!!
    Pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo długo nie umiałam zrobić czapki na drutach. Była to dla mnie sztuka trudniejsza niż zrobienie rękawiczek. Całe szczęście pokonałam te trudności.

      Usuń
  8. Wiesz ja myślę ,że nie dało by się znaleźć zadania któremu Byś nie podołała:)
    A to jeden z wielu przykładów:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym, żeby wszystkie moje robótki szły tak gładko :) Jest jedna rzecz, któej nie potrafię się nauczyć. Są to wzory ażurowe.

      Usuń
  9. Fajna czapa... "ścieg telewizyjny" ale mi się to określenie podoba. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też ta nazwa urzekła :):):)

      Usuń
  10. Jako osoba (niedługo) obdarowana jestem zachwycona :) Kochana moja jest super... już się nie mogę doczekać aż przyjdzie poczta z czapeczką :) :) jupi jupi 100 % zadowolenia :) myślę że jeszcze trochę tych orzechów do zgryzienia będziesz miała :) :) Ściskam Cię mocno Twoja kochana Żyrafcia :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już jutro wysyłam czapkę, oczekuj cierpliwie na przesyłkę ;):)

      Usuń
  11. Ja każdą czapkę robię na czterech drutach, nie muszę jej potem zszywać, czego nie znoszę.
    Ale efekt końcowy twojej pracy jest wspaniały i czapka na pewno się spodoba.
    Ja jako ogranicznika używam koralika, ma taką dziurkę, że go tak wepchnęłam i nie spada :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że też nie lubię zszywać. Na drutach prostych praca idzie mi szybciej. Kiedyś nie umiałam ładnie zszywać, ale od jakiegoś czasu ukoskonaliłam moją technikę i jestem zadowolona z moich szwów.

      Usuń
  12. Kiedy to ja byłam taka szalona i nieujarzmiona i nosiłam takie szalone i mroczne rzeczy?? :)) Czapka wyszła idealna!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja mam zamiar dopiero zacząć nosić takie czapki :)

      Usuń
  13. czapka super a torebka z poprzedniego wpisu slodka...duzo pieknych rzeczy nadziergalas...pozdrawiam ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję, dziergam w każdej wolnej chwili :):):)

      Usuń
  14. Odpowiedzi
    1. Właśnie wczoraj ruszyła do adresata.

      Usuń
  15. Własńie wczoraj dostałam swoją czapeczkę :) Jest cudna :) I leży jak ulał :* Jesteś boska :) Pozdrawiam Żyrafcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli misja Martyna zakończona sukcesem :)Miłego noszenia czapeczki :):):):)

      Usuń
  16. prosimy o tutorial :)

    Ja dzieki Tobie zrobilam kilka fajnych rzeczy :) dlatego zagladam tutaj prawie codziennie i szukam Twoich opisow poniewaz z innych mi nie idzie :) Buziaki i czekam na wiecej opisow jak to zrobic ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, opisałam jak zrobić podobną czapkę TUTAJ pozdrawiam

      Usuń
    2. Zajrzyj do zakładki instrukcje i kursy (ZAPRASZAM TUTAJ) tam zamieściłam wszystko, co do tej pory opracowałam.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…