Przejdź do głównej zawartości

Finał tajemniczego projektu - fotel/krzesło w roli głównej


Witajcie Kochani w ten słoneczny i zbyt duszny dzień,
Nie wgłębiajac się w szczegóły prezentuje efekty pracy nad fotelem. Pamiętacie od czego się to wszystko zaczęło? Pewnego dnia powstała próbka warkoczowego ściegu do zagadkowego projektu (ZAJRZYJ TUTAJ). Potem uchyliłam rąbek tajemnicy (ZAJRZYJ TUTAJ) i zaprezentowałam prawie gotowy projekt (ZAJRZYJ TUTAJ).

  Nie obyło się bez pomocy DROPS Design (ZAJRZYJ TUTAJ), gdzie odnalazłam prawie wymarzony warkoczowy wzór. Dlaczego prawie? Ponieważ zawsze muszę dodać coś od siebie. Tym razem  również wzór zmodyfikowałam. Zmiany były niewielkie i ograniczyły się do rozdzielenia warkoczy dodatkowymi lewymi oczkami. Dodatkowo zmieniłam rzędy w których krzyżowałam oczka.

  Ostatnim elementem krzesła było siedzenie wykonane z 86 oczek (+ 2 oczka brzegowe). Przy pomocy drutów 5,5 mm wykonałam 91 rzędów i niestety zabrakło włóczki na ściągacze. Zastosowałam wiec sprawdzoną metodę: jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma i zrobiłam czarne ściagacze. Całość prezentuję na zdjęciach poniżej. Serdecznie zapraszam do ogladania, a w te upalne dni życzę Wam ochłodzenia pogody Wasz Kokotek




Komentarze

  1. Świetnie wyszło :-)
    Teraz masz jedyny taki fotel :-)
    Super pomysł i wykonanie.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O zdecydowanie jest to oryginalny fotel. Hand made by Kokotek :)

      Usuń
  2. Fotel świetny, ale nie na dzisiejszą pogodę, bo za bardzo by grzał w tyłeczek:) Masz Kobieto super pomysły i najważniejsze, że wcielasz je w życie z sukcesami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie jest dziś zbyt upalnie. Zazwyczaj o tej porze roku, z powodu wysokich temperatur, nie mam ochoty na dziergania. Ale w tym roku mam efekt odwrotny :)

      Usuń
  3. Tak to wszystko świetnie skomponowałaś, że nawet nie widać, że włóczki zabrakło :)) Super :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze, że tego nie widać ;)

      Usuń
  4. Robi wrażenie ! Cieplutko pod pupę i w plecki w sam raz dla babci .Chyba podbiorę ten pomysł.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Brawo Kokotku!!!!A ja głupia wyrzuciłam stare krzesło zamiast je ubrać :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wiele rzeczy wyrzuciałam, które nadawały się do metamorfozy :(

      Usuń
  6. Świetnie wyszło!! Podoba mi się pomysł wprowadzania włóczki w życie codzienne :)) (w sposób inny niż ubrania) i sama wzięłam się do roboty :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym zrobić również abażur na lampę. Zabieram się więc za poszukiwanie włóczki.

      Usuń
  7. super pomysł! krzesło najlepsze na zimę, od razu podgrzewa ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Naprawdę udany projekt. Krzesło prezentuje się wspaniale. Na jasnych włóczkach wspaniale prezentują się takie strukturalne wzory, ale czy taki fotel nie będzie szybko brudził?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o brudzenie, to czas pokaże. Ale od czego sa porady "Perfekcyjnej Pani Domu" - nie ma takiego brudu, którego nie da się wyczyścić.

      Usuń
  9. Poradziłaś sobie z brakiem włóczki. Pomysłowa jesteś. Efekt końcowy rewelacyjny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ciągle cierpię na brak włóczki, dlatego nauczyłam się sobie z tym radzić.

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Dziękuję i biorę się za kolejne projekty.

      Usuń
  11. Bardzo oryginalny. świetnie Ci wyszedł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, grzeje mnie w te upały :)

      Usuń
  12. Kurcze wygląda lepiej nić mój!!!Zazdroszczę umiejętności- ja bym wymiękła po pierwszym "oczku"

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…