środa, 25 lipca 2012

Kombinuję dalej czyli ciąg dalszy torebki

TOREBKA W OBECNEJ FORMIE

Witajcie w środku lata,
powracam dziś do metamorfozy torebki (ZAJRZYJ TUTAJ), o której pisałam wczoraj (ZAJRZYJ TUTAJ).
Gdy już udało mi się wykonać plecione fragmenty, zaczęłam się zastanawiać co dalej? Po przyszyciu wyżej wymionionych fragmentów, poprzecznie w stosunku do wcześniej wydzierganego pasa środkowego, postanowiłam skupić się na części dolnej torebki. Zdradzę Wam jak ją wykonałam.

PLECIONE FRAGMENTY W TRAKCIE PRZYSZYWANIA 
każdy z nich powstał przez wydzierganie 66 rzędów 


 MAMY DO ZAGOSPODAROWANIA DOLNĄ I GÓRNĄ CZĘŚĆ TOREBKI 
dziś zajmiemy się dolną częścią boków, która będzie wykonana prostm ściegiem dżersejowym


 Użyłam grubych drutów bambusowych 5,5 mm. Z dolnej części przyszytego plecionego fragmentu nabrałam 34 oczka + 2 oczka brzegowe. Całą część dolną wykonałam ściegiem dżersejowym prawym. Zaczynamy dziergać od wewnętrznej części torebki.

Z DOLNEGO WOLNEGO BRZEGU PLECIONKI NABIERAMY 34 OCZKA
przerabiamy według opisu zamieszczonego poniżej

WYKORZYSTUJEMY BAMBUSOWE DRUTY 


JAK WYKONAĆ DOLNĄ CZĘŚĆ TOREBKI 

rząd 1 i wszystkie nieparzyte: oczka lewe, (34 o.)

rząd 2: oczka prawe,

rząd 4: 14 oczek prawych, 2 oczka przerobione razem na prawo, 2 oczka prawe,  2 oczka przerobione razem na prawo,  14 oczek prawych, (32 o.)

rząd 6: 13 oczek prawych, 2 oczka przerobione razem na prawo, 2 oczka prawe, 2 oczka przerobione razem na prawo, 13 oczek prawych, (30 o.)

rząd 8:  12 oczek prawych, 2 oczka przerobione razem na prawo, 2 oczka prawe, 2 oczka przerobione razem na prawo, 12 oczek prawych, (28 o.)

rząd 10: 11 oczek prawych, 2 oczka przerobione razem na prawo, 2 oczka prawe, 2 oczka przerobione razem na prawo, 11 oczek prawych, (26 o.) 

rząd 12: 10 oczek prawych, 2 oczka przerobione razem na prawo, 2 oczka prawe, 2 oczka przerobione razem na prawo, 10 oczek prawych, (24 o.)

rząd 14: 9 oczek prawych, 2 oczka przerobione razem na prawo, 2 oczka prawe, 2 oczka przerobione razem na prawo, 9 oczek prawych, (22 o.) 

rząd 16:
8 oczek prawych, 2 oczka przerobione razem na prawo, 2 oczka prawe, 2 oczka przerobione razem na prawo, 8 oczek prawych, (20 o.) 

rząd 18:  7 oczek prawych, 2 oczka przerobione razem na prawo, 2 oczka prawe, 2 oczka przerobione razem na prawo, 7 oczek prawych, (18 o.) 

rząd 20:  6 oczek prawych, 2 oczka przerobione razem na prawo, 2 oczka prawe, 2 oczka przerobione razem na prawo, 6 oczek prawych, (16 o.) 

Zakończ oczka i przyszyj wolne brzegi do pasa środkowego. Najpierw przyszyj boki, a nastepnie dolny brzeg.

EFEKT ZMNIEJSZANIA LICZBY OCZEK  
zasada polega na odejmowaniu po jednym oczku bo bokach pasa środkowego złożonego z dwóch oczek, w co drugim rzędzie



PAS ŚRODKOWY ZŁOŻONY Z DWÓCH OCZEK 
po jego bokach redukujemy liczę oczek

BOK TOREBKI PLECIONKA + DŻERSEJOWY FRAGMENT PO PRZYSZYCIU

ZAOKRĄGLONY BRZEG DOLNEJ CZĘŚCI
dzięki temu efektowi torebka będzie przypominać wiklinowy koszyk



TOREBKA I FRAGMENT SWETRA, KTÓRY POZOSTAŁ DO SPRUCIA
mam nadzieje, że wystarczy na dokonczenie torebki

Do zobaczenia Kokotek

10 komentarzy:

  1. Ale fajniusia :)) Dzięki za opis :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię umieszczać opisy i instrukcje. Często sama z nich później korzystam, bo pamięć czasem zawodzi.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziś zakończyłam dzierganie włóczkowych fragmentów, pozostało powciąganie nitek i przyszycie podszewki z zamkiem.

      Usuń
  3. Już nie mogę doczekać się końca:)
    pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dzieki fragmentowi wydzierganemu rok temu zaoszczędziłam sporo czasu. Uwielbiam metamorfozy, szczególnie te udane.

      Usuń
  5. Oj pracusiu! Już nie mogę się doczekać finału, co też jeszcze wymyślisz:))) Dobranoc1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też chciałabym, żeby torebka była gotowa. Z chęcią zabrałabym ją na jakąś wycieczkę :)

      Usuń