Przejdź do głównej zawartości

Kocyk dla zabawek i rękawiczki z długimi mankietami

Witajcie, dziś 3 w 1 czyli trzy robótki w jednym poście. Rozpoczęłam pracę nad rękawiczkami i dziergam dwa kolejene kocyki. Poniżej zamieszczam kilka wskazówek jak zabrać się za takie robótki.



 RĘKAWICZKI

  Pracę rozpoczęłam od nabrania 32 oczek nitką podwójną Kotek (druty 4,5 mm). Była to druga próba, na pierwszą nabrałam 38 oczek, okazało się jednak, że rękawiczki wychodzą za szerokie. Najważniejszym elementem tych rękawiczek są długie mankiety, które sięgają aż do łokci. Ponieważ ręce mają to do siebie, że w okolicy łokcia są szersze, a w okolicy nadgarstka węższe, po 15 okrążeniach rozpoczęłam redukowanie liczby oczek. Jak to zrobić, żeby robótka nie straciła uroku? Polecam wykonanie mankietów ściągaczem podwójnym i redukowanie oczek lewych. Przy pracy nad tymi rękawiczkami odejmowałam po dwa oczka w 15, 17, 19 i 21 okrążeniu. Wyglądało to następująco: moje okrężnie zaczyna się od oczek prawych, je przerabiałam najpierw, potem 2 oczka lewe przerobione razem na lewo, 14 oczek, 2 oczka przerobione razem na lewo, i pozostałe oczka do końca okrążenia. W kolejnych wymienionych okrążeniach, należy redukować kolejne oczka lewe.
  Po 55 okrążeniach ściągaczem podwójnym, kolejne okrążenie przerobiłam oczkami prawymi. 
Dalej rękawiczki wykonujemy według opisu (ZAJRZYJ TUTAJ)







KOCYK NA DRUTACH
1.Nabieramy na druty 2,5 mm 58 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 3 rzędy podwójnym ściągaczem, zaczynamy od dwóch oczek lewych.

2. W czwartym rzędzie oczka przerabiamy następująco: oczko brzegowe, *4 o. p., 3o.l., 8o.p., 3o.l.,* powtorzyć  jeszcze 2 razy od *, 3o.l., 4 o.p. 1 o.b.
3.W rzędach parzystych oczka przerabiamy jak powstają.
4. Kocyk przerabiamy według schematu zamieszczonego poniżej.

5. Schemat powtarzam 9 razy, następnie powtarzam rząd 1 i 2, i wykonuję 3 rzędy podwójnym ściagaczem, zaczynając od dwóch oczek prawych.

ROBÓTKA PO JEDNYM POWTÓRZENIU SCHEMATU

ROBÓTKA PO DWÓCH POWTÓRZENIACH SCHEMATU


FIOLETOWY KOCYK



Komentarze

  1. Rękawiczki z pięcioma palcami?! zazdroszczę umiejętności< kocyki mają fajny wzorek:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku tak bym się chciała nauczyć robić na drutach.

    OdpowiedzUsuń
  3. jakby zrobić kilkadziesiąt takich kwadratów na drutach i pozszywać to wyszedłby bardzo ładny duży kocyk a co do rękawiczek to próbowałam już kilka razy i mi na razie nie wychodzą a twoje są bardzo fajne pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiscie można stworzyć duży kocyk, tylko trzeba pilnować, żeby kwadraty lub prostokąty (jak kto woli) miały takie same wymiary. A jesli chodzi o rękawiczki to nie zniechecaj się :):):)

      Usuń
  4. Fantastyczne wzorki!!! Hit, jak dla mnie to rękawiczki...pięciopalczaste, nieosiągalne do zrobienia przy moich umiejętnościach:)
    Pozdrawiam i szczęśliwego dnia życzę:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, Ty na pewno sobie poradzisz z zrobieniem palców w rękawiczkach. Nie takie rzeczy już tworzyłaś.

      Usuń
  5. Pięknie, pięknie podziałam juz na fejsie

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystko śliczne, bardzo podoba mi się różowy kocyk śliczny kolor :)) Pozdrawiam Hania

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…