Przejdź do głównej zawartości

Przeżyjmy to jeszcze raz czyli jak stworzyć rękawiczkę z warkoczami.

Wracamy do pracy nad prawą rękawiczką. O lewej możecie przeczytać TUTAJ. Włóczka, którą testuję pochodzi ze sklpu nasze-motki.com.pl. Jestem na etapie wykonywania palców.




Przeżyjmy to jeszcze raz czyli jak stworzyć rękawiczkę z warkoczami.
Rękawiczki wykonuję nitką podwójną.



Tym razem omijamy etap robienia próbki (ZAJRZYJ TUTAJ), ponieważ wykonaliśmy ją robiąc pierwszą rękawiczkę. W tym wpisie skupimy się na róznicach pomiędzy rękawiczkami. Rekawiczkę prawą wykonujemy tak samo jak lewą (ZAJRZYJ TUTAJ) do momentu wykonywania klina na kciuk. 



1. Tworzymy klin dla kciuka. Schemat zamieszczony poniżej powinien wiele wyjaśnić, ale powinniśmy wiedzieć jeszcze o kilku sprawach. Na stronie wewnetrznej rękawiczek przerabiamy oczka prawe, rezygnując tym samym ze wzoru ściągaczowego.
  • Klin dla rękawiczki prawej zaczynamy tworzyć po zakończeniu motywu warkocza (motyw obejmuje 23 oczka = 21 oczek warkocza + 2 oczka lewe, po jednym z każdej strony),
  • aby wyrobić klin (w przypadku prawej rękawiczki) należy przerobić wszystkie oczka schematu warkocza (23 o.), a nastepnie dodać jedno oczko przed i po oczku prawym, tym sposobem zwiększamy liczbę oczek o 2,
  • po tym jak dodamy oczka przerabiamy 3-4 okrążenia bez dodawania oczek,
  • kolejne oczko dodajemy po wykonaniu tych okrążeń przed trzema oczkami i po nich itd.,
  • zwiększamy liczbę oczek aż do podstawy kciuka,

KLIN DLA KCIUKA PRAWEJ RĘKAWICZKI
rozpoczynamy jego tworzenie przy czwartym powtórzeniu schematu


  •  po osiągnięciu podstawy kciuka przerabiamy okrężnie aż do oczek klina, oczka klina(w moim przypadku 15 oczek) przekładamy na dwie agrafki ( na jednej agrafce znajduje się 7 oczek, a na drugiej 8), a nad tymi oczkami nabieramy nieparzystą liczbę oczek, których jest o połowę mniej niż oczek klina (w moim przypadku nabieram 7 oczek),
  • pierwsze okrężnie przerabiamy bez zmian,a w kolejnych gubimy oczka przerabiając razem dwa oczka na brzegach otworów w co drugim rzędzie, aż do momentu gdy na drucie będziemy mieć pierwotną liczbę oczek (patrz schemat powyżej),

2.  Rozliczanie oczek na palce. Należy pamiętać o nabieraniu oczek na mostki pomiędzy palcami.

Po tym jak uporamy się z naszym kciukiem, jesteśmy na etapie piątego powtarzania schematu. Przerabiamy wszystkie oczka szóstego okrążenia schematu, a 7 okrążenie przerabiamy aż do 10 ostatnich oczek, które przekładamy na 2 agrafki, a na drut nabieramy 3 oczka na przegrodę pomiędzy palcami.


Uwaga!!! Ponieważ w naszych rękawiczkach wprowadzamy warkocze, przeciągnęły nam one oczka z wewnętrznej części rękawiczki na zewnątrz, tym sposobem mały palec został utworzony z oczka jedynie wewnętrznej części rękawiczki. Nie bójmy się tego :)

Po tym jak utworzymy otwór na mały kciuk (7 okrążenie schematu), przerabiamy jeszcze 3 okrążenia i rozdzielamy oczka na pozostałe palce.
3. Wyrabianie palca wskazującego prawej rękawiczki.
 Oczka poszczególnych palców należy przenieść na agrafki, a na drutach pozostawić jedynie oczka palca wskazującego.  


Na palec wskazujący prawej ręki przypada 15 oczek 
(5 oczek wewnętrznej części, 5 zewnętrznej i 5 oczek nabranych na przegrodę palców)
Motyw warkocza oddzielamy od pozostałych oczek na palec oczkami lewymi (po jednym z każdej strony)
.

Zwrócmy uwage że oczka przypadajace na warkocz krzyżujemy inaczej niż w lewej rękawiczce.




  • przerabiamy oczka do połowy paznokcia, po czy gubimy oczka, przerabiając dwa razem na końcu każdego drutu do momentu, gdy na każdym drucie pozostają 2 oczka, odcinamy włóczkę i przeciągamy przez wolne oczka, mocno zaciągamy.

Teraz czeka na mnie dzierganie kolejnych palców :)
Włóczka Merino Stretch Alize kolor 445 (ZAJRZYJ TUTAJ)
Skład: 47% Wełna, 47% Akryl, 6% Pbt Elastic
Długość: 380m
Waga: 100g
Zalecane druty: 3-5mm

Komentarze

  1. Powtórzę to, co ostatnio: MISTRZYNI! Wpadam w kompleksy...

    OdpowiedzUsuń
  2. super rękawiczki pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
  3. przecież to istne dzieło sztuki :D
    zazdroszczę talentu

    OdpowiedzUsuń
  4. Już się też wypowiadałam na temat tych rękawiczek, ale za wytrwałość i opis należy Ci się medal!!!! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaaaa..... Tak nie potrafię :(
    Ale rękawiczki są cudowne i pięknie i jeszcze dalej !
    W moim przypadku to nie wyszedłby nawet szalik !

    Zapraszam do mnie (nie zmuszam cię)
    http://wiersz-milosc-dla-was.blogspot.com/

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O jakie piękne! i kolor bardzo mi się spodobał. Ale wiesz, jak tak sobie przeglądam te Twoje robótki, to poza oczywistym pięknem widzę jeszcze ogromną "strzykawę" pasji. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba jestem pozytywnie uzależniona od drutów.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…