Przejdź do głównej zawartości

Szal z kapturem - KROK 4


  Prawie finiszuję z moim projektem. Po tym jak wydziergałam szalik z warkoczowym wzorem, zabrałam się za powciąganie wszystkich wystających nitek w szalu i kapturze. Nie przepadam za tą czynnością, ale jest ona niezbędna. Gdy każda nitka znalazła się na swoim miejscu i nie psuła estetyki mojego projektu, zabrałam się za szycie. Na pierwszy ogień poszedł szal, którego końce połączyłam, a następnie zszyłam z kapturem w ten sposób, aby szew łączący dwa końce szala, znajdował się na środku tylnej części kaptura.

  Przyszła pora na szczegóły. Postanowiłam stworzyć plisę wzdłuż przedniej części kaptura. Wykończenie robótek niesie ze sobą pewien element niepewności. Od detali i szczegółów zależy bardzo wiele. Można nimi wzbogacić robótkę, albo całkowicie ją zepsuć.
  Po wydzierganiu plisy zabrałam się za stworzenie sznurka przy pomocy drutów 2,5 mm i czterech nabranych oczek. 



Dotychczasowe etapy pracy:
Szal z kapturem - KROK 1
Szal z kapturem - KROK 2
Szal z kapturem - KROK 3

Wytyczne
  • druty: 5,5 mm i 2,5 mm 
  • włóczka: Noemi Altun Basak 100 % akryl, 100 g/ 210 m
  • nitka podwójna i pojedyncza 


Komentarze

  1. Rewelacja !
    Genialnie wygląda i w pięknym kolorze :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie się prezentuje na mroźną zimę w sam raz pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny cieplutki kapturo-szal !!! Gratulacje, a także podziękowania za udostępnienie wzoru i opisu! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. istne szaleństwo :)) podziwiam, ja chyba nie dałabym rady ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super !!! Dziękuję :-)Pozdrawiam, Ela.









    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie Ci wyszedł! Równiusieńko jak spod maszyny ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny pomysł dla tych( dla mnie) co nie lubią chodzić w czapkach:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolorek super.
    A jak sobie radzisz przy takich kapturowych projektach z "garbatością tyłu". Nie zawsze "potencjalny nosiciel" chce się owinąć "na grubo" wokół szyi. Czasem ma kaprys, by całość wpakować pod płaszcz.
    Masz na to jakiś patent?
    Zrobiłam już kilkanaście kapturów zintegrowanych z szalem i niemal za każdym razem ćwiczę inne rozwiązanie:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całe szczęście mój klient chce nosic szal na wierzchu. Ale przyznam, że nigdy się nie zastanawiałam jak wpakowac to wszystko pod płaszcz. Sama noszę szaliki na wierzchu. Pozdrawiam P.S. Jestem ciekawa Twojego rozwiązania :)

      Usuń
    2. No to faktycznie masz szczęście, bo ja zostałam postawiona przed rozwiązaniem "do" i "na" w jednym.

      Chyba najbardziej uniwersalne rozwiązanie, na które wpadłam (takie inside/outside,) uzyskałam nabierając oczka od dołu kaptura i robiąc dookoła (od jednego brzegu kaptura do drugiego brzegu), dodając równomiernie oczka tak, by powstało coś na podobieństwo półkola. Potem w zależności od potrzeb dorabiam z przodu szalik.
      Coś na podobieństwo kaptura Robin Hooda, skrzyżowanego z obecnie noszonym szaliko/kominem :)

      Ostatni kaptur robiłam z czymś, jakby krawat, by dało się pogodzić to "w środek i na zewnątrz".

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    4. Ulalala muszę się wgłębić w Twoje rozwiązanie :)

      Usuń
    5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    6. Wybacz, namnożyłam komentarzy, bo mnie wylogowało z internetu, a potem, to już sama widziałaś...

      A co do opisu - nigdy Ci nie dorównam w "obrazowym pokazie dziergawczym", bo ja dziergam intuicyjnie, nie korzystam z żurnali, więc nawet nie wiem, jak to fachowo rozrysować.
      Taki ze mnie dzianinowy Nikifor:)

      Usuń
  9. Rewelacja! Świetnie Ci wyszedł.

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny pomysł z tym szaliko-kapturem .Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…