czwartek, 27 grudnia 2012

Czapka - Panda + INSTRUKCJA WYKONANIA

Dziś podzielę się z Wami moim sposobem na wykonanie czapki z motywem Pandy.

CZAPKA PANDA




Potrzebne materiały:
  • beżowa włóczka Baszka 30% woo, 70% acrylic, 100 g/ 320 m,
  • czarna włóczka Czterdziestka  40% wool, 60% acrylic 100g/ 300 m,
  • druty 4 mm
  • nożyczki, igła
MÓJ WARSZTAT PRACY

Wykonanie:

1. Na druty 4 mm nabieramy 86 oczek włóczki beżowe (w tym 2 oczka brzegowe) i przerabiamy ściągaczem pojedynczym 10 rzędów.

2. Rzędy 11-14 przerabiamy  włóczką beżową, ściegiem dżersejowym prawym.
3. W rzędzie 15 zaczynamy wrabianie motywu pandy. Nasz motyw zajmuje 37 oczek. Zaczynamy od oczka brzegowego, potem przerabiamy 24 oczka beżowe, następnie zaczyna się nasz motyw: 16 oczek beżowych, 5 czarnych i 16 beżowych, na tym kończy się nasz motyw, następnie przerabiamy 23 oczka beżowe i oczko brzegowe. Kontynuujemy aż do wrobienia całego motywu (pracujemy do 37 rzędu).

Wzór: Kokotek









4. Po zakończeniu motywu przerabiamy 5 rzędów  (rzędy 38-42) włóczką beżową, ściegiem dżersejowym prawym.

5. Gubimy (redukujemy) oczka w co drugim rzędzie.
rząd 43: 1 oczko brzegowe, 7 o. p., 2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 16 o.p.,  2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 19 o.p.,  2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu , 14 o.p., 2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 8 o.p., 1 oczko brzegowe. MAMY 76 OCZEK + 2 OCZKA BRZEGOWE.

rząd 44 i wszystkie parzyste: przerabiamy oczka jak powstają.

rząd 45: 1 oczko brzegowe, 6 o. p., 2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 14 o.p.,  2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 17 o.p.,  2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu , 12 o.p., 2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 7 o.p., 1 oczko brzegowe. MAMY 68 OCZEK + 2 OCZKA BRZEGOWE.

rząd 47: 1 oczko brzegowe, 5 o. p., 2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 12 o.p.,  2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 15 o.p.,  2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu , 10 o.p., 2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 6 o.p., 1 oczko brzegowe. MAMY 60 OCZEK + 2 OCZKA BRZEGOWE.

rząd 49: 1 oczko brzegowe, 4 o. p., 2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 10 o.p.,  2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 13 o.p.,  2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu , 8 o.p., 2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 5 o.p., 1 oczko brzegowe. MAMY 52 OCZEK + 2 OCZKA BRZEGOWE.

rząd 51: 1 oczko brzegowe, 3 o. p., 2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 8 o.p.,  2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 11 o.p.,  2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu , 6 o.p., 2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 4 o.p., 1 oczko brzegowe. MAMY 44 OCZEK + 2 OCZKA BRZEGOWE.

rząd 53: 1 oczko brzegowe, 2 o. p., 2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 6 o.p.,  2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 9 o.p.,  2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu , 4 o.p., 2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 3 o.p., 1 oczko brzegowe. MAMY 36 OCZEK + 2 OCZKA BRZEGOWE.

rząd 55: 1 oczko brzegowe, 1 o. p., 2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 4 o.p.,  2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 7 o.p.,  2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu , 2 o.p., 2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 2 o.p., 1 oczko brzegowe. MAMY 28 OCZEK + 2 OCZKA BRZEGOWE.

rząd 57: 1 oczko brzegowe, 2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 2 o.p.,  2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 5 o.p.,  2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 2 o. przerobione razem na prawo, 1 o.p., 2 oczka przerobione razem od spodu, 1 o.p., 1 oczko brzegowe. MAMY 20 OCZKA + 2 OCZKA BRZEGOWE.

rząd 58: 1 oczko brzegowe, *2 oczka przerobione razem na  lewo*, powtarzać do końca rzędu od *, 1 oczko brzegowe.  MAMY 10 OCZEK + 2 OCZKA BRZEGOWE.

Wolne oczka nabieramy na igłę z nitką i mocno ściągamy. Czapkę zszywamy i gotowe :).



33 komentarze:

  1. Urocza ta czapka.I świetnie się w niej prezentujesz:))))
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjna :-)
    Zakochałam się w niej i nie miałam bladego pojęcia, jak się do niej zabrać :-) Dziękuję za opis i na pewno z niego skorzystam :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. świetna czapka.Opis super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjna czapka. Bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pocieszna panda:)
    szukałam takiej dla córci, ale teraz chyba wydziergam ją sama!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super czapka panda. Opis tez bardzo dokładny ale ja bardzo boje się tych wrabianych elementów, kiepsko mi ta lewa strona wychodzi. Pozdrawiam Pstro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ćwicz i nie poddawaj się, moje pierwsze wrabiane wzory wychodziły okropnie i nadawały się jedynie do kosza :). Z czasem zaczęło mi to wychodzic lepiej, ale do perfekcji jeszcze odrobine brakuje.

      Usuń
  7. Ta panda uroczo zdobi Twoja głowę:) Zazdroszczę tym, którzy w czapkach wyglądają tak fajnie. Tobie naprawdę w każdej jest dobrze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz mi, że nie w każdej czapce wygladam dobrze. To naprawdę trudna sztuka dobrać odpowiedni fason.

      Usuń
  8. Przecudna pandusia!!!! :) Świetnie, że zrobiłaś taki dokładny opis. Może kiedyś się odważę...

    OdpowiedzUsuń
  9. ciekawy pomysł i szybko się robi pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
  10. ladna czapka a i ciekawy pomysl...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Chcę! chcę, pragnę!!!
    Wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo fajna, jasna instrukcja:) w dodatku efekt piorunujący :)

    OdpowiedzUsuń
  13. fajna czapka,sama przymierzałam się ale bez rezultatu.
    dzięki Tobie na pewno się uda!!!!

    kulka334

    OdpowiedzUsuń
  14. PANDA- CZAPKA JEST -OK, ŁADNA.
    POZDRAWIAM SERDECZNIE

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale fajowa ta czapka! Sama sobie niestety nie zrobię, bo nie mam w ogóle talentu do drutów. Ale może z mamą zagadam. Może da się uprosić :-)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. 2 lata temu w Toruniu marzłam w uszy. Weszłam do C&A i kupiłam czapkę - Pandę. Zastanawiałam się czy to nie grzech, bo może lepiej sobie taką zrobić... ale nie miałam czasu, bo jak już wspomniałam - marzłam w uszy :)
    Czapka służyłam potem mojemu Mężowi, aż się złachała straszliwie i poszła... A teraz akurat mam w domu "Czterdziestki zapas" i ochotę potrenować wrabianie wzoru! Dziękuję za świetny opis :) Pozdrawiam
    K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włóczka "Czterdziestka" bardzo przypadła mi do gustu. Ja kiedys kupiłam krótkie getry w wzór norweski i też się zastanawiam czy warto, skoro mogę sama zrobić. Ale i tak kupiłam :)

      Usuń
  17. Czapeczka super, a ile można zaoszczędzić robiąc samodzielnie :) Widzę że masz tak samo jak ja, otóż jak robie czapki bez wzoru jedna strona prawa, druga lewa to widać nierówności, poprostu czapka nie jest tak ładnie gładziutka jak ta ze sklepu, masz na to jakiś sposób bo mnie to wkurza. Widać ze Twoja czapka na zbliżeniu ten jest trochę nie równo robiona. Zawsze to jest przy ręcznej pracy. Czy pracowanie co pomoże? albo inny zabieg?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, nie każdą włóczkę można prasować, trzeba na to uważać, warto korzystać z etykietek zamieszczonych na włóczkach, sa tam niezbędne wskazówki. Przy wzorach wrabianych wychodzą czasem nierówności, ale to kwestia przeplatania nitek i ich napinania na lewej stronie robótki.Możliwe, że po wypraniu czapki, oczka się wyrównają. Pozdrawiam

      Usuń
  18. Błagam , napisz co to znaczy co to znaczy 2 oczka przerobione razem od spodu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, na tym zdjęciu jest to fajnie pokazane http://abc_robotek_na_drutach.republika.pl/rys_odmiany_oczek/2-o-p-razem-na-lewo-a.gif pozdrawiam

      Usuń
  19. Dziękuję-skończyłam już jedną czapeczkę dla starszej córki (wyszła duo za duża-będę musiała chyba spruć) i teraz kończę drugą dla młodszej córki ( i obawiam się,że ta znowu będzie za mała)- ale co tam -sam wzór jest super!

    OdpowiedzUsuń
  20. Odpowiedzi
    1. Oczko brzegowe to pierwsze i ostatnie oczko na drucie. Ja pierwsze oczko ściągam bez przerabiania, a ostatnie przerabiam na prawo. Kiedy kończymy rząd i odwracamy robótke to znów pierwsze oczko ściągam bez przerabiania, a ostatnie przerabiam na prawo.

      Usuń
  21. Cytuję córkę: ale "superaśna" czapka! Też chcę taką! Dziękuję za czytelny opis. Rewelacja. Podrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Czapka słodka♥
    Czuję się zainspirowana, włóczka dziś kupiona i zaczynam ;)))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Melduję zakończenie projektu ;)))
    Dziękuję za inspirację
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń