Przejdź do głównej zawartości

Jak zrobić klapkę dla rękawiczki?


  Kiedy dobrnęłam do końca pracy nad rękawiczkami (ZAJRZYJ TUTAJ), a trwało to bardzo długo, ponieważ w międzyczasie przewijały się inne robótki, postanowiłam udoskonalić projekt. Kilka dni temu dostałam też zapytanie jak zrobić klapkę do rękawiczki, która nie będzie wymagała szycia. Ponieważ po skończeniu rękawiczek została mi włóczka, postanowiła, że to one staną się moja pierwszą parą z klapka. Jak się do tego zabrałam? Wykorzystałam 3 druty ponczosznicze 4 mm i końcówki włóczki. Obawiam się, że zielonej włóczki zabraknie za gwiazdkę lewej rękawiczki, dlatego już kombinuję. W razie kłopotów spruję zielony ściągacz w czapce, a dorobię pomarańczowy (aktualizacja: włóczki wystarczyło). Urokowi gwiazdki nie mogę się oprzeć. Do dzieła:


Materiały:
 - włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g, 50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i złotej (musztardowa)
- druty 4 mm,
- igła,
- nożyczki,

1. Nabieramy 30 oczek włóczki musztardowej na dwa druty (po 15 oczek na drut). Na stronie wewnętrznej rękawiczki nabieramy wolne oczka (ta część będzie ruchoma), a na stronie zewnętrznej dobieramy oczka z istniejącej już rękawiczki. Tym sposobem unikniemy szycia. Na klapkę nabieram więcej oczek niż na obwód rękawiczki z dwóch powodów. Po pierwsze jest to warstwa w która musi się zmieścić istniejąca część rękawiczki, to tak jak z opakowaniem na banana, musi być większe. Po drugie wprowadzam wzór wrabiany, który zawsze zmniejsza mi obwód.


ZEWNĘTRZNA CZĘŚĆ RĘKAWICZKI
łapiemy oczko w miejscu, gdzie ma być klapka i przerabiamy je na prawo


2. Przerabiamy włóczką musztardową oczka w okrążeniach używając trzeciego druta. Rozpoczynamy od trzech okrążeń wzorem ściągaczowym (*1 o.p., 1o.l.* powtarzać do końca okrążenia od*).

3. Kolejne  czwarte okrążenie przerabiamy oczkami prawymi włóczką musztardową.

4. W piątym okrążeniu zaczynamy wrabiać motyw. Gwiazdkę umieszczamy na wewnętrznej i zewnętrznej części klapki.







5. W 18 okrążeniu znajdujemy się na wewnętrznej części rękawiczki,  zaczynamy gubienie oczek: 2 oczka przerobione razem na prawo, 11 oczek prawych, 2 oczka przerobione razem na prawo od spodu2 oczka przerobione razem na prawo, 11 oczek prawych, 2 oczka przerobione razem na prawo od spodu, (MAMY 26 OCZEK

19 okrążenie:  2 oczka przerobione razem na prawo, 9 oczek prawych, 2 oczka przerobione razem na prawo od spodu2 oczka przerobione razem na prawo, 9 oczek prawych, 2 oczka przerobione razem na prawo od spodu, (MAMY 22 OCZEK

20 okrążenie:  2 oczka przerobione razem na prawo, 7 oczek prawych, 2 oczka przerobione razem na prawo od spodu2 oczka przerobione razem na prawo, 7 oczek prawych, 2 oczka przerobione razem na prawo od spodu, (MAMY 18 OCZEK

21 okrążenie: 2 oczka przerobione razem na prawo, 5 oczek prawych, 2 oczka przerobione razem na prawo od spodu2 oczka przerobione razem na prawo, 5 oczek prawych, 2 oczka przerobione razem na prawo od spodu, (MAMY 14 OCZEK

22 okrążenie: 2 oczka przerobione razem na prawo, 3 oczek prawych, 2 oczka przerobione razem na prawo od spodu2 oczka przerobione razem na prawo, 3 oczek prawych, 2 oczka przerobione razem na prawo od spodu, (MAMY 10 OCZEK

23 okrążenie: 2 oczka przerobione razem na prawo, 1 oczek prawych, 2 oczka przerobione razem na prawo od spodu2 oczka przerobione razem na prawo, 1 oczek prawych, 2 oczka przerobione razem na prawo od spodu, (MAMY 6 OCZEK

Ucinamy nitkę i przewlekamy przez wolne oczka, mocno zaciagamy. Na czubku klapki zrobiłam sznureczek, a na mankiecie zielony bombel, które będę bełniły finkcje zapięcia gdy klapka będzie odkryta.


Komentarze

  1. Kokotku fantastycznie to opisałaś!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciesze się, że publikujesz instrukcje. To wielka pomoc dla "mniejumiejących" tak jak ja.Ja na przykład marzę o baktusie w listki i nie potrafie rozszyfrować wzoru który jest dostępny tylko w wersji angielskiej. Mam nadzieję, że dzięki takim osobą jak Ty kiedyś doczekam sie polskiej instrukcji:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładne rękawiczki. Pomysł z klapką świetny

    OdpowiedzUsuń
  4. Superowy pomysł -fajne rękawiczki -Wszystkiego dobrego w Nowym Roku - Wielu udanych prac i energii do ich tworzenia :) ewa

    OdpowiedzUsuń
  5. ależ one są bombowe! Świetny pomysł w tym "pokrowcem" na paluchy. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie tego szukałam,takiego opisu na klapkę,pięknie to opisałaś,bedę Cię wielbić za to ,że dzielisz się swoimi umiejętnościami :) Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…