niedziela, 13 stycznia 2013

Jak zrobić rękawiczki z motywem pandy

Witajcie, dziś rękawiczki, które powstały jako dopełnienie czapki (ZAJRZYJ TUTAJ).







Materiały
  • beżowa włóczka Baszka 30% wool, 70% acrylic, 100 g/ 320 m,
  • czarna włóczka Czterdziestka 40% wool, 60% acrylic 100g/ 300 m,
  • druty 4 mm
  • nożyczki, igła,
Wykonanie:


1. Na druty nabieramy 28 oczek nitka podwójna i przerabiając pierwsze okrążenie rozkładamy na 3 lub 4 druty ponczosznicze 4 mm.Wykonujemy 15 okrążeń ściągaczem pojedynczym, zaczynając od oczek prawych

2.  W 16 okrążeniu przerabiamy oczka prawe.

3. W 17 okrążeniu rozpoczynamy wyrabianie klina dla kciuka. Wyrabiamy go następująco
a) dla lewej rękawiczki dodajemy jedno oczko przed i po ostatnim oczku okrążenia (mamy dwa oczka więcej)
b) dla prawej rękawiczki wykonujemy następująco: 14 o. p., 1 oczko dodajemy, 1 o.p., 1 oczko dodajemy, 13 o. p.
Dodawanie oczek powtarzamy w 21, 25, 29 okrążeniu. Potem przerabiamy jeszcze 3 okrążenia bez dodawania oczek(do 32 okrążenia). Za każdym razem zwiększamy liczbę oczek pomiędzy dodawanymi oczkami o 2.


Jak wyrobić oczko z nitki poprzecznej





4. W 33 okrążeniu przekładamy oczka klina (9 oczek) na dwie agrafki, a nad nimi nabieramy wolne oczka, których liczba jest mniejsza o polowe od oczek klina i jest liczbą nieparzysta (w moim przypadku 5). Pierwsze okrążenie przerabiamy bez zmian (34 okrążenie), a następnie w okrążeniu 35 i 37 redukujemy oczka przerabiając po 2 oczka razem na brzegach otworów (w 37 okrążeniu mamy 4 oczka mniej).


5. Dwa kolejne okrążenia (38 i 39) przerabiamy oczka prawe.
6. W 40 okrążeniu przekładamy na agrafki oczka na mały palec (7 oczek), a nad nimi nabieramy 3 wolne oczka.

7. Przerabiamy jeszcze 2 okrążenia i rozdzielamy oczka na palce:
wskazujący: 9 + 3 oczka przegrody
środkowy: 6 + 3 oczka przegrody + 3 oczka przegrody
serdeczny: 6 + 3 oczka przegrody + 3 oczka przegrody


Przerabiamy oczka palców aż do połowy paznokcia, a następnie gubimy po dwa na każdym drucie aż pozostanie nam 6 oczek, przez które przewlekamy nitkę i mocno zaciągamy. Na kciuk nabieramy 12 oczek, a na mały palec 10 oczek i postępujemy tak samo jak z innymi palcami.


Po tym wszystkim zabieramy się za utworzenie klapki, na którą nabieram 34 oczka. 17 oczek wolnych i 17 z wierzchniej części rękawiczki. Przerabiamy 2 okrążenia ścigaczem pojedynczym. Następnie 1 okrązenie oczek prawych. Po nim zaczynamy wrabia wzór pandy. Zaraz po zakończeniu wrabiania motywu zaczynamy gubić oczka. a robimy to w następujący sposób: 2 oczka razem na prawo, 13 o.p., 2 oczka razem na prawo od spodu, 2 oczka razem na prawo, 13 o.p., 2 oczka razem na prawo od spodu. Kontynuujemy aż pozostanie nam 6 oczek, przez które przeciągamy nitkę i mocno  zaciągamy.


Uszka robimy jak pompony. dodatkowo robimy pętelkę i guzek, które będą służyły jako zapięcie.

18 komentarzy:

  1. Cudne jak zawsze Twoje prace.Dzięki za pompony.Czapka powstała córci się cieszy a ja kończę mężusiowi czapkę i za rękawiczki do kompletu się biorę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki za Twoje rękawiczki :)

      Usuń
  2. Świetne, będą doskonałym dopełnieniem kopletu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesteś genialna! A ja męczę się ze zrobieniem rękawiczek na szydełku...

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ładne ciekawy pomysł z pandą pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
  5. Zabawne są te rękawiczki, ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Trzeba było jeszcze pandę na głowę założyć:)) Rękawiczki są przezabawne i szalenie pomysłowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety czapka powędrowała już do właścicielki :)

      Usuń
  7. Jestem zachwycona Twoim opisami, są one bardzo dokładne, dzieki temu sumując poprzednie: jak wykonac rękawiczki o pięciu palcach, jak wykonać klapkę na rękawiczki, a także wzòr na pandę podany wcześniej udało mi się zrobić moje pierwsze w życiu rękawiczki i to z motywem pandy! Dziekuję bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem zachwycona Twoim opisami, są one bardzo dokładne, dzieki temu sumując poprzednie: jak wykonac rękawiczki o pięciu palcach, jak wykonać klapkę na rękawiczki, a także wzòr na pandę podany wcześniej udało mi się zrobić moje pierwsze w życiu rękawiczki i to z motywem pandy! Dziekuję bardzo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i trzymam kciuki za Twoje kolejne prace. Pozdrawiam

      Usuń
  9. wooow! Niesamowite :) Mam dwie lewe ręce, ale może skuszę się i coś pokombinuję.
    http://thatsmechelle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Super rękawiczki :) !
    Swoją drogą ja nie miała był tyle cierpliwości żeby je zrobić hehe
    Zapraszam do mnie http://myzombielifee.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomimo, że blog mam od niedawna, Twoje prace podziwiam od dłuższego czasu. Jesteś moją pierwszą obserwatorką na blogu. Postanowiłam wyróżnić Twój blog i prace:) Zapraszam na januszj.blogspot.com po odbiór nominacji.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdolna, zdolna i jeszcze raz baaaardzo zdolna z Ciebie osóbka!!! Druty w Twoich rękach same śmigają tworząc przepiękne i bardzo ciekawe rzeczy!!! A opisy wykonania bardzo dokładne i ma się wrażenie, ze wszystko takie łatwe...bardzo się cieszę Kokotku, że mogłam Cię poznać w tym, jakże wielkim świecie wirtualnym:)
    Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Boziu, jakie one są śliczne! Na pierwszy rzut oka byłam święcie przekonana, że są one "kupne" aż wierzyć mi się nie chciało, że to je Ty zrobiłaś !!:) Z pewnością bd odwiedzała Cię częściej :) Jesteś bardzo uzdolniona, pozdrawiam!:)

    ___________________________
    http://asanne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń