Przejdź do głównej zawartości

Kilka spraw w jednym wpisie

Rozdział Pierwszy
Szal wzorem patentowym (angielskim)


  Szal ma długość 2,5 metra, a tak długiego szalika, a raczej szala chyba jeszcze nigdy nie wydziergałam. Wykonałam go z czterech motków włóczki Czterdziestki (40 % wełna, 60 % acryl, 100 g/ 300 m) w kolorze oliwkowym i przy pomocy drutów 4 mm. Wzór tego szala, wykonanego wzorem patentowym (angielskim), jest bardzo prosty i nadaje się do dziergania przy każdym filmie. Zaczynam powoli tworzyć listę filmów przy których  robótka idzie sprawnie. Numer jeden w tej kategorii to "Znachor" i  "Potop", a na czarnej liscie filmów, przy których nie mogę dziergać jest "Władca Pierścieni".

  Jak wykonać oczka prawe i lewe patentowe pisałam Tutaj. Na cały szal nabrałam 31 oczek + 2 oczka brzegowe. Pozostało mi jeszcze powciąganie nitek. Czasem sprawdzam ile czasu zajmuje mi wykonanie robótki. W tym projekcie po wszystkich wyliczeniach wyszła mi zawrotna prędkość 50 rzędów/h.  





 Rozdział drugi 
Szalik z warkoczami



  Szalik powstaje z podwójnej nitki  włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m) na drutach 5,5 mm. Będzie pasował do czapki z nausznikami (ZAJRZYJ TUTAJ). W tym przypadku nie obliczyłam szybkości wykonywania robótki.







Komentarze

  1. Ależ się zaszalikowałaś :)) Komplet wygląda świetnie na właścicielce :)) Co do czarnej listy, to całkowicie się zgadzam i dodam do niej jeszcze Matrixa, serię o Bondzie i parę innych filmów akcji. Za dużo się po prostu w nich dzieje :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie o to chodzi :). Zbyt dużo scen akcji, a do dziergania potrzeba spokoju.

      Usuń
  2. Witam.
    Pytanko mam. Nie podgryza Cię Czterdziestka? robiłam juz 3 rzeczy z czterdziestki i mnie gryzie mocno. Za to kotka Arelanowego lubię przede wszystkim za wybór kolorów bo są naprawdę cudne.
    Pozdrawiam Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście Czterdziestka jet dość sztywną włóczka. Dlatego zrobiłam szalik patentem, żeby był luźniejszy.

      Usuń
  3. Komplet i szaliki - bardzo ładne :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Kradnę wzór z różowego szalika! Zaadaptuję go na potrzeby mojej przyszłej poszewki na poduchę : ]. A właścicielka kompletu norweskiego wygląda taaak uroczo i rozkosznie w swoim komplecie, że aż mam ochotę ją przytulić ^^". Plus, moja odwieczna rozkminka - dlaczego Tobie wzór patentowy wychodzi taki ładny, elegancki, równe oczka i w ogóle, a mnie kompletnie rozklekotany, z brzydkimi oczkami... Hm, no nic, będę go ćwiczyć tak długo, aż osiągnę taki sam efekt ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozwalam na kradzież ;) Opis znajdziesz przy czapce z nausznikami. A jesli chodzi o wzór patentowy to myśle, że to kwestia rozmiarów drutów. Wybierz cieńsze i powinno byc ok. W razie pytań pisz :)

      Usuń
  5. Ten szalik oliwkowy jest obłędny. Wzór patentowy pasuje do zimowych wyrobów. warkoczem jawi sie ciekawie. No i pani od norweskiego wygląda slicznie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Komplet norweski jest dla mnie magiczny wręcz - i bardzo podoba mi się ten szalik warkoczowy z puchatki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Trafiłam tu właśnie szukając tkanin we wzorze norweskim i co widzę? Cudowne rękawiczki <3 :D nie ma bata, jutro do sklepu po odpowiednie kolory i zaczynam robić :) no i oczywiście będę tu częściej zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkie szaliki godne pochwały!!!!!! O norweskim komplecie wypowiadałam się wcześniej!!!:):):)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow :0 :) Superaśne :0 I jak szybko ci idzie :) Warkocz zachwyca -jeszcze do kompleciku różowego rękawiczki i będzie bomba! :)
    Pozdrawiam cieplutko Izabela

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny ten zielony i na pewno cieplutki. Uwielbiam długie szaliki. Szalik z warkoczami będzie super :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystkie mi się podobają .Ale norweski bezwzględnie podbił moje serce:))On jest taki piękny.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Oliwkowy szalik robiłaś z 4 motków na raz. W sensie z 4 nitek na raz? Czy Po jednym motku?
    Chyba dobrze się wyraziłam? Dopiero się uczę ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szalik robiłam nitka podwójną, czyli z dwóch motków jednocześnie, a na cały zużyłam 4 motki.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…