Przejdź do głównej zawartości

Gotowy szalik i prawie gotowa czapka



 Szalik powstał z podwójnej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m) na drutach 5,5 mm. Niestety włóczka się skończyła i szalik jest bardzo krótki. Wzory, które zastosowałam to:

Warkocz na 12 oczek (środkowy)



rzędy 1-4: ścieg dżersejowy prawy
rząd 5: 4 o.p. przełożyć na drut pomocniczy z przodu robótki, 4 o.p., oczka z drutu pomocniczego przerobić na prawo, 4 o.p.,
rzędy 6-10: ścieg dżersejowy prawy
rząd 11: 4 o.p., 4 o.p. przełożyć na drut pomocniczy z tyłu robótki, 4 o.p. oczka z drutu pomocniczego przerobić na prawo,
rząd 12: o.l.

Warkocz na 4 oczka (brzegowy)



rzędy 1-4: ścieg dżersejowy prawy,
rząd 5: 2 oczka przełożyć na drut pomocniczy z tyłu robótki, 2 o.p., oczka z drutu pomocniczego przerobić na prawo,
rząd 6: o.l.




Czapka  z włóczki Kotek w kolorze czerwonym ( 100 % akryl, 300 m/ 100 g) i włóczki Luxe DOUBLE KNITTING w kolorze czarnym(100 % akryl, 100 g niestety nie znam długości ponieważ mam uszkodzoną etykietkę) jest prawie gotowa. Brakuje tylko pompona i chwostów, ale to zadanie pozostawiam nowej właściciele ;). Całą czapkę robiłam nitką podwójna na drutach 4 mm.











Komentarze

  1. Bardzo ładna czapka, a szalik piękny cyklamenowy kolor
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szal ma piękny kolor. Dokupisz nitki? A czapka też niezła. Mam w planach podobną dla córki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szalik wprawdzie odpowiada właścicielce, ale z chęcią dokupie włóczke, jeśli ją jeszcze zdobędę :)

      Usuń
  3. Bardzo ładne robótki , czapka super .

    OdpowiedzUsuń
  4. Szalik ma piękny kolor,Dokupisz nitki?
    Czapka też mi się podoba. Mam w planach podobną dla córki. Pozdrawiam
    http://anka480.bloog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. czapa jest ekstra - robiłaś na okrągło czy zszywałaś?

    OdpowiedzUsuń
  6. szalik ma bardzo ładny kolorek czapa super pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja Ci podsunę pomysł, a co! Widziałam ostatnio piękne legginsy, właśnie z włóczki z grubym splotem. Coś wspaniałego! Chociaż może lepiej było by już rajstopy walnąć, bo tak to ciepło by było w nogi bardziej:>

    ___________________________
    http://asanne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze pisząc to myślałam o rajstopach ale z norweskimi wzorami.

      Usuń
  8. Ależ masz tempo dziewczyno!!!! Moje dzierganie strasznie się wlecze;(
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem tak, im wiecej robótek na głowie, tym szybciej robię. Gdybym miała tylko jedną robótkę to bym ją robiła powoli i spokojnie :)

      Usuń
  9. Czapka jest super.
    Uwielbiam włóczkę Puchatkę, jest taka mięciutka

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna czapka, nie nadążam za tobą tak szybko wszystko powstaje! Lubię bardzo włóczkę Puchatkę, jest taka mięciutka

    OdpowiedzUsuń
  11. Czapusia świetna , a szalik kiedyś zrobiłam jeszcze krótszy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Superaśne tempo :) Śliczności :)
    Dobrze, że robótek dużo, bo motywacja jest i efekty cudne :)
    Izabela

    OdpowiedzUsuń
  13. JESTEŚ BEZKONKURENCYJNA PIĘKNIE !!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Chciałabym umieć robić takie cudeńka.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mogłaby napisać jaką szerokosć ma szalik i ile nabrała oczek? dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szalik nabrałam 30 oczek + 2 oczka brzegowe. Nie zmierzyłam jego szerokości, a jest już u właścicielki, ale myślę, że ma około 25 cm. .

      Usuń
  16. Dziękuję za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  17. Kochana zrobiłam bardzo podobny szalik do twojego z mała różnicą, boczne warkocze mają 8 oczek i teraz mam problem szalik prawie zrobiony i roluje się, tzn może nie tyle się roluje co się zwężył, jak go bierzesz do ręki i rozciągasz to jest fajny szeroki taki trochę efekt ściągacza i teraz moje pytanie do Ciebie. Czy to się rozciągnie w noszeniu i będzie ok, czy co z tym zrobić? Jestem zła bo już jest prawie gotowy ale efekt mi się nie podoba bo bez rozciągania wygląda jak by nie miał lewych oczek dzielących warkocze. Widzę że u Ciebie wszystko wygląda ładnie i tak jak ma być a u mnie nie i nie wiem czy szal spruć czy może blokowanie coś pomorze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Anonimowa Czytelniczko :) nie złość się na swoją robótke. Wszystko zrobiłaś dobrze, teraz czas na kolejne etapy pracy. Musisz zabrać się za blokowanie robótki. Znajdź gruby ręcznik i szpilki najlepiej długie i takie, które nie będą rdzewiały. Zmocz swój szalik w misce z wodą, a potem delikatnie wyciśnij. Teraz przy pomocy szpilek, napnij swój szalik na ręczniku do wymarzonego kształtu i szerokosci, i poczekaj kilka dni aż całkiem wyschnie. Ta metoda nazwywa sie blokowaniem na mokro. Ja często używam do blokowania żelazka. Jak to robię? Nie moczę robótki, tylko napinam ją na desce do prasowania, pamietając by lewa strona była na wierzchu. Teraz wypuszczam pare z żelazka, ale nie dotykam szalika tylko delikatnie przyciskam żelazkiem parę. Zależnie od włóczki (nie wiem jaki skład ma Twoja) możesz zniszczyc szalik, kiedy go prasujesz. Po tych czynnościach Twój szalik będzie idealny. Pozdrawiam Kokotek

      Usuń
    2. Dzięki za pomoc, bo już się martwiłam.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…