Przejdź do głównej zawartości

Kotki i serduszka czyli sukienka dla małej księżniczki


  Prace rozpoczęłam ambitnie od nabraniu 250 oczek na druty z żyłką 2,5 mm. Moim zamiarem było stworzenie sukienki z wzorami wrabianymi.  Niestety przy tak dużej liczbie oczek, praca posuwała się mozolnie i obawiałam się, że szybciej nastanie Boże Narodzenie 2013 niż ja skończę sukienkę. I tak łamiąc się przez kilka okrążeń postanowiłam zredukować liczbę oczek. Tym sposobem na drucie pozostało mi 140 oczek,a na dole sukienki powstała delikatna falbanka. Wzory wrabiane przy takiej ilości oczek nadal dają satysfakcje i szybciej widać efekty na drutach.


  Zdecydowałam się, że do sukienki przemycę motyw serduszek, który znalazłam w gazetce "Diana Bobas. Superdelikatne i bajecznie kolorowe przytulanki, ciuszki, kołderki" nr 3/2006 i motyw kotków, których ogony splatają się razem tworząc kształt serca. Gazetek o robótkach na drutach mam bardzo dużo, ale od około półtora roku nie nabyłam żadnej nowej. Zauważyłam, że w niektórych gazetkach zaczęły się powtarzać stare wzory, a poza tym w internecie też mozna odszukać ciekawe inspiracje. W tym roku, co wydawało mi się niemożliwe, przekonałam się do drutów z żyłką. Moje ukochane to 4,5 mm z granatową supergietką żyłką. 











Komentarze

  1. bombowy projekt :) swietnie wsyztsko połączyłaś
    najbardziej podobają mi się serduszkowe ogony ! księżniczka powinna być wyjątkowo szczęśliwa z podarunku !

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojejku, ale słodziaczek! Boska po prostu, zwłaszcza, że z kotkami... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. prześliczna sukienusia pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądam z 2,5 letnią córką, która pyta:
    - To moja sukienka? Sukienka Zuzanki? Czy to moja sukienka?
    a kiedy dojechałam do formularza komentarzy stwierdziła:
    - Koniec sukienki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój komentarz rozweselił mój dzień :):):)

      Usuń
  5. Sukienka wyszła pięknie.Mala dziewczynka będzie w niej cudownie wyglądac.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ cudowna:)Iście książęca, a może nawet królewska:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. te kotki i serduszka na sukience, w sukience? Jak to napisać? Nieważne! Ważne,że całość prezentuje się uroczo!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też mam ulubione druty nr 4,5 ale bez żyłki. Taka grubość mi najbardziej odpowiada. Są ani za grube ani za cienkie.
    Sukieneczka jest przesłodka i na pewno będzie się podobać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczna, czy mogę liczyć na opis:) pozdrawiam !!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Kokotku, nie mogę wyjść z podziwu nad Twoimi zdolnościami!!! Wszystko co zrobisz jest takie piękne... rękawiczki, czapki, szaliki, bombki, sukieneczki...cudne!!!
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczna, taka słodka. I moje ulubione motywy kotków.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ładna! I ładny krój, podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ŚLICZNOŚCI :) MALEŃSTWA SŁODKO WYGLĄDAJĄ W TAKICH SUKIENECZKACH :)
    DZIĘKI ROZPOCZĘCIU WIĘKSZEJ LICZBY OCZEK JEST I FALBANKA- CUDO :)
    IZABELA

    OdpowiedzUsuń
  14. piękna sukieneczka-naprawdę słodziutka

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękna sukienka!!! W ogóle wszystkie Twoje prace są śliczne! Podziwiam je od dawna :)
    Pozdrawiam cieplutko,
    Asia z mijających chwil 2

    OdpowiedzUsuń
  16. łiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!! ♥ jaka ona jest przesłodka! Na prawdę, świetna Ci wyszła, gratuluję!!:) Ja niestety nie umiałabym taką zrobić:(

    ___________________________
    http://asanne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczna sukienusia,falbanka jeszcze dodaje jej uroku:))

    OdpowiedzUsuń
  18. masz niesamowity talent, cudne!

    OdpowiedzUsuń
  19. ojej! ślicznościiiii! aaaa rozpływam się nad słodkim urokiem tej wełnianej sukienieczki.
    wzorki wpasowałas idealnie!
    czemu nie jestem tą małą dziewczynką???

    OdpowiedzUsuń
  20. Właśnie natrafiłam na Twojego bloga i nie mogę wyjść z podziwu jakie piękne rzeczy potrafisz stworzyć. Ja dopiero uczę się robić na drutach i w związku z tym mam pytanie. W jaki sposób powstało wykończenie przy paszkach i dekolcie czy to jest może ściągacz? I w jaki sposób dołożyłaś go do wykończenia przy paszkach. Będę wdzięczna za pomoc, bo chciałabym w podobny sposób wykończyć kamizelkę dla mojego synka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że spodobał Ci się mój blog. Sukienka prezentowana na zdjęciach została wykończona ściągaczem pojedynczym. Kiedy skończyłam pracę nad główna częścią z wolnych brzegów nabierałam oczka i przerabiałam je wymienionym wzorem. Zajrzyj pod wymieniony link możne okaże się dla Ciebie pomocny http://dmc-cw.com.pl/dmc.php?995,nabieranie-oczek Pozdrawiam serdecznie Yvonne

      Usuń
  21. Dziękuję za podpowiedź będę próbowała bo to fajna zabawa, bardzo wciągająca. A Tobie to zazdroszczę i umiejętności i talentu a przede wszystkim pomysłów. Jeżeli nie masz nic przeciwko to pozwolę sobie od czasu do czasu zadać pytanie. Niestety w moim otoczeniu nie ma osób, które by mi pomogły. Moja babcia robiła na szydełku, na drutach, szyła - mama dwie lewe ręce do takich robótek. Ale babci już od dawna nie ma wśród nas. Więc uczę się z internetu. Ale przyznam, że jeszcze nie trafiłam na tak piękne rzeczy jak robisz Ty.
    Pozdrawiam Magi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak miłe słowa. Jeśli tylko będę potrafiła pomóc to chetnie to uczynię :). Pozdrawiam Yvonne :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…