Przejdź do głównej zawartości

Moja przygoda z wzorami norweskimi

Na początek najnowsza czapka i rękawiczki z wzorami norweskimi.









     Jak się za to zabrać?? Pierwsze wzory wrabiane zakończyły się porażką. Zamiast czapki powstał kapelusz (ZAJRZYJ TUTAJ), a ja bardzo mocno ściskałam oczka. Ten, według mnie brak zdolności wrabiania wzorów, skutecznie zniechęcał mnie do bawienia się kolorami przy robieniu na drutach.  Minęło trochę czasu, a do moich rąk trafiła gazetka (zalegająca od kilku miesięcy na półkach) "Sabrina Wydanie Specjalne 4/2010. Najpiękniejsze wzory na druty" w której znalazłam kilka propozycji wzorów norweskich. Jeden z nich szczególnie przypadł mi do gustu. Postanowiłam go wykorzystać do zrobienia beretu. Zdziwiłam się, że wzór wrabiany zmniejszył obwód czapki. Więc zamiast beretu powstała czapka worek (ZAJRZYJ TUTAJ). Od tamtej pory, gdy robię czapkę z wzorami norweskimi, po zrobieniu ścigacza dobieram około 1/3 oczek na obwód. Zrobienie wtedy takiej czapki zajęło mi około 3-4 dni. Największą trudność sprawiało mi czasochłonne przekładanie nitek. Już wtedy zastanawiałam się nad zakupem naparstka dziewiarskiego. Jak wiadomo nabyłam go dopiero po roku, ale już nie wyobrażam sobie dziergania bez niego. 
W minionym roku zrobiłam jeszcze torebkę z wzorami norweskimi (ZAJRZYJ TUTAJ) oraz sweterek (ZAJRZYJ TUTAJ)  i zrobiłam sobie dłuższą przerwę od wzorów wrabianych.




 Natomiast w tym roku wzory norweskie przewijają się w większości moich robótek, a rok się dopiero zaczął. Wbrew pozorom praca z wzorami wrabianymi nie jest taka straszna, a po nabraniu wprawy, ich dzierganie sprawia ogromną radość. Polecam zaopatrzyć się w naparstek dziewiarski, bo stanowi on dużą pomoc przy przeplataniu nitek. Ja szukam już kolejnych wzorów, które zawładną moimi drutami.

2013






Komentarze

  1. Mam pomysł, o Mistrzyni: Ty masz takie tempo, bo nie masz Bachorka i studiów na głowie :) Albo w istocie robisz szalik w godzinę... to w takim razie wpadam w kompleksy. Bu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny dorobek - gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ty to już naprawdę hurtowo robisz rzeczy z wzorami norweskimi : D. I świetnie, bo wychodzi Ci to naprawdę dobrze, więc jest czym oczy cieszyć ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Zwróciłaś kiedyś uwagę na islandzkie wzory? Na ravelry jest ich pełno :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A, zapomniałabym. Dzięki Twoim opisom zaopatrzyłam się w naparstek i również sądzę, że jest bardzo przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie to robisz.Mnie trochę przeraża perspektywa przekładania nitek, ale jak patrzę na twoje prace to nabieram ochoty na jakiś norweski wzorek....Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny ten norweski komplet, a zdjęcia z ramką - genialne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Superaśny komplecik :)
    I z radością czytałam historię powstania wzorków :)
    "Druty" są zaraźliwe i mnie dopadły :) Uczę się :)
    Izabela

    OdpowiedzUsuń
  9. Naparstek juz zakupiony, wzory norweskie czekają w kolejce, córkaj juz zamówiła taki sam komplet, co z tego wyjdzie? zobaczymy, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam,jestem pierwszy raz na tym blogu. Torebka mnie powaliła na kolana. Uwielbiam norweskie wzory :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też szaleje za norweskimi wzorami.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…