Przejdź do głównej zawartości

Metamorfoza pudełek


  Zrobiłam w minionym roku pokrowce na fotel (ZAJRZYJ TUTAJ) i zapewniam, że dobrze mi służyły, a wnętrze miało swój urok. Po tym jednak jak cała zawartość kubka z kawą najpierw zawirowała, a potem z hukiem upadła i podzieliła się swoją zawartością z fotelem i klawiaturą, postanowiła, że pokrowce na swoje miejsce już nie wrócą. I tu pojawia się pytanie czy łatwo usunąć plamy z kawy? W tym przypadku okazało się to bardzo łatwe. Nieszczęśliwe plamy natarłam mydłem w płynie i wyprałam normalnie w pralce. Kawę nadal uwielbiam, ale stoi ona teraz jak najdalej od komputera.


 Ale wracając do pudełek. Dlaczego na nich skupiła się moja uwaga? Zapasy włóczki wciąż rosną, co z drugiej strony bardzo mnie cieszy, ale także włóczka musi swoje miejsce znać. Po przymierzeniu pokrowców na pokrywy pudełka okazało się, że prawie idealnie pasują. Do jednego z pokrowców dorobiłam dodatkowo czarne ściągacze. 


  Jeśli chodzi o pozostałą część pudełka to plan był taki. Postanowiłam wydrukować napis "all you knit is love" zróżnicowaną czcionką i przykleić na boki pudełka. Przerwy pomiędzy kartkami postanowiłam uzupełnić wydzierganymi warkoczami. Na obecnym etapie czekam na dostawę włóczki i tusz do drukarki.

 Mimo tego, że pudełka nie są wykończone, to wlóczka już znalazła w nich swoje miejsce. Dodatkowo mieszczą sie w nich moje druty. 








Komentarze

  1. Bardzo fajny pomysł. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam,
    to co Pani robi na drutach to jakieś czary.
    Ja z pytaniem,czy można u Pani złożyć zmówienie ( chodziłoby mi o sweter)?
    Pozdrawiam, O.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sweterki na obecnym etapie dziergam tylko dla dzieci :)

      Usuń
    2. dla swoich tylko?
      bo ja chętnie zamówiłabym sweterek dla mojego dziecka również (5 miesięcy:):) ?

      Usuń
    3. Swoich dzieci jeszcze nie mam :) gdybyś podesłała zdjęcie o jaki sweterek ci chodzi, to ja zobaczę co da się zrobić :) Pozdrawiam

      Usuń
    4. dopiero odczytałam!
      jutro znajdę sweterek na wzór. Chodziłoby mi o zupełnie zwykły, prosty wzór, bez warkoczy za to z literką B z przodu, innym kolorem:)
      Jutro wyślę na mejla!
      Pozdrawiam, Olga!

      Usuń
    5. dodam, że ja taki zwykły zamówiłabym odrazu dla siebie z literką O :)

      Usuń
  3. Świetny pomysł! Ja też rozglądam się za jakimiś dekoracyjnymi pudełkami na włóczki, bo te, które mam straszą swoim szkaradzieństwem. Natchnęłaś mnie do zrobienia czegoś swojego! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Patrzac na Twoje dziela wierze, ze "all you knit is love" :)
    Swietne, pomyslowe i bardzo indywidualne!

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawy pomysł na dekorację pudełek pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
  6. Fotel był pięknie ozdobiony, ale pudełko podoba mi się również. Przepraszam, że się nie odezwałam, ale czapka dotarła i córka koleżanki jest zachwycona. Dziękuję bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że czapka przypadła do gustu :)

      Usuń
  7. Pomysłowe wykorzystanie warkoczy:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne są te pudełka! Piękne wykonanie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastyczne:))Zarówno pomysł jak i wykonanie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…