poniedziałek, 18 marca 2013

Sezon na pisanki uważam za otwarty


  Zbliżają się Święta Wielkanocne, a ja już marzę o stworzeniu kalendarza adwentowego na Boże Narodzenie (w tym celu namiętnie zbieram opakowania po serkach Almette). Zanim jednak osiągnę wymarzoną liczbę opakowań do nowego projektu czas przyjrzeć się bliżej pisankom. Tak naprawdę moje pisanki to raczej "Dzierganki", a stworzyłam je na drutach pończoszniczych. Wprawdzie przekonałam się już do pracy z drutami z żyłką, ale nadal są projekty przy których wolę używać tych krótkich drutów, mimo czasem często spadających oczek. 



 Jak zabrać się za pisanki-dzierganki?

Wykorzystane włóczki:
- Czterdziestka  kolor oliwkowy 40% wełna, 60 % akryl, 300 m/ 100 g
- Kotek kolor czerwony 100 % akryl 300 m/ 100 g
- Kremowa włóczka o nieznanych parametrach

Druty: 2 mm


1. Wystarczy nabrać 12 oczek, a następnie dodawać po 6 oczek w co drugim okrążeniu. 


W przypadku zielonej pisanki z czerwonymi kokardkami dodawałam oczka do momentu osiągnięcia 48 oczek, natomiast w czerwonej zwiększyłam tą liczbę o 12 czyli wykonałam dodatkowo 4 okrążenia, dzięki czemu zwiększyłam liczbę motywów kokardki.



2. Po zakończeniu dodawania oczek, można rozpocząć wrabianie motywu pękniętej skorupki.

MOTYW PĘKNIĘTEJ SKORUPKI
12 oczek, 4 rzędy





3. Gdy ten motyw będzie gotowy trzeba przerobić jedno okrążenie w jasnym kolorze, w moim przypadku jest to kolor kremowy. Teraz możemy zabrać się za wrabianie motywu kokardki.

MOTYW KOKARDY
12 oczek, 8 rzędów





4. Ponownie wykonujemy okrążenie w kolorze kremowym i wrabiamy motyw pękniętej skorupki. Ważne jest mierzenie włóczkowej osłonki na szkielecie.




5. W pewnym momencie trzeba zacząć redukować oczka, a tu panuje już pełna dowolność.








10 komentarzy:

  1. Śliczne i wiosenne. Podziwiam za cierpliwość przy dłubaniu takich drobiazgów. Zdecydowanie wolę większe formy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ładne są te jajka. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Juz nie moglam sie doczekac nowych pomyslow kokotku.Twoje prac jak zawsze sa przepiekne ja juz sie biore za jajeczka tylko wskocze do pasmanterii i dziela.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj!
    Sympatyczne.
    Ja dziergałam takie bombki na choinkę, a za pisanki, jak co roku, nie mam czasu się zabrać.
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne te pisanki :) Bardzo bym chciała znaleźć chwilkę i zrobić sobie takie, bo strasznie lubię małe projekty a Twój kursik jest bardzo klarowny, dzięki serdeczne :):):)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny pomysł i wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetne, a ciepłe ubranka w sam raz bo przecież zima !!! Dzięki za kursik:)

    OdpowiedzUsuń
  8. śliczne jajeczka i świetny kurs, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. śliczne jaja, bardzo dziękuję za kursik!!!! na pewno skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo dziękuję za 'jasny' kursik!!!
    jak wyjdą mi tak śliczne jajka jak Twoje, będę szczęśliwa:)

    OdpowiedzUsuń