Przejdź do głównej zawartości

Czapka z wzorami norweskimi w kolorach musztardy i zieleni



  Wszystkie czapki, które zeszły z moich drutów, a przynajmniej te o których pamiętam, są robione nitką podwójną. Mam wrażenie, że na porę zimową takie są najbardziej odpowiednie. Ale przyznam, że w przypadku czapek z wzorami norweskimi, można się pokusić o zrobienie ich nitką pojedynczą, ponieważ przeplatanie nitek na lewej stronie już daje nam dodatkową warstwę izolacyjną. Mimo wszystko moja czapka z wzorami norweskimi została zrobiona nitką podwójną. Nie ukrywam, że w przypadku nitki podwójnej trzeba nabrać mniej oczek i przerobić mniej rzędów, żeby zobaczyć efekt, niż w przypadku nitki pojedynczej, co jest świetnym pomysłem dla osób niecierpliwych.


  Kiedy robię czapkę o bardziej skomplikowanym wzorze, jak ta, to zaraz po zrobieniu ściągacza (na ten nabrałam 60 oczek), zwiększam liczbę oczek (w tym przypadku dodałam 30 oczek). Dzięki temu zabiegowi, mimo że mam tendencje do ścisłego przerabiania oczek,  czapka nie jest za mała. Kolejną metodą na zrobienie dobrej czapki, jest robienie jej na drutach z żyłką, dzięki temu można czapkę cały czas mierzyć i korygować ewentualne błędy. Kiedy robiłam czapki na drutach prostych wiecznie były za duże, lub co gorsze za małe i za głębokie. 


Materiały:
- 36 g włóczki Kotek w kolorze khaki, 100% akryl, 300 m/ 100 g,
- 46 g włóczki Kotek w kolorze złotym,  100% akryl, 300 m/ 100 g,
- druty z żyłką 5 mm,








Komentarze

  1. czapka świetna,ale dziwnie się ogląda jak 30 st. C za oknem

    OdpowiedzUsuń
  2. hej
    czapka wyszła super , pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. hej
    czapka wyszła super , piękny wzór .....
    pozdrawiam ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Już próbowałam i pokochałam :) Zapraszam http://eksperymentyzdrutami.blogspot.com/2013/02/kokotek-poleca-double-knitting.html

      Usuń
  5. Świetny wzór,świetna czapka:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Czapa super :-) ja bym chciała ten piękny wzorek i informację jak dziergałaś zakończenie że wyszła taka piękna gwiazda. O ile to nie tajemnica podaj również obwód czapeczki :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czapkę robiłam na obwód 56 cm. Gwiazdka powstała tak: w zagłebieniu zygzaków (gdy miałam siedem oczek w tym 3 pomarańczowe, jedno zielone, 3 pomarańczowe), zaczęłam zamykać oczka po obu stronach oczka zielonego przerabiając dwa razem w każdym rzędzie.

      Usuń
    2. Dzięki za podpowiedź :-) wykorzystam przy najbliższej okazji bo efekt jest świetny :-) pozdrawiam

      Usuń
  7. Wspaniale ją zrobiłaś, chylę czoła!

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo fajna czapunia i oryginalne połączenie kolorów

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…