sobota, 1 czerwca 2013

Czasochłonna i problematyczna plisa



     Gdy powstała główna część kocyka zabrałam się za tworzenie dekoracyjnej części czyli plisy. We wzorze sugerowano aby nabrać oczka z wszystkich stron kocyka i przerabiać wszystkie plisy jednocześnie. Wszystko pięknie, ładnie, ale znając moje możliwości błądzenia we wzorze, uznałam, że muszę wybrać inną drogę. Okazało się, że tych dróg było kilka, a wiele z nich kończyło się ślepą uliczką. 



  Moja pierwsza wersja zakładała, że zrobię po jednym boku plisy, zahaczając o róg i mały fragment kolejnego boku. Tym sposobem zrobiłabym w dwóch krokach problematyczne rogi, a na końcu wykonała pozostałe fragmenty boków (patrz Ryc. 1.).  Plan porzuciłam zniechęcona zbyt dużą ilością oczek i trzykrotnym pruciem. 

Pierwszy pomysł na wykonanie plis w kocyku
Ryc. 1. Plisa w dwóch krokach.



   Stwierdziłam, że szkoda marnować czas na próbowanie wzoru na dużej liczbie oczek i tak zrodził się plan numer 2. Zakładał on zrobienie samych rogów, a następnie wykonanie boków. Tym sposobem znalazłam właściwy kierunek, przynajmniej na krótka chwile (patrz Ryc. 2.)

Drugi pomysł na wykonanie plisy
 Ryc. 2. Plisa w ośmiu krokach. 



 Już na właściwej drodze napotkałam kilka przeszkód w postaci brzydkich oczek przekręcanych prawych. Gdy przerabiam oczka w okrążeniach, oczka przekręcane nie stanowią dla mnie problemu, natomiast na drutach prostych, oczka wychodzą brzydkie i psują cały  urok w wyniku czego, zamiast elementu dekoracyjnego mamy element zachwycający inaczej. I tak prułam znów i znów, i znów, aż oczka zaczęły wychodzić. 

 Plisa jest składana, co wymaga dodawania i odejmowania oczek przekręcanych prawych. do tej pory wykonałam jeden róg, a efekt widoczny jest na zdjęciach. Pozdrawiam z właściwej drogi Kokotek :)



Pragnę zaznaczyć, że kocyk powstaje na podstawie przepisu z "Diana. Bobas. Poncho, czapki, swetry. Moda dla malucha!" nr 4/2006.

Dla humoru The Last Knit


5 komentarzy:

  1. Istotnie to jest skomplikowane. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak robić, to porządnie, żeby mieć potem satysfakcje z wykonanego projektu.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ masz przygody... Ale warto się pomęczyć, aby osiągnąć oczekiwany rezultat :)) Trzymam kciuki :))

    OdpowiedzUsuń
  4. A NA CO W OGÓLE TA PLISKA PRZY KOCYKU? Filmik dobry>>>:Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dopiero fragment plisy, dookoła kocyka pobiegną pozostałe plisy. Czyli jeszcze dużo pracy mnie czeka :).

      Usuń