poniedziałek, 3 czerwca 2013

Walczę z plisą i ...



.. jest coraz lepiej. Po potyczkach z pierwszym rogiem (ZAJRZYJ TUTAJ) zajęłam się sąsiadującym bokiem. Na podstawie próbki wzoru obliczyłam ile oczek powinnam nabrać, aby plisa nie była zbyt krótka. Ponieważ plisa zawiera warkocze warto pamiętać, że takie wzory ściągają nam robótkę i niestety trzeba nabrać więcej oczek, niż gdybyśmy planowali wykonanie plisy np.  samymi oczkami prawymi. Po wykonaniu 20 cm złożyłam plisę na pół.
 
Zapraszam do zakładki Wyprzedaż Książek

1.  Tak wygląda kocyk, który wykonałam wzorem francuskim. Wykonanie plis podzieliłam na etapy, aby nie komplikować sobie pracy. Tym sposobem wykonałam już jeden róg i bok czyli 25 % pracy nad plisą za mną. 




2. Plisa ma szerokość 20 cm. Po złożeniu plisy mamy efekt dwustronnego kocyka.





Pragnę zaznaczyć, że kocyk powstaje na podstawie przepisu z "Diana. Bobas. Poncho, czapki, swetry. Moda dla malucha!" nr 4/2006.

9 komentarzy:

  1. ten kocyk już jest przepiękny.Jeden z ładniejszych jakie widziałam.W całości będzie cudo.

    OdpowiedzUsuń
  2. ale piękny!! jestem pod wielkim wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale jest on ładny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. A teraz już wiem,że ta plisa jest niezbędna!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocyk bedzie cienszy a pliska podwojna. Bardzo interesujace i nowatorskie wykonczenie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem pod wrażeniem precyzji wykonania. Głęboki ukłon!

    OdpowiedzUsuń
  7. http://sweterkowo.blogspot.com/4 czerwca 2013 13:27

    Perfekcyjnie!! Ja zawsze mam problem z wykończeniem. Podziwiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. http://sweterkowo.blogspot.com/4 czerwca 2013 13:30

    Perfekcyjnie!! Podziwiam. Ja zawsze mam problem z wykończeniem

    OdpowiedzUsuń