wtorek, 3 grudnia 2013

Kremowy szal z kapturem

 


   Podobnie jak w przypadku morskiego (turkusowego) szala z kapturem (ZAJRZYJ TUTAJ) ponownie sięgnęłam po włóczkę Puchatek, tym razem jednak w kolorze kremowym (col. 00) i druty 4,5 mm.
  Wcześniejsze szale z kapturem, które zeszły z moich drutów, były wykonywane nitką podwójna z włóczki Kotek i Mimoza na drutach 5,5 mm, sznurki i plisę wykonywałam nitką pojedynczą na drutach 2,5 mm. Ponieważ włóczka Puchatek jest gruba (147 m/100 g) cały szal wykonywałam nitka pojedynczą. Już w trakcie pracy miałam dylemat, czy nie pokusić się o dokupienie pasującej włóczki, ale o wiele cieńszej, aby wykonać plisy i sznurek na cieńszych drutach. 
  Po krótkich przemyśleniach postanowiłam, że postaram się wykonac je jednak z nitki pojedynczej, ale grubej. Musiałam poczynić w projekcie pewne zmiany. Gdy nabierałam oczka na plisę, nie wyrabiałam ich z każdego oczka brzegowego, ale opuszczałam co trzecie oczko. Dzięki temu miałam o wiele mniej oczek do przerobienia.

 Jeśli chodzi o sznurek to w przypadku Puchatka nabrałam trzy oczka na druty 4,5 mm, przypomnę tylko, że wcześniej nabierałam cztery oczka na druty 2,5 mm. Według mnie zarówno plisy wykonane nitką podwójną z włóczki Kotek i Mimoza, jak i wykonane nitką pojedyncza Puchatka są zdecydowana ozdobą, a grubość nitki w tym przypadku nie wpływa na estetykę wyrobu. A jak jest w rzeczywistości przekonajcie się sami.


23 komentarze:

  1. To niesamowite, co ty wyprawiasz na tych drutach... Ile czasu zajmuje ci wykonanie takiego szala??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stworzenie całego szala z kapturem zajmuje mi około 20 godzin.

      Usuń
  2. Nonie!Przed chwilką komentowałam turkusowy szalo-kaptur- odświeżyłam stronę, a tu już nowy szal!!!!!!!!!!!!!! Tempo zabójcze!

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześliczny!Może bym taki spróbowała zrobić synowej,ale czy potrafię?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale zasuwasz na tych drutach...miłość odwzajemniona:) Piękne są te Twoje szle z kapturami!!! Sesja zdjęciowa rewelacyjna, krajobrazy w tle przepiękne!!!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. genialny, rewelacyjnie wygląda w zestawieniu z płaszczykiem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę, że macie już śnieg. Szal jest śliczny, jak zwykle. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniały!
    A mogłabyś zdradzić, ile motków tej włóczki zużywasz ? Byłabym bardzo wdzięczna za podpowiedź :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zależności od szerokości szala 4-5 motków.

      Usuń
  9. tylko 20 godzin? masz tempo no i wprawę i doświadczenie i GUST

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym raczej powiedziała aż 20 godzin :)

      Usuń
  10. Każdy kaptur, który prezentujesz jest świetny, ten również. A tak swoją drogą, śpisz czasem, czy dziergasz non-stop, bo co chwilę nowy wytwór. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śpię :):):), ale można powiedzieć, że zasypiam i budzę się z robótką w rękach.

      Usuń
  11. Kapturek bardzo ładny. A najbardziej podoba mi się krajobraz w tle zdjęć. Pięknie. Jesteś szczęściarą, że możesz tak mieszkać. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale cudny!!! Bardzo ładnie wyglądasz w tym kolorze. pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Kolejny piekny udzierg. Czy te szalowe kaptury lub kapturowe szale sa do wylacznie Twojego uzytku, czy moze sa na sprzedaz. Bylabym zainteresowana informacja w jakiej cenie. Pozdrawiam, ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie szale z kapturem zostały wykonane na zamówienie. Sama nie jestem szczęśliwą posiadaczką żadnego z nich. W sprawie ceny skontaktuj sie ze mna przez formularz kontaktowy. Pozdrawiam Iwona

      Usuń
  14. Tempo dziergania masz iście expresowe, 20 godzin, mam nadzieję, że z przerwą na sen, bo nie tak dawno kończyłaś turkusowy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Kolejny kapturoszal cudowny!!!!!!!!!!!!!! Sceneria zdjęć artystyczna! W dążeniu do perfekcji także robię następne według Twojego pomysłu, powinnaś go opatentować.Pozdrawiam druciarsko!

    OdpowiedzUsuń