poniedziałek, 2 grudnia 2013

Morski (turkusowy) szal z kapturem



 Zdecydowała się na wykonanie go nitką pojedynczą z włóczki Puchatek (147m/100g) na drutach 4,5 mm. To pierwszy raz kiedy dostosowałam się do zalecanej na etykietce grubości drutów. Dlaczego nitka pojedyncza? Grubość włóczki - 147 m/100 g jest wystarczająca, aby nadać całej konstrukcji idealną grubość. Zastanawiałam się nad nitką podwójną i drutami 6,5 mm, które mimo wszystko byłyby za cienkie dla podwójnego splotu. 
  Zaletą zastosowania nitki podwójnej byłoby szybkie postępy nad robótką, która przybywałaby w zdecydowanie szybszym tempie. Niestety szal byłby też szerszy i nie układałby się tak ładnie. Uważam, że szerokość szala, którą wypracowałam w trakcie tworzenia wszystkich szali z kapturem jest idealna. W przypadku nitki podwójnej należałoby zaprojektować inne rozłożenie warkoczy, a z niektórych z nich zrezygnować.
  Kolor włóczki to 179, który widac na zdjeciu poniżej. 






6 komentarzy:

  1. Będę pierwsza w komentarzach, Bardzo masz piękne te prace włóczkowe, zaglądam tu i podziwiam ciągle coś nowego, zapraszam do siebie http;//tessart57.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Co jeden to śliczniejszy. Bardzo ładny, nie lubię czapek ale szalokaptury tak, jak mi starczy czasu to może odgapię jeśli pozwolisz. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowny!
    Piękny!
    Wspaniały!
    Idealny kolor.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Prześwietny kolorek. Odkąd zobaczyłam szalo-kaptury na Twoim blogu, a do tego instrukcję wykonania, to zamarzyłam, by taki mieć. Tylko czy z moją wprawą drutową uda mi się go skończyć przed końcem zimy (???)
    Super pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejne cudo. Ja też zamarzyłam, by zrobić moim dziewczynom taki szalo-kaptur, ale na pewno byłby skończony razem z końcem zimy. Na drutach robię wolno, a patrząc w jakim tempie pojawia się na Twoim blogu kolejna rzecz, zastanawiam się, jak Ty to robisz. Podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. ALE masz tego:)Do koloru do wyboru...i dobrze!Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń