czwartek, 5 grudnia 2013

Musztardowy (złoty) szal z kapturem wersja 2


  W porównaniu do wcześniejszego szala w tym samym kolorze (ZAJRZYJ TUTAJ) wprowadziłam dwie zmiany. Wszystko zaczęło się od momentu, gdy w moje ręce wpadła włóczka Puchatek i z niej zaczęły powstawać kolejne szale z kapturem. Wtedy to zauważyłam, że grubość nitki z której wykonuję plisy i sznurek nie wpływa na wygląd całego szala z kapturem. Postanowiłam poeksperymentować i zrezygnować z zasady dziergania plisy i sznurka z pojedynczej nitki Kotka.
  Po tym jak powciągałam wszystkie nitki, żeby mieć czyste sumienie, rozpoczęłam nabieranie oczek na plisę przy pomocy drutów z żyłką 5 mm. Wiem, że skoro cały szal wykonywałam nitką podwójną na drutach 5,5 mm, takie też powinnam zastosować przy plisie. O wiele wygodniej wykonuje mi się plisę na drutach z żyłką, ponieważ jednak nie posiadam w mojej kolekcji drutów z żyłka 5,5 mm, stwierdziłam, że pominięcie tego przy dzierganiu nie będzie tak ogromnym dziewiarskim grzechem. Inna sprawa to taka, że pomyliłam oznaczenia drutów i prawdopodobnie plisę zrobiłam na drutach z żyłka ale 6 mm.
  Sznurek natomiast zrobiłam na drutach 4,5 mm, ale również podwójną nitką. Jeśli chodzi o włóczkę Kotek i Mimoza to zawsze wykańczam szal pomponami, jednak w przypadku włóczki Puchatek wykonuje chwosty, z tego względu, że włóczka ma grubszy splot.













12 komentarzy:

  1. ależ Ty szybko robisz te kaptury.Jeden za drugim!! rękawiczkii świetne

    OdpowiedzUsuń
  2. Otulacz ma świetny kolor, a Puchatek chociaż to czysty akryl, jest jedną z moich ulubionych włóczek, szczególnie, że jest niezniszczalny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze jeden cudnyyyyyyyyy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny i bardzo mi się podoba sesja zdjęciowa :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny, aż by chciało się taki mieć. Wspaniała sesja zdjęciowa. Rękawiczki też ładne. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super kapturek i w sympatycznym kolorku
    Pozdrawiam Serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale sesja!!!! Cały komplecik super!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczny kolorek:) Na pewno ciepło w nim jest:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Alez wspaniały ten komplet. R rękawiczki są boskie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny komplet :) kolorek bardzo pozytywny

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniały komplecik :) musztardowy kolor fantastyczny :) obłędnie w nim wyglądasz ;)

    OdpowiedzUsuń