piątek, 27 grudnia 2013

Opaski z kwiatkiem

  

  Kiedy zakończyłam już prace nad sukienkami i bucikami, nadszedł czas opasek. Z założenia miały posiadać mały kwiatek jako ozdobę. Ale jak wiadomo najpiękniejsze kwiaty powstają na szydełku, do której to techniki nie mam serca i chociaż bardzo bym chciała serca mieć nie będę. Wychodząc z założenia, że jedynie druty są dla mnie łaskawe, postanowiłam, że opaski ozdobie kokardkami identycznymi jak te, które przyszywałam do sukienek. Sunąc na białym obłoku zadowolenia po różowym niebie, zabrałam się za dzierganie opasek prostym ściegiem francuskim. Praca poszła sprawnie, a u jej końca, zdecydowałam, że jednak pokuszę się o wykonanie kwiatków. Tylko jak??? 



  Przypomniałam sobie, że kilka late temu robiłam na drutach listki, zaczęłam się zastanawiać czy robiąc kilka listków w kolorze różowym i łącząc je w okrąg, uzyskam zadowalający efekt. Tym sposobem zaprzęgłam do pracy druty 2 mm, na których zaczęły powstawać oczka ściegu francuskiego. W tym projekcie ważne było umiejętnie zwiększanie i zmniejszanie liczby oczek, tak aby listek przypominał płatki kwiatów. 
  Na każdy kwiatek wykonałam po pięć płatków, a dla ładnego zakończenia, po przyszyciu płatków w środku wykonałam biały bąbelek. Teraz już spokojnie mogłam nie tylko płynąć ale już nawet huśtać się na obłoku zadowolenia. Projekt dla bliźniaczek dobiegł końca i mimo że był wyczerpujący i pracochłonny to zaczęłam za nim tęsknić.







11 komentarzy:

  1. bardzo ładne takie opaski, a może i ja się pokuszę

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo jakie śliczne! Bliźniaczki będą wyglądały jak małe księżniczki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ladne opaski...pieknie tworzysz.

    OdpowiedzUsuń
  4. Łączę się z Tobą w uczuciach do drutów i szydełka :)
    Mimo wszystko szybciej mi zrobić kwiatka-krzywulca szydełkiem, niż kombinować z drutami.
    Ale efekt jest naprawdę zgrabny i słodki!
    Chętnie zobaczyłabym te opaseczki na główkach bliźniaczek... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Całościowo projekt: sukienki, buciczki i opaski - bardzo słodki i piękny. Dopracowany w każdym szczególe. Podziwiam i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przesłodkie :) świetnie te kwiatuszki "wykombinowałaś" :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. całość przepiękna,ale ile pracy i cierpliwości wymagała:)

    OdpowiedzUsuń
  8. huśtanie się na "obłoku zadowolenia w kolorze paryskiego błękitu "jest na pewno ogromną nagrodą za pani determinację i poświęcenie w tak cudownych projektach! !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że moja niebiańska huśtawka, z której mam nadzieję nikt nigdy mnie nie zrzuci, wzbogaciła się o kolejny obłok. I mam nadzieje, że będzie ich coraz więcej przy kolejnych projektach.

      Usuń