Przejdź do głównej zawartości

Choinka 2013


  Moja choinka bardzo przypomina ubiegłoroczną. Jedynymi nowymi dekoracjami są kubeczki w ubrankach w norweskie wzory, które miały być elementami kalendarza adwentowego, ale plan jego stworzenia uległ drastycznym zmianom. Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło. Zastanawiałam się czy nie powiesić tych kubeczków dnem do góry, aby imitowały dzwonki, ale stwierdziłam, że wykorzystam istniejąca już w górnej części zawieszkę i tym sposobem mam kubeczkow bombki. Zmieniłam też "pokrowiec" na kubeł ubierając go w kupiony w sh sweter.  
Poniżej podaję linki do wpisów dotyczących moich ozdób świątecznych:












Komentarze

  1. Urocza choinka - pięknie wygląda z dekoracjami we wzory norweskie. Jest bardzo oryginalna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawdziwa choinka, prawdziwej robótkowiczki. chyba się wezmę za ozdoby, wszak choinkę już mam na balkonie. Wszystko jest piękne i bardzo starannie wykonane, więc jestem pod wrażeniem. Osłonki na kubeczki są śliczne. Pasują do całości. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. no i poczułam mocniej święta ... ;) choinka oryginalnie piękna ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale musiałaś się nadźiergać! :O Podziwiam ;)

    Pozdrawiam cieplutko
    Viola :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A mi się najbardziej podoba osłonka na doniczkę choinki ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Podziwiam Twoje prace a oglądając je można zakochać się w norweskich wzorach. Gratuluję oryginalnej choinki!
    Beata

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo oryginalna choinka, a właściwie jej ozdoby , pięknie robisz na drutach

    OdpowiedzUsuń
  8. Prześliczna choinka, cudowne ozdoby, piękny szalik! Pozdrawiam Pstro

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale choinka!!! Super! Sesja zdjęciowa bajeczna, ale nie za zimno Ci było w tej spódniczce?:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W momencie robienia zdjęć, mimo zalegającego śniegu, było naprawdę ciepło.

      Usuń
  10. Co za zima! co za choinka! Co za sesja! Nic tylko oczami wyobraźni dostawić przepiękne ogromne sanie z wielkimi rumakami/ umieścić w nich "Oleńke"która odziana w norweskie wzory wpatrzona w piękne pejzaże /za każdą chwilą w radości i szczęściu ale także z wielką zadumą w sercu będzie krzyczeć "hajda na Wołmontowicze" podziwiam sesje zimową Pani Iwonko! !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dumna i niezłomna Oleńka z niezapomnianej Sienkiewiczowskiej powieści, spędziłaby w tych saniach wszystkie momenty swojego istnienia, zatrzymując się tylko na moment, by zobaczyć, czy normalne życie chociaż na chwilę przypomina to z niezapomnianego, okrytego puchem unoszącego sie śniegu, kuligu.

      Usuń
  11. Ale cudeńka porobiłaś na choinkę! Ja swoją ubieram w wyszywane wzory, bo na drutach, mimo anielskiej cierpliwości mojej babci, nie nauczyłam się robić :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie druty właśnie wyciszaja i uczą cierpliwości. Nie poddawaj się :)

      Usuń
  12. Szalenie pięknie
    szalenie norwesko
    i w ogóle szalenie ;)))
    Najsłodsze są te małe skarpetusie na choince
    Miałaś świetny pomysł !

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowna choinka :-) Pięknie ją ozdobiłaś - jest idealna!
    Cudne zdjęcia i śliczna Ty na nich.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Napracowałaś się ale warto było:)
    Pozdrawiam Lacrima

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczna choinka i fajna sesja!! Twoje prace na drutach zachwycają! Pewnie będę korzystać z Twoich poradników, jak już się nauczę robić na drutach :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Choinka i ozdoby piekne, Ty takze urocza ale chyba przesadzasz z iloscia wstawianych zdjec. Prawie 50 zdjec w jedym poscie, o chyba jednak troche za duzo.
    Pozdrawiam, Ewek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W następnym wpisie będzie jeszcze więcej :)

      Usuń
  17. Piękny strój dla choinki. gratuluję pomysłu ☺ Szal wspaniały, doskonała sesja. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj, Twoja wersja choinki jest niesamowita, pierwszy raz widziałam takie rozwiązanie, rozłożyła mnie na łopatki, super. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiękna choineczka :) super sesja :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…