Przejdź do głównej zawartości

Niebieski kocyk z deliaktnym wzorkiem

   Kocyk powstał z nitki podwójnej, a na pomysł jego stworzenia wpadłam po zakupie książki "400 splotów na drutach".

  Pamiętam jak kilka lat temu zaproponowano mi zakup tej książki w prezencie, ponieważ jednak nie miałam możliwości zapoznania się z jej zawartością, zdecydowanie odmówiłam.  Miałam dość rozczarowań pozycjami, które kusiły pięknymi okładkami i interesującymi tytułami a ich zawartość stała  na odległym planie.

  W przypadku tej książki sprawa ma się odmiennie. Powiem wprost, jestem nią zachwycona, a to co mnie w niej szczególnie urzekło to dwojaki sposób prezentowania wzorów. Dlaczego jest to tak ważne? Ja jestem przyzwyczajona do mojego oryginalnego sposobu odczytywania wzorów, ale zauważyłam, że w różnych publikacjach sposób graficznego ich przestawiania, który zdecydowanie wolę, bywa różny. Korzystając z pierwszego wzoru tej książki skupiłam się na opisie słownym, którego zazwyczaj unikam.

  Do tej pory kupowałam najróżniejsze gazety, żeby tylko zdobyć opis wymarzonego wzoru, teraz w znacznym stopniu to ograniczę, ponieważ ta książka to prawdziwa skarbnica wiedzy. Zaskoczyła mnie szczególnie mozliwośc tworzenia pięknych wzorów, bez potrzeby krzyżowania oczek, a jedynie wykorzystując oczka prawe i lewe naprzemiennie. Do tej pory wyznawałam zasadę, że tylko warkocze mogą sprawic, że wyrób dziewiarski będzie wyglądał dekoracyjnie.

  Na początku tworzenia kocyka popełniłam błędy, myląc oczka prawe z lewymi i już miałam zamiar ocenić książke negatywnie, gdy odkryłam, że to ja pomieszałam oczka.
 Po wydzierganiu całego kocyka ozdobiłam go biała plisa wykonana ściegiem francuskim. 




http://www.empik.com/400-splotow-na-drutach-opracowanie-zbiorowe,2514406,ksiazka-p

Komentarze

  1. zgadzam się z tobą kokotku z tymi książkami jest tak jak piszesz okładka kusi a w środku buu ! Kocyk prześliczny !

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczny kocyk i bardzo przyjemny wzór :) podziwiam bardzo bo sama niedawno skończyłam robic pled i wiem ile to cierpliwości kosztuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocyk wyszedł rzeczywiście piękny. Gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wzór na kocyku wyszedł bardzo efektowny.

    OdpowiedzUsuń
  5. Skąd kupowałaś książkę:)
    Ja szukam jakiejś fajnej, ale nie wiem na którą pozycję się zdecydować (na początek)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książke kupiłam w Centrum Taniej Książki w Rzeszowie, jest to księgarnia połączona z antykwariatem.

      Usuń
  6. I ja przyznam rację czasem książka kusi okładką ,a po sprawdzeniu co zawiera rozczarowanie wielkie .
    Bardzo fajnie że książeczka Ci się podoba i jesteś zadowolona .
    Kocyk piękny .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocyk bardzo mi się podoba, a do tej księgarni przy najbliższej okazji zajrzę.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczny kocyk. Podziwiam Twoją cierpliwość i gratuluję zdobycia cennej pozycji. Pozdrawiam. Wiktoria

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny , przyjemny wzorek!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Również posiadam tą książkę, a właściwie to zakupiła ją moja mama parę lat temu:) Dopiero od niedawna zaczęłam swoją przygodę z drutami i coraz bardziej mnie to wciąga;-) i właśnie z tej książki nauczyłam się robić dwa rodzaje warkoczy, czyli pierwszy element za jaki zabrałam się zaraz po pozyskaniu umiejętności robienia oczek prawych i lewych;-)
    A kocyk wyszedł śliczny!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam dwa takie zbiory, choć w moim są błędy - głównie w tłumaczeniu, wynikające z braku znajomości technik dziewiarskich przez tłumacza (np. "nitka z przodu" jako narzut... beznadzieja). Dobrze, że ze swojej jesteś zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczny ten kocyk!!! Książkę postaram się zdobyć...jak Mistrzyni zachwala to znaczy musi być dobra:)
    Pozdrawiam Cię serdecznie Kokotku:)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocyk Ci wyszedł świetny :) Gratuluję. Też się przymierzam w przyszłości do jakiegoś... I mam tę książkę, więc pewnie skorzystam z z niej i wybiorę sobie jakiś ścieg na druty, bo może to jednak nie będzie kocyk szydełkowy. Jeszcze zobaczymy...
    Życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku !!!
    Pozdrawiam
    Marille
    z http://marilles-crochet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny kocyk w wzoerk bardzo ładny:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…