wtorek, 7 stycznia 2014

Poduszka z imieniem



  Postanowiłam a właściwie zamarzyłam o zrobieniu poduszki z imieniem. Chciałam, aby litery były wyjątkowe i wyglądały jak staranne pismo odręczne. 


  I tak rozpoczęły się poszukiwania odpowiednich wzorów. Nie zadowalały mnie zwykłe drukowane litery i po wielu próbach wyszukania wzoru, który by mną poruszył trafiłam na stronę z haftem krzyżykowym (ZAPRASZAM TUTAJ).  Literki, lekko nachylone z fantazyjnymi detalami, urzekły mnie, ale kiedy zaczęłam sklejać imię w całość okazało się, że sam wzór zajmuje ponad 130 oczek. Zastanawiałam się cóż to będzie za poduszka. 



 Zrezygnowałam z projektu i nawet nie zapisałam mojego krzyżykowego schematu. Ponieważ po próbie stworzenia poduszki przewinęło się kilka innych projektów, równie obfitych w oczka jak moje wybrane imię, to postanowiłam, ze warto pokusić się o druga próbę stworzenia imienia. 



  I tak sklejając ponownie literki, delikatnie przesunęłam je do siebie, dzięki czemu całe imię zajmowało tylko 122 oczka + 2 oczka brzegowe. Te osiem oczek mniej bardzo mnie ucieszyło, chociaż muszę przyznać, ze nie wiem czy odczułam różnice przy tworzeniu imienia. Praca wprowadzania koloru była mozolna i ćwiczyła cierpliwość i co najważniejsze, co 2 lub 4 rzędy wymagała przerywników.



  Po wielu przerobionych oczkach udało się wrobić cały napis i imię "Filip" zadebiutowało na przedniej części poduszki. Teraz należało się zastanowić, jak dalej rozplanować pozostałe części poduszki. 


 Początkowo myślałam o umieszczeniu łapek na tylnej części poduszki, ale tu wniknęły problemy z powodu zastosowania podwójnej nitki, która spowodowała, że wzór wyglądał zbyt ciężko w porównaniu do delikatnych liter. 
  Inny pomysł polegał na wydzierganiu ponownie imienia ale w odwrotnej kolorystyce, ponieważ jednak bladoniebieska włóczka skończyła się problem sam się rozwiązał. Sięgnęłam wiec ponownie po wzory warkoczowe. Boki poduszki to wzór koszyka, a tył plecionka w kształcie liter "V", który pochodzi z książki "400 splotów na drutach". Tym sposobem powstała nietypowa poduszka z literami.








16 komentarzy:

  1. poduszka obłędna :) !!!! bardzo i się podoba ! jesteś Mistrzynią Wzorów Wrabianych i Warkoczy :)!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie to rozplanowałaś. Poduszka jest cudowna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepięknie wrobiony napis, śliczne warkocze!

    OdpowiedzUsuń
  4. Podziwiam Cię za pomysłowość, cierpliwość i niesamowitą staranność wykonania. Efekt końcowy robi wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niesamowita lekkość drutów i pióra(klawiatury). Poduszka jest piękna a opis fascynujący . pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna, bardzo mi się podoba, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacyjna poduszka! Chylę czoła przy projektowaniu wzoru!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ładnie wyszła ta poduszka :) i ta kaligrafia :)
    Brawo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo pomysłowe i oryginalne. Piękny wzór ten na "plecach" poduszki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak świetnie ta poduszka wyszła :) Bardzo mi się podoba...
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Twoje prace są coraz lepsze, ciekawsze, tj. bardziej różnorodne ;)

    Pozdrawiam
    Viola :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale super! Świetny pomysł. pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Znowu mnie zainspirowałaś :-) dziękuję poduszka cudna zresztą cały zestaw świetny :-)

    OdpowiedzUsuń