Przejdź do głównej zawartości

Jak zrobić poduszkę z motywem owcy i serduszek



  Poduszka doczekała się realizacji, ale czas jaki upłynął od pomysłu można liczyć w miesiącach.  Początkowo prosty plan zakładał umieszczenie owcy na niebieskim tle. Wszystko było przekładane w czasie z powodu braku odpowiedniego odcienia błękitu. Kiedy przestałam się na tym skupiać i zdecydowałam, że prace nad tym projektem zdecydowanie trzeba pchnąć do przodu, wyszperałam wszystkie odpowiednie włóczki i zaczęłam dziergać.

  Ponieważ wzór owcy zajmuje tylko 25 rzędów zastanawiałam się czy poduszka nie będzie zbyt "uboga". I kiedy po zakończeniu motywu owcy, oczka niebieskie biegły ku zakończeniu, wpadłam na pomysł aby umieścić lustrzane odbicie owcy. Nastąpiło szybkie prucie i druga owca zadebiutowała na przodzie. 

  Pomiędzy przodem i tyłem umieściłam warkocz łączący, ponieważ nie przepadam za surowym łączeniem powierzchni tych warstw. Warkocz dodaje przestrzenności i jak dla mnie ułatwia wypychanie poduszki. 



  Po tym wszystkim nadszedł czas kształtowania tyłu, a tu pojawiło się kilka opcji. Kiedy chciałam pójść na skróty myślałam o wzorze perłowym, ale tym sposobem zniknęłaby cała niepewność i zaskoczenie w dzierganiu. Następnie zastanawiałam się nad warkoczami, ale te nie pasowały do charakteru poduszki. Postawiłam na wzory wrabiane serduszek, z których cześć jest kremowa, cześć delikatnie futerkowa.


Materiały

- druty 4 mm,
- nitka:
     a) podwójna włóczki czarnej i niebieskiej,
     b) potrójna powstała z połączenia kremowej i dwóch nitek pętelkowej,
     c)  pojedyncza kremowej (serduszka na tylnej części),
     d)  podwójna pętelkowej (serduszka na tylnej części),
- igła,
- nożyczki,
- 4  guziki imitujące oczy,
Wykonanie
PRZÓD PODUSZKI

1.  Na druty 4 mm nabrać nitką podwójną włóczki niebieskiej 44 oczka + 2 oczka brzegowe. Przerobić pierwszy rząd oczek lewych w kolorze niebieskim.
2. Wprowadzić do robótki motyw owcy (zamieszczony poniżej) wykorzystując podwójna nitkę koloru czarnego i potrójną powstałą z połączenia kremowej i dwóch nitek pętelkowej.
3. Po zakończeniu motywu owcy przerobić 7 rzędów ściegiem dżersejowym w kolorze niebieskim.
4. Wprowadzić drugi motyw owcy jako lustrzane odbicie.
5. Przerobić 4 rzędy ściegiem dżersejowym i zakończyć robótkę.
http://www.allaboutyou.com/knitting-patterns/knits-for-the-home/knit-a-shaun-the-sheep-nintendo-ds-case-51390

WARKOCZ ŁĄCZĄCY
(nabrać 6 oczek + 2 oczka brzegowe i powtarzać rzędy 1-8)




rzędy 1,3,5: 1 o.b., 6 o. p., 1 o.b.,
rzędy parzyste: przerobić oczka jak powstają
rząd 7: 1 o. b., 3 oczka przełożyć na drut pomocniczy z przodu robótki, 3 o. p., oczka z drutu pomocniczego przerobić na prawo, 1 o. b.,

TYŁ PODUSZKI



1. Na druty 4 mm nabrać nitka podwoją włóczki niebieskiej 44 oczka + 2 oczka brzegowe i przerobić 62 rzędy wprowadzając motyw serduszek.




Komentarze

  1. ładnie zrobiona poduszka i owieczka tematyczne powiązana z zagadnieniem snu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna poduszeczka, dopracowana w każdym calu- ale to akurat norma u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajne, kudłate owieczki :) Do przytulenia i pokochania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno już myślałam o wykonaniu czegoś z tym wzorem. A jeśli owca ma tylko 25 rzędów, to poszukam cienkiej włóczki i zrobię sobie owcze etui na telefon. Dzięki za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowna poduszka :-) Wspaniały miałaś pomysł. Zakochałam się w niej... i mam nadzieję, że dla siebie wydziergam podobną... ;-) Dziękuję za pomocne informacje i wzory.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sliczna poduszka!!! moje dziewczyny szaleja za TIMMY moze kiedys i ja sie skusze!!!! Swietne prace
    Pozdrowienia!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna! Może i ja spróbuję...
    Pozdrawiam:0

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna, jak wszystkie Twoje prace :) Fajnie, że zamieściłaś schemat serduszek, tego mi właśnie teraz było potrzeba. Dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Beeee beee... ale super ta owieczka :) Niedawno zrobiłam czapkę pandę według Twojego opisu (jak odnajdę fotkę to wrzucę na bloga) a tu teraz takie cudo! No i jak ja mam nie dziergać? Zarażasz tymi pięknymi żakardami. Świetnie, że mozna od Ciebie czerpać, dziekuję!

    OdpowiedzUsuń
  10. poduszka bardzo´bardzo ładna pani Iwonko ale fryzura............... CUDOWNA! !!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ślicznie :). Ja od niedawna robię na drutach sweterki dla lalek, które szyję. Eksperymentuję z drutami i szydełkiem. Nie bardzo wychodzą mi wzorki :).
    Pobuszuję nieco po twoim blogu w poszukiwaniu inspiracji :). Pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Poduszka jest śliczna:) Kawał dobrej roboty i tylko pozazdrościć talentu:)

    OdpowiedzUsuń
  13. ładne, korzystasz z naparstka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z naparstka korzystam tylko przy wzorach norweskich.

      Usuń
  14. Owce śliczne. A może zafunduj im kontury łańcuszkiem, będą bardziej wyraziste i takie "wygładzone". Choć oczywiście takie "surowe" też jest OK.
    pozdrawiam
    Urszula

    OdpowiedzUsuń
  15. Ta z owca jest przecudna!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. kiedyś taką zrobię ;))) ... może jeszcze nie w tym wcieleniu ale zrobię
    słodka♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  17. Masz jak zawsze genialne pomysły!
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zgadzam się z poprzedniczką Ty to masz jednak fajne pomysły!1 Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  19. rewelka!!!ale niestety jakkolwiek wyraznie opisane to by było, nie potrafiła bym zrobic takiego cudenka!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…