piątek, 28 lutego 2014

Nowy projekt - obraz


   Zabrałam się za tworzenie obrazu. Dokładnie cztery lat temu podjęłam podobne wyzwanie, a projekt udało mi się skończyć, ale co stało się potem przemilczę. Tym razem dokonałam innego wyboru kolorów, zamieniłam białe tło na kremowe, postać mężczyzny z czarnej przeistoczyła się w szarą, a postać kobiety z białej na cukrowo różową. 
  Pojawienie się ciemnego różu wymusiła sytuacja, ponieważ bardzo szybko, zanim zaczęłam dziergać, uświadomiłam sobie, że jasny róż jest zbyt blady i wtopi się niewidocznie w kremowe tło. "Wymuszona sytuacja" stała się sytuacją wyjątkowo barwną i stwarzającą wrażenie gry światła. Wprawdzie jasny róż miał mieć pierwotnie barwę biała, ale różowe refleksy zdecydowanie bardziej przypadły mi do gustu. 
  Cały wzór pochodzi z gazetki z haftem krzyżykowym, której niestety nie posiadam i nie mogę podać źródła. 
  Aby powstał ten obraz cały schemat mam przerysowany, ponieważ nie wyobrażałam sobie pracy z maleńkimi krateczkami umieszczonymi w schematach haftu krzyżykowego. 
 Obraz chciałam dziergać nitką pojedynczą, ale bardzo szybko okazało się, że nitki są zbyt cienkie jak na druty 2,5 mm, dlatego całość prułam i jedynie ciemny róż jest reprezentowany przez nitkę pojedynczą. 

Druty: 2,5 mm

Włóczki:
  • Bonbon kolor ciemny róż 98319, 100 % akryl, 300 m/100 g, nitka pojedyncza,
  • Malwa  kolor kremowy, 100 % akryl, 370 m/100 g, nitka podwójna,
  • Dora light, kolor szary 007, 100 % akryl, 360 m/100 g, nitka podwójna,
  • Dora light, kolor różowy  039, 100 % akryl, 360 m/100 g, nitka podwójna,



4 komentarze:

  1. Ciekawa jestem efektów. Świetny pomysł. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. No nie małe zamierzenie , powodzenia .

    OdpowiedzUsuń
  3. Z niecierpliwością czekam na ciąg dalszy...

    OdpowiedzUsuń