wtorek, 25 lutego 2014

Ścieg kitchener czyli jak zakończyć przygodę z double knitting

1. Kiedy osiągniemy już zamierzoną lub podyktowaną zniecierpliwieniem długość szalika, proponuję wykonać dwa rzędy w kolorze tła, porzucając tym samym wszelkie wzory podyktowane przez schemat. Tym sposobem na drucie mamy na przemian oczka różowe i fioletowe. Moglibyśmy już zszywać Nasza robótkę, ale kiedy nie mamy dostatecznej wprawy, lepiej rozdzielić oczka lewej i prawej strony na dwa druty.

Rozdzielona oczka dwóch stron

2.  Aby ułatwić sobie zszywanie, możemy sobie wyobrazić i umownie podzielić oczko na dwie połowy składające się z prawego i lewego ramienia (połowy). Z własnych potyczek z tym sposobem zszywania wiem, że szew może przysporzyć wiele problemów, ale jest świetnym sposobem na estetyczne wykończenie szalików dwustronnych. Gdy pierwszy raz wykonywałam go zszywając spód bucików dla niemowląt, przeszłam katusze zanim wyszedł  prawidłowo, a po zakończeniu pracy nadal nie czułam się pewnie.  Ale nie warto się poddawać i należny z uporem ćwiczyć technikę. 

 Do zszywania należny wybrać nić o takiej samej grubości jak ta z której wykonywano szalik. Ponieważ mój kończy się w odcieniach różu i fioletu, wybrałam jeden z tych kolorów i zamocowałam nić na brzegu robótki.

* Wbijamy się pod prawa połowę pierwszego oczka strony prawej (fioletowej)

*Skupiamy się na stronie lewej (różowej) i bierzemy pod lupę dwa sąsiadujące ze sobą oczka.

Igłę wbijamy w ten sposób, aby złapać lewą połowę pierwszego oczka i prawa połowę drugiego oczka. nitki tych połówek znajdują się nad igłą. Oczko ściągamy z drutu.

* Nadszedł czas na powrót czyli oczka prawej (fioletowej strony). Powracamy do Naszego pierwszego oczka przez które przeciągaliśmy już nitkę pod prawą połową. Teraz przekładamy igłę pod lewą połowę tego samego oczka i prawą połowę oczka sąsiadującego.

* Przechodzimy na lewą stronę (różową) i zajmujemy się lewa połowa oczka przez które przeciągaliśmy już nitkę i prawą połowę oczka sąsiadującego. Schemat powtarzamy przechodząc na zmianę na stronę prawą i lewą aż wszystkie oczka znikną z drutu. 

6 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie to wytłumaczyłaś.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna instrukcja, na pewno skorzystam!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Instrukcja sie przyda,dzięki,nie cierpię kitchenera ale czasem nie można inaczej:)

    OdpowiedzUsuń
  4. czekamy na następne równie owocne